Camilla_krøier

Graviditets sikkerhedssele

33 indlæg i dette emne

Noget andet er, at jeg personligt også synes at selen er 350 kr værd alene i kraft af komforten :D

Men det er jo en HELT anden prioriteringssag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha ok, det kan jeg godt forstå, du gik død i :D

Jeg synes ellers også, at det kunne være spændende at læse. Jeg læser ikke helt svaret, som du linker til her, som om at det er grundigt testet :chin:

 

Noget andet er, at jeg personligt også synes at selen er 350 kr værd alene i kraft af komforten :D

Men det er jo en HELT anden prioriteringssag :)

 

De plejer at være ret grundige svenskerne, men også noget mere hidsige end danskerne. Fx fraråder de at man køber mikrobiler, pga sikkerheden, hvilket man måske godt kan forstå, når man har set, hvordan en bil ser ud, når den har kørt ind i en elg. Det er jo også en risiko, der ikke eksisterer i DK.

 

Komfort er jo noget helt andet, og hvis man kører meget, så kan jeg godt forstå, at man smider 350 kr efter komfort, det kunne jeg helt sikkert også selv finde på :) Man kan jo i virkeligheden også vende den svenske undersøgelse om, og så sige, at det i hvert fald ikke er mindre sikkert at bruge graviditetssikkerhedsselen, hvilket jo også er værd at tage med, tænker jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De plejer at være ret grundige svenskerne, men også noget mere hidsige end danskerne. Fx fraråder de at man køber mikrobiler, pga sikkerheden, hvilket man måske godt kan forstå, når man har set, hvordan en bil ser ud, når den har kørt ind i en elg. Det er jo også en risiko, der ikke eksisterer i DK.

 

Komfort er jo noget helt andet, og hvis man kører meget, så kan jeg godt forstå, at man smider 350 kr efter komfort, det kunne jeg helt sikkert også selv finde på :) Man kan jo i virkeligheden også vende den svenske undersøgelse om, og så sige, at det i hvert fald ikke er mindre sikkert at bruge graviditetssikkerhedsselen, hvilket jo også er værd at tage med, tænker jeg ;)

Nu bor vi jo i Sverige så jeg var lige inde og bladre og der står faktisk i materialet fra JM at de officielt anbefaler graviditetssele især ved bækkenproblemer (?!)..... I øvrigt er både fordonskatten (vægtafgiften) og forsikringen billigere hvis man kører i stationcar=familiebil og der hugges ekstra af prisen hvis man har en Volvo....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg anede ikke, at en sådan fandtes :D

Men vi havde selvfølgelig heller ikke bil sidst jeg var gravid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bor vi jo i Sverige så jeg var lige inde og bladre og der står faktisk i materialet fra JM at de officielt anbefaler graviditetssele især ved bækkenproblemer (?!)..... I øvrigt er både fordonskatten (vægtafgiften) og forsikringen billigere hvis man kører i stationcar=familiebil og der hugges ekstra af prisen hvis man har en Volvo....

De gør da noget for at fremme salget af Volvo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gør da noget for at fremme salget af Volvo ;)

Haha ja, de er jo svenskere og i deres øjne (og sikkert mange andres) er Volvo verdens mest sikre bil at kører i, men mon ikke marketing afdelingen hos Volvo klapper i deres hænder ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se, at den bliver nede ved almindelig kørsel. Det jeg bare mener er, at i forbindelse med en ulykke skal er der bare nogle kræfter på spil, som den ikke er stærk nok til at holde :-)

Men ift. hvis man ikke bruger selen, så har man i min optik helt sikkert allerede vundet på point, hvis der skulle ske et uheld. Kører man uden selen, så er det jo i hvert fald overladt helt til skæbnen. Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg ikke i det mindste havde gjort alt jeg kunne for at sikre mig og baby. Bare mine tanker...

Jeg købte i øvrigt også en brugt sele til 75 kr:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min venindes men fik den aldrig brugt og følte egentlig heller ikke behovet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER