Ihpets-mortilto

Drengenavne forslag

53 indlæg i dette emne

Jeg er jo overbevist om at vi skal have en dreng! Og synes helt sikkert han skal hedde Ludvig, men Jon er ikke overbevist (dog heller ikke helt afvisende).

Han kommer ikke med nye forslag selv og jeg er blevet blind for pæne navne.

Kriterier:

- skal være pænt med William

- må ikke rigtigt indeholde K, T, R, starte med D

- må meget gerne indeholde A, E, L, I, V/W, blødt d

- må ikke være alt for kort, i hvert fald ikke kun 1 stavelse

- må gerne være storslået (giver det kun mening for mig?), som William, Valdemar

Js kriterie:

- må IKKE hentes fra noget børnetv, det er på det punkt Ludvig ryger (Ludvig og julemanden) :rolleyes Han er dog ikke så kendt i børnetv, så han kan nok sagtens overse nogle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker mere Ludvig fra Bjergkøping Grand Prix, men det hjælper selvfølgelig ikke :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander, Sylvester, Albert, Cornelius :)

 

PS. Elsker idéen om, at det skal være storslået :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jo Valdemar er perfekt :biglove

Og ellers er jeg enig i Frederik og Alexander. Hvad med Vilhelm? Christian forbinder jeg også med noget storslået, men det falder nok både på K-lyd og børnetv :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jo Valdemar er perfekt :biglove

Og ellers er jeg enig i Frederik og Alexander. Hvad med Vilhelm? Christian forbinder jeg også med noget storslået, men det falder nok både på K-lyd og børnetv :chin:

Han hedder Kristian med K :P

Det første jeg tænkte, var også Christian (:wub) og Alexander.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han hedder Kristian med K :P

Det første jeg tænkte, var også Christian (:wub) og Alexander.

I know, men tænkte at det måske alligevel lå for tæt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var sebastian, indtil jeg læste at det ikke måtte have nogen tilknytning til f.eks fjernsynet...

Julius, Benjamin, Christopher, Emanuel/immanuel, Hannibal ( :loveshower ), Johannes, Leopold, Jonathan,  Maximilian, Philip...
Har 100% ramt forkert på nogen, men synes den er svær med de krav ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er i goe!!

Der er ikke lige umiddelbart nogen der stryger Ludvig fra førstepladsen, men der er bestemt gode bud!

Cornelius er godt nok SMUKT :kuller Jeg skal bare lige mærke efter om det "hårde" C gør mig noget.

Frederik ELSKER jeg! Men jeg synes det bliver lige royalt nok med 2 kronprinse herhjemme :lol desuden synes J ikke at Frederik kan være voksen. Min mærkelige mand.

Christian/Kristian ryger på hårdt C/K

Valdemar ER perfekt! Dog er det navnet på mine svigerforældres hund, som dog kaldes Valde, men J kan ikke abstrahere for det, ellers var det en vinder!

Vilhelm er også MEGA GODT, men det er jo halvdelen af William, så det er liiiiidt for underligt! Hvis i har andre navne i den dur, sådan gammeldags klassiske, så sig ENDELIG til!

Alexander, Christoffer og Benjamin falder på uheldige relationer, selvom at det er super ærgerligt med Benjamin!

Leopold :kuller men KAN man det? Altså, er det ikke lidt til den underlige side? Selvom set godt nok er kært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh hvor er i goe!!

Der er ikke lige umiddelbart nogen der stryger Ludvig fra førstepladsen, men der er bestemt gode bud!

Cornelius er godt nok SMUKT :kuller Jeg skal bare lige mærke efter om det "hårde" C gør mig noget.

Frederik ELSKER jeg! Men jeg synes det bliver lige royalt nok med 2 kronprinse herhjemme :lol desuden synes J ikke at Frederik kan være voksen. Min mærkelige mand.

Christian/Kristian ryger på hårdt C/K

Valdemar ER perfekt! Dog er det navnet på mine svigerforældres hund, som dog kaldes Valde, men J kan ikke abstrahere for det, ellers var det en vinder!

Vilhelm er også MEGA GODT, men det er jo halvdelen af William, så det er liiiiidt for underligt! Hvis i har andre navne i den dur, sådan gammeldags klassiske, så sig ENDELIG til!

Alexander, Christoffer og Benjamin falder på uheldige relationer, selvom at det er super ærgerligt med Benjamin!

Leopold :kuller men KAN man det? Altså, er det ikke lidt til den underlige side? Selvom set godt nok er kært :)

Leopold kan man sagtens! Men regn med han bliver kaldt Leo .... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leopold kan man sagtens! Men regn med han bliver kaldt Leo .... ;)

God pointe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leopold kan man sagtens! Men regn med han bliver kaldt Leo .... ;)

:ditto Eller Polle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Eller Polle ;)

Så hellere Leo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum? Villads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige og kigger dine krav... Kurt må være det ultimative no-go-navn :D (Medmindre man må kalde sit barn for Durt, så havde det været helt perfekt :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige og kigger dine krav... Kurt må være det ultimative no-go-navn :D (Medmindre man må kalde sit barn for Durt, så havde det været helt perfekt :lolhit)

:lolhit :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum? Villads?

Super fine, dog for tæt på William :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok lidt mere seriøst, så har jeg wiki'et den danske kongerække, for at se, om der er navne dér, der måske lever op til kravene. Jeg fandt 2 potentielle bud:

Harald

Magnus (det forbinder jeg dog selv mere med noget småt og nuttet, end storslået)

Edit: ups, Harald falder vist på R :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige og kigger dine krav... Kurt må være det ultimative no-go-navn :D (Medmindre man må kalde sit barn for Durt, så havde det været helt perfekt :lolhit)

Åh du har helt ret!!! Der navn er nok det sidste mit barn ville få. Ej men Kurt, stakkels barn ville jo tro at man var sur på det hele tiden :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok lidt mere seriøst, så har jeg wiki'et den danske kongerække, for at se, om der er navne dér, der måske lever op til kravene. Jeg fandt 2 potentielle bud:

Harald

Magnus (det forbinder jeg dog selv mere med noget småt og nuttet, end storslået)

Harald, hmmm... Jeg både synes det er et wierd navn OG et godt navn...

Magnus, sødt men for hamster agtigt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ammehjerne kan overhovedet ikke overskue om det her lever op til kravene, men hvad med Bastian? synes det klinger godt med William.

 

Det er ihvertfald spændende at se om du får ret i at det er lillebror og hvad I så ender med af navn :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holger? (Det hedder Prins Joachim... Men jeg ved ikke, om jeg synes det er storslået, eller hvad du siger til r og g :chin:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan med klang, skal det være engelsk og/eller dansk? Kunne sådan noget som Charles/James/George være potentielt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER