Fister

Bryllupsgave. HJÆLP!

17 indlæg i dette emne

Jeg har brugt timevis nu på at lede efter en bryllupsgave til min svoger + forlovede. Og jeg er bare ikke særligt god til at have øje for, hvad der er moderne mht. design og den slags. Vi er også i en prisklasse, som jeg normalt ikke tænker i når det kommer til gaver. 

 

Min mand er forlover og jeg er toastmaster til brylluppet, så vi er tætte på brudeparret. Af dem fik vi i bryllupsgave en Georg Jensen tidløs kande, som er meget smuk. Vi havde ikke ønsket os den, men de synes vi skulle have noget som var tidsløst og holdt "for evigt", og det må man sige den er! Vi er glade for den, men vi glemmer altid at bruge den, den står bare på hylden og ser fin ud. Jeg tænker, at det er meget god info, når jeg nu mangler jeres hjælp til at finde noget til dem :) De går op i design, og er typerne der godt kan vente på at finde det rigtige (jeg beslutter mig på ingen tid og ser mig ikke tilbage, så jeg er virkelig dårlig til stylish boligindretning). 

 

Vi har selvfølgelig en ønskeseddel; den er ganske almindelig, ret kort, og faktisk ret kedelig. Vi nægter at købe tallerkener og den slags til dem; det må de andre gæster gøre:) Så hjælp; vi er i en prisklasse på ca 1.500 kr. Brudeparret er knapt 30 år, og har endnu ikke børn. De bor i en ny, lys lejlighed. Kan godt lide stilfulde linjer, gerne med lidt farve - men det er ikke sådan at alt skal være Stelton. Det skal være lidt af det hele. De er glade for at rejse, hun er kreativ, han er glad for elektronik, og de er rigtigt gode til at omfavne hinandens interesser og være fælles om det. De er glade for at lave mad, og det må gerne være "lidt besværligt" eller utraditionelt. F.eks. ønsker de dig et Hario kaffesæt, så de kan lave lækker kaffe på den helt rigtige måde, uden bare at trykke på en maskine. 

 

De mangler ikke rigtigt noget rent praktisk, og kan egentlig købe det de har brug for. Der er 100% styr på brylluppet, så vi kan ikke overraske med en hestevognstur eller en fotograf eller den slags. 

 

Hvem har ideen til den helt rigtige gave? Eller omvendt, hvad kunne du virkelig godt tænke dig i bryllupsgave? (Du ved, gaven du elsker, men som du ikke selv kan finde på at bruge 1.500 kr. på). 

 

KH

Fister

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu havde vi kun ønsket os penge til rejse, men vi fik alligevel lidt "alm" gaver, måske du kan blive inspireret:

Georg Jensen Cobra lysestager

Luksus sengetøj, vi fik fra både George Jensen og Borås (kan købes hos Magasin)

Lækre lækre håndklæder fra Magasin

Kay Boyesen turtelduer

Gavebox til Paris (vi blev forlovet i Paris, så en rigtig sød tanke at vi kan tage derned igen)

Luksus kokkekniv eller andet lækkert kram (H.W. Larsen)

Sengetæppe fra Hay

Store puder fra Hay

Gavekort til Mash, Kofoeds samt Kadeau (random lækker restaurant kan bruges)

Weekend ophold m spisning Small Hotels

Måske der er noget der kan inspirere lidt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Gode input - flere er velkomne.

 

Og Kaj Bojesens Turtelduer er faktisk det eneste som vi indtil jeg skrev her, har sat på "måske"-listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik sådan en plakat fra Just My Type med vores navne, bryllupsdato og en masse statements om kærlighed. Den kostede godtnok kun omkring 2-300 kroner, tror jeg, men det er absolut den gave fra brylluppet, som vi er mest glade for. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, min svigermor gav os i øvrigt et musikalsk indslag under middagen, som også var helt fantastisk. Det er ikke en gave, man kan have stående på hylden, men vi har video fra det, og vil aldrig glemme den gave. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Follow me lampen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik sådan en plakat fra Just My Type med vores navne, bryllupsdato og en masse statements om kærlighed. Den kostede godtnok kun omkring 2-300 kroner, tror jeg, men det er absolut den gave fra brylluppet, som vi er mest glade for. :)

 

Det dér kunne være en rigtigt god idé. Jeg ved endda præcist hvilke rammer de ellers bruger derhjemme, så det kunne blive lige i øjet.

 

Ved du hvor jeg kan finde dem henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Follow me lampen ?

 

JA! DET er ikke tosset :) Virkelig godt bud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det dér kunne være en rigtigt god idé. Jeg ved endda præcist hvilke rammer de ellers bruger derhjemme, så det kunne blive lige i øjet.

Ved du hvor jeg kan finde dem henne?

Det hedder åbenbart I Love My Type:

http://ilovemytype.com/da/

Den vi har, er den første, hvor der står together med stort. Man kan få dem personificeret med navne og dato. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hedder åbenbart I Love My Type:

http://ilovemytype.com/da/

Den vi har, er den første, hvor der står together med stort. Man kan få dem personificeret med navne og dato. :)

 

Jeg fandt det lige - med det "nye" navn :D Vi er ret vilde med idéen; synes det er liiiiidt dyrt med navn på, men den er fan'me nayce :D så tusind tak for den idé. Lige nu har jeg smidt en forespørgsel til en ven som er sådan én som designer seje up-beat papirting (hvad hedder det? Mediedesigner?), for at se om han kan lave noget lignende i en super-personlig udgave.

 

Det er virkelig et godt bud! Hurra! Og tak igen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så personligt som Fru.skruks forslag, men vi fik et par af de der trædyr af fancy pancy mærke som jeg lige har glemt :blush er det Kaj Boyesen?

Vi fik elefant og kanin, dem er jeg super glade for, og de er også ret tidsløse.

Ellers fik vi vidst mest køkkenting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaj Boyesen Abe

Georg Jensen topstjerne

Begge dele fik vi som vi ikke havde ønsket os, som vi er rigtig glade for.

Er også ret vild med Kortkartellets plakater over byer - vi har fx Samsø, hvor vi blev gift, Viborg hvor vi bor og Thy hvor vi begge er opvokset.

Georg Jensen juledug (eller anden dug derfra. De er så smukke)

Luksus sengetøj

Har de hus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, en VIPP toiletspand :) (haha gæt hvem der sidder på toilet lige nu :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

By Lassen Kubus stage? Den er ret fin og tidløs synes jeg :biglove

Alternativt er vi også rigtig glade for vores Georg Jensen topstjerne, som vi også selv har givet i bryllupsgave. Synes en personlig plakat lyder så fin! Også kortkartellets hvis de har stor tilknytning til en egn eller by.

Vi skal til bryllup i næsten måned og regner med udover selve gaven at give et magnoliatræ, da de lige er flyttet i hus og jeg tænker det så kan vokse sammen med deres liv i huset og minde om en stor og dejligt dag :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh I er så gode og kreative (selv når I er på toilet, Louisevibe). Tak.

 

Julestjernerne er så fin en idé, men bruden er allerede halvt nisse er jeg overbevist om, så jeg kan ikke forestille mig andet end at hun allerede har "hendes" julestjerne. Og de har ikke rigtigt en nær tilknytning til et egn; ikke så meget at der skal en plakat op i hvert fald.

 

Fancy-pancy trædyr er noteret. Det kan være vi supplerer med det; jeg ved at aben allerede hænger derhjemme. Vi har tænkt lidt i turtelduerne.

 

Og så har jeg fået ham min ven til at rode lidt med noget, så måske bliver det til en helt personlig udgave af en kærlighedsplakat. Åh hvor jeg håber det bliver godt! Tænker at supplere med trædyr eller den dér follow me-lampe, den er sej! Især når man har altan og er nogle hyggerøve:)

 

Tak igen, og sov godt allesammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer også for diverse Kay Bojesen dyr - eller evt. garderen med fødselsdagsflag?

 

Alternativt kunne det også være noget håndlavet glas. Der ligger en glaspuster i Nyhavn, der laver smukke ting.

 

Eller - hvis du er til det - støve rundt i marskandisere og f.eks. finde noget smukt sølvtøj eller lignende - hvis de er til den slags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER