My-Moren

Hjemmefødsel - gode råd :)

10 indlæg i dette emne

Jeg skal føde hjemme og har egentlig ikke gjort de helt store tanker omkring hvordan og hvorledes. Det var min mand der i dag spurgte, hvor i huset vil du så gerne føde? Øhmmmm  :blink Men det har da sat gang i lidt tanker.
Men jeg tænker, at der må være flere herinde der har født hjemme og som har nogle gode råd osv. de kan give videre :)
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er nogle tråde i fødselsforum :) Og under beretninger mener jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogle tråde i fødselsforum :) Og under beretninger mener jeg :)

Har læst de tråde.. :) Men det er mere fødslen jo, kontra hvad der er godt at have osv.

Efter jeg havde oprettet tråden her, tænkte jeg også den måske skulle være under fødsel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en veninde der fødte i lånt fødselsbadekar derhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ihvertfald ikke have været uden mit fødekar... Og så fik vi fat i noget kraftig plastik der var genialt at lægge under lagner på sofa og seng så man ikke skulle rengøre madrasser...

Noget god kalorierig mad og sukkerholdig cola...

En kraftig lampe til jordemoderen til evt syning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ihvertfald ikke have været uden mit fødekar... Og så fik vi fat i noget kraftig plastik der var genialt at lægge under lagner på sofa og seng så man ikke skulle rengøre madrasser...

Noget god kalorierig mad og sukkerholdig cola...

En kraftig lampe til jordemoderen til evt syning

Super :) TAK! Hvad med det fødekar, når det skal tømmes efterfølgende? Er det ikke ret besværligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :) TAK! Hvad med det fødekar, når det skal tømmes efterfølgende? Er det ikke ret besværligt?

Næh - jeg husker det ikke som besværligt. Vi lejede et med faste kanter og der var slanger og en prop i bunden ved den ene side. Så man trykkede i princippet bare hul på lineren og satte slangen i et afløb.

Dagen efter rengjorde manden det med klorin til aflevering...

Gud jeg elskede mit fødekar ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr ja - vi satte karet på nogle flamingo plader. Det gjorde at det ikke tabte varme så hurtigt...

Red op i både sengen og sofaen - så har du tre valgmuligheder mht hvor det føles bedst...

Hav nogle gode store bind hjemme og få fat i et par af manden boksershorts - de er geniale til ikke at genere.

En varmepude måske? Isterninger i fryseren og en god læbepomade? Ellers er det jo bare lige ud af landevejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh - jeg husker det ikke som besværligt. Vi lejede et med faste kanter og der var slanger og en prop i bunden ved den ene side. Så man trykkede i princippet bare hul på lineren og satte slangen i et afløb.

Dagen efter rengjorde manden det med klorin til aflevering...

Gud jeg elskede mit fødekar ❤️

 

 

Åhr ja - vi satte karet på nogle flamingo plader. Det gjorde at det ikke tabte varme så hurtigt...

Red op i både sengen og sofaen - så har du tre valgmuligheder mht hvor det føles bedst...

Hav nogle gode store bind hjemme og få fat i et par af manden boksershorts - de er geniale til ikke at genere.

En varmepude måske? Isterninger i fryseren og en god læbepomade? Ellers er det jo bare lige ud af landevejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte hjemme for 1,5 år siden. Det eneste vi fik brug for under fødslen var 3 håndklæder, en lille balje med varmt vand og klude og så en hue til baby. Vi havde ellers også købt en rulle afdækningsplast i et byggemarked og lånt fast kar, men fødslen gik hurtigere end forventet, så vi nåede ikke at få dækket af eller at få fyldt karet.

Jeg tror, det er godt at være forberedte og sørge for at alt er inden for rækkevidde, men i sidste ende er der faktisk ikke brug for så meget til en fødsel.

Har du ikke fået en liste fra din jordemoder med de ting, de gerne vil have, du sørger for? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER