somummy

Delvis forliggende moderkage uge 34

18 indlæg i dette emne

Har lige været til tjek pga delvis placenta prævia, og den ligger stadig for tæt på livmoderhalsen. Den ligger 0,7 cm væk og skal helst være mere end 2 cm :( øv hvor er jeg ked af det. Skal til ny scanning om to uger og så skal der lægges en plan for pks hvis den ikke har flyttet sig nok. Er der nogen derude der har stået i samme situation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, hvor træls! Hvad mente de om sagen? Kan den nå at flytte sig? Håber du slipper for pks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til dig

 

Håber den når at flytte sig nok til at du ikke behøver pks (det lyder som om du helst vil føde vaginalt)

 

Har ikke stået i situationen selv, men har delvis foranliggende moderkage, så skal selv til scanning i uge 34, men ville ikke forlade tråden uden et :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gør jeg lige nu...

Jeg mener at min var 1,2 cm væk ved sidste scanning, og jeg skal have kejsersnit i morgen af den årsag...

Jeg har vænnet mig til tanken og nu glæder jeg mig selvfølgelig til i morgen, men en almindelig fødsel ville være at foretrække...

Jeg er spændt på hvordan et kejsersnit forløber sådan rigtigt, men det kan jeg fortælle mere om efter i morgen... :)

Det er svært at sige om din når at flytte sig, det er trods alt en del den mangler endnu.. Så hvis jeg var dig ville jeg nok forberede mig på KS...

Ved min sidste scanning troede jeg nok den havde flyttet sig, men det havde den jo så ikke, og jeg kom hjem med en dato for KS efter scanningen... Det var ret mærkeligt, for så var der lige pludselig en fødselsdato...

Men krydser fingre for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for knus. Hun kunne ikke sige noget om chancerne for at den ville flytte sig. Vil allerhelst føde selv og var begyndt at glæde mig. Håber på mirakler!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gør jeg lige nu...

Jeg mener at min var 1,2 cm væk ved sidste scanning, og jeg skal have kejsersnit i morgen af den årsag...

Jeg har vænnet mig til tanken og nu glæder jeg mig selvfølgelig til i morgen, men en almindelig fødsel ville være at foretrække...

Jeg er spændt på hvordan et kejsersnit forløber sådan rigtigt, men det kan jeg fortælle mere om efter i morgen... :)

Det er svært at sige om din når at flytte sig, det er trods alt en del den mangler endnu.. Så hvis jeg var dig ville jeg nok forberede mig på KS...

Ved min sidste scanning troede jeg nok den havde flyttet sig, men det havde den jo så ikke, og jeg kom hjem med en dato for KS efter scanningen... Det var ret mærkeligt, for så var der lige pludselig en fødselsdato...

Men krydser fingre for dig :)

jeg føler med dig!!! Er der noget med at man også bliver scannet dagen før pks for at give det en sidste chance?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg føler med dig!!! Er der noget med at man også bliver scannet dagen før pks for at give det en sidste chance?

Tak :)

Altså det er jeg ikke blevet tilbudt, men prøv da at hør dem ad næste gang om ikke du kan få en scanning mere nogle dage inden PKS..

Hvor skal du føde henne?

Jeg har tænkt mig at få dem til at se i morgen ved KS om den stadig ligger for dybt, eller om PKS kunne have været undgået...

Jeg har ikke spurgt mere til scanning igen idet jeg har afklaret mig med det, og ikke som sådan har haft krise over det.. Men hvis det er et meget stort ønske for dig så synes jeg at du skal kæmpe for en ekstra scanning.. Det kunne jo være at du var heldig :) Har din moderkage sat sig i noget arvæv fra tidl KS eller anden operation? Det har min ikke, og der er jo kun 0,5-1 % af alle fødsler der ender i PKS grundet dette, så vi er ikke så mange :(

Men ja jeg giver dig helt ret i at det er ærgerligt når nu det ikke er ens eget ønske at skulle have PKS, men egentlig bare gerne ville se hvornår baby selv ville ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Altså det er jeg ikke blevet tilbudt, men prøv da at hør dem ad næste gang om ikke du kan få en scanning mere nogle dage inden PKS..

Hvor skal du føde henne?

Jeg har tænkt mig at få dem til at se i morgen ved KS om den stadig ligger for dybt, eller om PKS kunne have været undgået...

Jeg har ikke spurgt mere til scanning igen idet jeg har afklaret mig med det, og ikke som sådan har haft krise over det.. Men hvis det er et meget stort ønske for dig så synes jeg at du skal kæmpe for en ekstra scanning.. Det kunne jo være at du var heldig :) Har din moderkage sat sig i noget arvæv fra tidl KS eller anden operation? Det har min ikke, og der er jo kun 0,5-1 % af alle fødsler der ender i PKS grundet dette, så vi er ikke så mange :(

Men ja jeg giver dig helt ret i at det er ærgerligt når nu det ikke er ens eget ønske at skulle have PKS, men egentlig bare gerne ville se hvornår baby selv ville ud :)

jeg skal føde i Viborg. Og har ikke arvæv eller andet der kan være skyld i det. Jeg vil helt sikkert kæmpe til det sidste for at føde vaginalt!! Håber, håber, håber! Glæder mig til at høre hvordan det går i morgen, og om de kunne se om den havde flyttet sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan godt nå at flytte sig de sidste uger - det gjorde min.. Mener jeg var til den sidste scanning hvor jeg blev "frikendt" i uge 36...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt var din moderkage fra livmoderhalsen i uge 34 Maustique?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt var din moderkage fra livmoderhalsen i uge 34 Maustique?

Uden at være 100% sikker så mener jeg 2 cm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at være 100% sikker så mener jeg 2 cm...

Hmm det er ellers det jeg stiler imod, altså det er den afstand der minimum skal være for at man kan føde selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er ellers det jeg stiler imod, altså det er den afstand der minimum skal være for at man kan føde selv?

 

Eller også var der 1,5 på det tidspunkt og de gav det 14 dage til at der skulle være 2 cm... Jeg fødte hjemme uden komplikationer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også var der 1,5 på det tidspunkt og de gav det 14 dage til at der skulle være 2 cm... Jeg fødte hjemme uden komplikationer :)

Det kan jeg lide at høre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg lide at høre ;)

 

Håber det bedste for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det bedste for dig :)

Tusind tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå.. Jeg spurgte lægen i onsdags.. Hun kunne ikke sige noget om cm, men den lå stadig dybt så hun mente stadig at det var den bedste løsning i mit tilfælde...

Håber det bedste for dig så du kan undgå et KS.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå.. Jeg spurgte lægen i onsdags.. Hun kunne ikke sige noget om cm, men den lå stadig dybt så hun mente stadig at det var den bedste løsning i mit tilfælde...

Håber det bedste for dig så du kan undgå et KS.. :)

okay, godt du fik spurgt, så behøver du ikke være i tvivl. Og igen stort tillykke med prinsessen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER