Elisamus

Størrelse på dåbskjolen?

7 indlæg i dette emne

Hej kloge bk.

Hvad str. Skal jeg købe dåbskjolen i?

Pt. Svømmer Klaudia i str 50 og hun er 3,5 uge nu (fra d. 23/3), dagen er meget tynd/klein i størrelsen. Til barnedåben vil hun være 13 uger. Hvad størrelse vil i købe dåbskjolen i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror str 68.... og så må du lige se om den er stor eller lille i størrelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tit bliver de jo "bundet ind" og og er med en åbning bagtil, så de er ret flexible i str :)

Jeg tænker også 68, især hvis det er en man håber at bruge igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Str 62 er str 3 mdr og hun er lille i forvejen, så blir str 68 ikke for stor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på modellen..

Her blev Camille døbt da hun var 8 uger, i den kjole hendes far blev døbt i da han var 6 måneder.. Kjolen var lidt stor til hende, men med bånd også, kunne den sagtens "strammes pænt ind".

Hvis det KUN er hende der skal bruge den og planen ikke er at fremtidige børn, børnebørn osv skal bruge den er 62 nok fin.. Men hvis andre bøen og børnebørn også skal bruge den, så er 62 for lille. Min nevø er 3 mdr nu, og ved at vokse ud af 62.. Min kærestes nevø er snart 4 mdr og på vej ud af 74, og endnu ikke døbt...

Så ja, alt efter hvad i har af planer for kjolen og hvilken type den er :) nogen er jo praktisk talt onesize!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på modellen..

Her blev Camille døbt da hun var 8 uger, i den kjole hendes far blev døbt i da han var 6 måneder.. Kjolen var lidt stor til hende, men med bånd også, kunne den sagtens "strammes pænt ind".

Hvis det KUN er hende der skal bruge den og planen ikke er at fremtidige børn, børnebørn osv skal bruge den er 62 nok fin.. Men hvis andre bøen og børnebørn også skal bruge den, så er 62 for lille. Min nevø er 3 mdr nu, og ved at vokse ud af 62.. Min kærestes nevø er snart 4 mdr og på vej ud af 74, og endnu ikke døbt...

Så ja, alt efter hvad i har af planer for kjolen og hvilken type den er :) nogen er jo praktisk talt onesize!

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på modellen..

Her blev Camille døbt da hun var 8 uger, i den kjole hendes far blev døbt i da han var 6 måneder.. Kjolen var lidt stor til hende, men med bånd også, kunne den sagtens "strammes pænt ind".

Hvis det KUN er hende der skal bruge den og planen ikke er at fremtidige børn, børnebørn osv skal bruge den er 62 nok fin.. Men hvis andre bøen og børnebørn også skal bruge den, så er 62 for lille. Min nevø er 3 mdr nu, og ved at vokse ud af 62.. Min kærestes nevø er snart 4 mdr og på vej ud af 74, og endnu ikke døbt...

Så ja, alt efter hvad i har af planer for kjolen og hvilken type den er :) nogen er jo praktisk talt onesize!

Åhhh det havde jeg ikke tænkt over, planen er at det skal være en "gå i arv" - kjole, hmm str 68 bilver det så...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER