Elisamus

føde på OUH i uge 28-29-30

7 indlæg i dette emne

Kan ikke få linket til st virke, men har også læst det :o Var det ikke 27-28-29?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linket virker heller ikke her. :(

Jeg har godtnok kun set overskriften, men for mig virker det fuldstændig vildt, at man bare kan lukke ned... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linket virker heller ikke her. :(

Jeg har godtnok kun set overskriften, men for mig virker det fuldstændig vildt, at man bare kan lukke ned... :chin:

De får tilbudt at komme på barselsgangen i Svendborg i stedet for. Men det er alligevel noget af en køretur for en evt usikker første gangs fødende få timer efter fødslen :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-04-22-sender-faa-timer-gamle-babyer-paa-langfart-vi-har-ferielukket 

 

hmm virker dette link ellers kan artiklen læses på tv2 nyhedernes hjemmeside. 

 

udsnit fra artiklen:
Sundhedsstyrelsen og jordmødre anbefaler ro og hvile til både mor og barn efter en fødsel. Men på Odense Universitetshotel (OUH) har man valgt at prioritere personalets sommerferie og sygehusets økonomi - og derfor holder sygehusets barselsafsnit ”Vuggen” lukket i tre uger i sommerferien.

Det sker på trods af, at der ifølge Danmarks Statistik bliver født flest børn i lige præcis juliI stedet skal de nybagte mødre og nyfødte børn – der vælger at melde deres ankomst i uge 27, 28 eller 29 - ud på en 45 minutter lang køretur til Svendborg Sygehus umiddelbart efter fødslen. Hvis altså de førstegangsfødende mødre ønsker at gøre brug af tilbuddet om to dages indlæggelse på et såkaldt barselshotel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da grotesk! Altså så må man finde ud af at fordele personalets ferie i stedet for det pjat der!

Tror det ender med at nogle ska genindlægges!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da grotesk! Altså så må man finde ud af at fordele personalets ferie i stedet for det pjat der!

Tror det ender med at nogle ska genindlægges!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER