HenrietteHall

Hvad gør man?

5 indlæg i dette emne

I går startede Lauge i SFH og han kunne bare slet ikke rumme alle de mennesker.. Der startede 51 børn og vi forældre var inviteret til rundstykker fra 8-9, så der var MANGE mennesker i den periode.. Mens vi sidder og får rundstykker, nærmest kravler han rundt på mig, han laver en masse lyde, kan slet ikke sidde stille og man kan bare mærke det er alt for meget.. Men hvad pokker skal jeg gøre i den situation? For han irriterer mig jo lidt, ved nærmest at kravle ind i mig og de andre forældre kigger pga. hans uro og lyde.. Han har nogen udfordringer (men ingen diagnose, vi har haft PPR indover).. Men hvad gør man lige? Skubber man ham ud i det, giver man ham plads til at være ved en eller hvad? Jeg synes, situationen var rigtig svær at tackle og var egentlig lidt ked af det bagefter..

 

Vi fik at vide, han havde hygget sig og da jeg hentede ham, var han i snak med en anden dreng, mens han spiste boller og frugt, så han skal nok falde til.. Men hvordan pokker tackler jeg lige sådan en situatione igen, for der kommer jo skolestart til august, hvor der igen vil være MANGE mennesker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker hvis det bare er for 1 time vil jeg lade ham søge tryghed. Det er jo ikke normalt, at der er så mange mennesker på en gang, så det afspejler jo ikke hans hverdag.

men ellers vil jeg tage en snak med evt. hans kommende klasselærer om problemet. Han kan umuligt være det første barn, der er utryg i sådanne en situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det var bare voldsomt at se så stor forskel der var på børnene og deres reaktioner.. Men han har så selvfølgelig også den ulempe, at han kun kendte én af de andre børn og resten kendte en del fra i forvejen..

 

Men puha, Lauge reagerer kraftigt på at være startet i SFH sad.png I går græd han nok 1½ time efter jeg hentede ham og han blev rasende, da jeg sagde han skulle aflevere iPaden derover, for han ville slet ikke med hjem.. Han havde stået ude på toilettet derover og havde bare tisset på gulvet, så træt var han sad.png Vidste godt han ville reagere, men havde ikke troet det ville blive så voldsomt! Vi går til DUÅ (De Utrolige År), hvor vi får redskaber til at opdrage på en positiv måde og han er i DINO skole hver onsdag, hvor han får hjælp og redskaber til at tackle sit temperament og det har bare givet så meget positivt det sidste ½ år, så det var bare så svært at se, han havde det sådan i går sad.png Følte nærmest vi var tilbage på nul..

Ved godt det nok skal ændre sig og han skal nok blive glad for det, men det er godt nok en hård start!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at reaktionen og kan være forstærket af al den snak der har været omkring førskolen inden han startede. Selvfølgelig skal han forberedes på det, men måske han reagere på at det er blevet gjort større end han lige kunne rumme!? Lidt ligesom når Julen bliver talt op til det helt vilde.
Nu ved jeg ikke, hvordan omstændighederne var der da i kom og hvor han kravlede rundt på dig, men min første tanke var at han måske lige havde brug for at komme ud af det rum - kun med dig, lige for at trække vejret. Lidt som en "time-out" fra alle de mennesker. Og derefter helt klart give ham plads til at være hos dig og så lade ham tage skridtet "ud i verden" selv. 
Det lyder lidt, som han er blevet overstimuleret i hele situationen, både før og under og han skal lige finde sin plads, sin nye plads i alt det her. Det kan sagtens tage tid og jeg tror at han reaktioner vil bliver mindre med tiden.
Prøv at tale med ham om det hele helt alene, når du/i har puttet Magne - bare stille og roligt. Sluk tv'et og sid og snak det hele lidt ned inden han skal sove. Hvis han er for træt og faktisk allerede skal i seng sammen med Magne, så forsøg imens Magne er der. Jeg tror det er vigtigt for Lauge at få oplevelserne ud af hovedet igen :)
Kram til lille/store manden - håber han hurtigt finder sin nye plads i det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med Lauge musen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER