Totterpigen

Øv graviditet

6 indlæg i dette emne

Puha syntes det virkelig træls st være gravid lige nu... Selvfølgelig glæder jeg mig til den lille kommer til oktober, men med tidlig bækkenløsning, ret lav blodtryk hvor jeg bliver enorm svimmel, træt og kvalme så jeg ikke kan andet end at ligge på sofaen. ( og vel vidende at jeg ikke kommer tilbage til mit arbejde før min barsel er slut) Jeg ved udemærket godt jeg burde være taknemlig over i det hele taget at være gravid ( min søster kæmper selv med at blive gravid og er i gang med behandling ) men syntes det enormt svært når jeg ikke må snakke om min graviditet når min søster er i nærheden da hun bliver enormt ked af det hver gang... Der gik flere uger før hun kigge mig i øjnene da jeg fortalte hun skulle være moster igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha syntes det virkelig træls st være gravid lige nu... Selvfølgelig glæder jeg mig til den lille kommer til oktober, men med tidlig bækkenløsning, ret lav blodtryk hvor jeg bliver enorm svimmel, træt og kvalme så jeg ikke kan andet end at ligge på sofaen. ( og vel vidende at jeg ikke kommer tilbage til mit arbejde før min barsel er slut) Jeg ved udemærket godt jeg burde være taknemlig over i det hele taget at være gravid ( min søster kæmper selv med at blive gravid og er i gang med behandling ) men syntes det enormt svært når jeg ikke må snakke om min graviditet når min søster er i nærheden da hun bliver enormt ked af det hver gang... Der gik flere uger før hun kigge mig i øjnene da jeg fortalte hun skulle være moster igen

:kram kan godt forstå. Det er godt at man ER gravid men det er ikke altid det bedste at VÆRE gravid!!!

Trist med din søster. Men lad det ikke kaste for stor skygge over din graviditet. Det er ikke din skyld, heller ikke hendes, men begge jeres følelser omkring det er reelle og så må i forsøge at give plads til hinanden :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget normalt at have det sådan lidt blandet følelsesmæssigt når man har mange graviditetsgener....

Selv elsker jeg allerede den lille bebs derinde men hader vitterligt min gravide krop der bare er røvtræls for at sige det som det er....

Jeg er i uge 18 nu og indtil videre har min graviditet været en stor øv-tur med kvalme og opkast, forhøjet blodtryk, begyndende bækkenløsning, træthed og alm utilpashed... Jeg har PCOS og troede jeg vidste hvordan min krop reagerede på forhøjet hormonniveauer, men det her er 1000 gange værre end det mest voldsomme PCO-kaos jeg nogensinde har haft.... Jeg har stadig en naiv tro på at kvalmen kan finde på at forsvinde så jeg får bare lige en måned eller to som glad gravid, selvom chancen måske ikke er så stor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det fuldstændigt på samme måde i 1. og 2. trimester. Ironisk nok har det 3. indtil videre været den nemmeste periode. Jeg sukker bare ved tanken om at skulle have nummer 2 ude i fremtiden, for selvom graviditeter er forskellige, så har den her været 7 måneder slavebundet til en krop der bare ingen ting kunne. Nu er fødslen inden for en overskuelig fremtid, så bliver alting lidt lettere synes jeg.

Jeg havde kvalme konstant i 4 måneder, og en uge efter den var forsvundet så kom bækkenløsningen. Jeg har heldigvis fået trænet bækkenløsningen ned på et niveau hvor jeg ikke har særligt mange smerter, selvom det kræver jeg træner 3 dage om ugen. Men jeg glæder mig meget til ikke at være gravid mere  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det fuldstændigt på samme måde i 1. og 2. trimester. Ironisk nok har det 3. indtil videre været den nemmeste periode. Jeg sukker bare ved tanken om at skulle have nummer 2 ude i fremtiden, for selvom graviditeter er forskellige, så har den her været 7 måneder slavebundet til en krop der bare ingen ting kunne. Nu er fødslen inden for en overskuelig fremtid, så bliver alting lidt lettere synes jeg.

Jeg havde kvalme konstant i 4 måneder, og en uge efter den var forsvundet så kom bækkenløsningen. Jeg har heldigvis fået trænet bækkenløsningen ned på et niveau hvor jeg ikke har særligt mange smerter, selvom det kræver jeg træner 3 dage om ugen. Men jeg glæder mig meget til ikke at være gravid mere :oops

Kan sagtens følge dig i tankerne om en ny graviditet, det føles helt uoverskueligt at gennemgå en ligende graviditet igen.

Men kan kun komme med et :kram2 og sige ikke to graviditeter er ens.

Min første graviditet var også et helvede. Kvalme og opkast hverdag frem til fødslen. Ondt i ryggen fra uge 8. Sygemældt med bækkenløsning fra uge 16. Og indlagt på Skejby med svær svangerskabsforgiftning i uge 28. Og en traumatisk fødsel oven i hatten i uge 32.

Man lære at sætte pris på de gode dage. :)

Denne gang har været helt modsat. Kvalmen holdt før uge 12, og stortset ikke kastet op. Ingen konstant ondt i ryggen. Endnu ingen bækkenløsning. En masse bekymringer, og flere lægebesøg end sidst, men det er det vejer.

Så fat mod. Ikke to graviditeter er ens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens følge dig i tankerne om en ny graviditet, det føles helt uoverskueligt at gennemgå en ligende graviditet igen.

Men kan kun komme med et :kram2 og sige ikke to graviditeter er ens.

Min første graviditet var også et helvede. Kvalme og opkast hverdag frem til fødslen. Ondt i ryggen fra uge 8. Sygemældt med bækkenløsning fra uge 16. Og indlagt på Skejby med svær svangerskabsforgiftning i uge 28. Og en traumatisk fødsel oven i hatten i uge 32.

Man lære at sætte pris på de gode dage. :)

Denne gang har været helt modsat. Kvalmen holdt før uge 12, og stortset ikke kastet op. Ingen konstant ondt i ryggen. Endnu ingen bækkenløsning. En masse bekymringer, og flere lægebesøg end sidst, men det er det vejer.

Så fat mod. Ikke to graviditeter er ens.

Det er godt at høre at det ikke er givet at alt det dårlige kommer igen. :) Nogen gange føler jeg at fordi jeg er kvinde og vil have børn så skal jeg frastå fra at kunne være i min egen krop i måske 18 måneder af mit liv. Så håber virkeligt at jeg tager samme rute som dig og får en hel anerledes graviditet anden gang. Dit lyder endda meget værre end mig i første graviditet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER