Mackie89

Hvor meget har I taget på?

40 indlæg i dette emne

Hej de damer

 

Jeg er lidt nysgerrig efter om I har taget på? Maven er jo begyndt at vokse og det er jo normalt at man vejer lidt mere nu  :gravid 

Der er jo altid nogen som er super gode til at undgå den store vægtstigning (hvilket jeg nok ikke bliver en del af) Så fortæl gerne om hvordan I holder jer sunde og vægten "nede".

 

Jeg selv prøver at gå en lang tur dagligt i rask tempo. Det er næsten terapeutisk og jeg får renset hele knolden for alle de tanker der hober sig op i løbet af dagen. Egentlig havde jeg håbet jeg var bedre til at følge mit styrke-program i fitnesscenteret, men jeg må nok erkende at centeret bare ikke lokker i det her vejr. 

Jeg tænker også at starte til noget graviditetssvømning snart. Det skulle være ret godt for bækkenbund og de store muskelgrupper (plus man føler sig lidt lettere i vand ;) )

Kiloerne "sniger" sig bare på og jeg vil bare så gerne holde mig under de 12-13 kilo. Jeg kan bare se, at jeg ikke så let kan tabe de ekstra kalorier,  som jeg kunne inden jeg blev gravid, ved at være sund og målfast i nogle uger. De kilo bliver bare siddende!    <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i hvert fald taget 5-7 kilo på.. I de 2 andre graviditeter har jeg taget over 20 kilo på og det regner jeg nok også med denne gang.. Jeg er så så "heldig" at jeg har en gastric bypass der hjælper mig tilbage på udgangsvægten igen efter fødslen og det er jeg bare glad for!

Jeg har ikke været så god til at spise sundt, men jeg vil have gang i det igen.. Jeg dyrker ingen motion, men jeg skal have gang i nogen lange gåture nu hvor vejret begynder at blive godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald taget 5-7 kilo på.. I de 2 andre graviditeter har jeg taget over 20 kilo på og det regner jeg nok også med denne gang.. Jeg er så så "heldig" at jeg har en gastric bypass der hjælper mig tilbage på udgangsvægten igen efter fødslen og det er jeg bare glad for!

Jeg har ikke været så god til at spise sundt, men jeg vil have gang i det igen.. Jeg dyrker ingen motion, men jeg skal have gang i nogen lange gåture nu hvor vejret begynder at blive godt..

Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste som har taget på! Tak fordi du gad dele :)  - heldigt at du har din bypass efter september, er den god til at regulere sig? 

Gåture er virkelig en god motionsform og det er heller ikke belastende for kroppen på samme måde som andre sportsformer, plus man får pulsen op.

Jeg har fået høvlet 4,6 kg til mig og har det lidt stramt med det. Jeg har tidligere (og er det stadig) været meget fokuseret på vægttab og jeg må indrømme at jeg har det lidt svært med at vægten jo går op ad nu :unsure . Jeg ved det er meningen, men nøj hvor det kan frustrere mig. Det hjælper dog nu hvor maven er begyndt at tage form og blive lidt spids, så det ikke bare er en slaske mave  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg vejede mig i tirsdags havde jeg taget 2,7 kilo på. Jeg prøver at gøre hvad jeg kan for at holde vægten nede, for jeg har nogle kilo at tage af i forvejen. Hvis jeg kan holde min vægtøgning på maks 10 kilo bliver jeg rigtig glad. Men nu må vi se hvor meget væske der sniger sig på i sommervarmen :)

 

Min muskel i lysken driller dog stadig hvis jeg bevæger mig forkert eller går for langt, så jeg går ikke så meget og er stoppet med at cykle. Til gengæld er jeg så småt ved at komme ind i en vane med at dyrke pilates 2-3 gange om ugen, og så regner jeg snart med at begynde at svømme også. Skånsom træning er vidst det bedste for mig i øjeblikket :) Derudover er min mand og jeg ret opmærksomme på at spise sundt, og jeg prøver at holde usunde madvarer til weekenderne. Der hjælper det selvfølgelig også, at jeg ikke rigtig har nogle gener (ud over musklen) her i graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste som har taget på! Tak fordi du gad dele :)  - heldigt at du har din bypass efter september, er den god til at regulere sig? 

Gåture er virkelig en god motionsform og det er heller ikke belastende for kroppen på samme måde som andre sportsformer, plus man får pulsen op.

Jeg har fået høvlet 4,6 kg til mig og har det lidt stramt med det. Jeg har tidligere (og er det stadig) været meget fokuseret på vægttab og jeg må indrømme at jeg har det lidt svært med at vægten jo går op ad nu :unsure . Jeg ved det er meningen, men nøj hvor det kan frustrere mig. Det hjælper dog nu hvor maven er begyndt at tage form og blive lidt spids, så det ikke bare er en slaske mave  :D

Ja, jeg er også rigtig glad for den, jeg tabte 60 kilo inden jeg blev gravid med den ældste, har så taget 20 kilo på og tabt dem igen ved begge graviditeter, så det synes jeg er ok, den er en kæmpe hjælp.. Men jeg har så slet ikke nogen problemer med at tage på, for i og med jeg har den operation, så vil jeg bare være sikker på, at baby får det hun skal.. Men det har så ikke været noget problem før, så håber heller ikke det bliver det igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejede mig for 14 dage siden.

Der havde jeg kun taget 200g på

Men mon ikke det kommer meget snigende meget snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har vægten sgu ikke Været korrekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tabt mig 4-5 kg. men det er fordi jeg har været så dårlig og ikke kunnet spise. Desværre bliver det heller ikke til meget motion, men håber at jeg snart får det bedre. Så vil jeg ud at gå:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg faktisk ikke nogen ide om har vitterligt ikke skænket det en tanke.. men lidt må der da ha sneget sig på for nogle af bukserne er da begyndt at stramme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til ekstra kontrol i dag og pt siger vægten minus 17 kg i forhold til da jeg blev gravid..... Det er jo naturligvis fordi jeg stadig lider under kvalme og opkast, men nu er det så mange kg at min JM er noget bekymret selvom min mave vokser og jeg havde lidt at tage af fra start....

Fordi jeg er så dårlig og nu også officielt har fået konstateret begyndende bækkenløsning så er mit alm træningsskema sat på hold og minimeret til lidt svømning (kan forhåbentligt få lidt flere svømmedage når vi kommer tilbage til campus) og nogen små gåture samt lidt fysioterapi øvelser.... Når man er vant til at træne 5-6 dage om ugen så er det lidt et slag at man bare er lidt hjælpeløs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minus 17 kg

Warwick det lyder fuldstændig crazy

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg mente da wauw

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget på. Punktum og så snakker vi ikke mere om det

Det hænger sammen med at i 1. Semester kunne jeg kun få ned nogle bestemte madvarer. Samtidig havde jeg det som om jeg havde influenza. Ingen motion, og energitæt mad = vægtøgning

Men jeg tror det er ved at stabilisere sig da det er kun maven der vokser for det meste :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min mand mener jo at jeg har taget på på røv og lår.

Og så er han jo så smart at sige:

Jamen skat, du ville jo gerne have noget mere røv.

Hmmmm

Men hans syn, passer altså ikke på vægten ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minus 17 kg

Warwick det lyder fuldstændig crazy

Ja det er lidt meget, selvom jeg er pluspige fra start, ville gerne tabe mig de sidste 20 kg før jeg blev gravid, men måske ikke lige på den her måde.... Sune er bare forvirret for i vores "normale" hverdag er det jo skide godt når jeg kommer hjem fra kontrolvejning i fitness med minus så meget, men nu er det lige pludselig et kæmpe problem og med risiko for indlæggelse (jeg vil ikke indlægges, JM vil meget gerne)

Og så irritere det mig lidt at jeg skal gå til 5 mio ekstra tjek men at jeg kun får tilbudt en snoldet scanning, det vigtigste må jo være at babyen vokser som den skal og det ser de vel bedst på scanningerne???? Ikke at en ekstra scanning ville udligne ulemperne ved kvalme og opkast, men det ville da være et lille plaster på såret....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3 kg på indtil videre. I min sidste graviditet havde jeg taget 7 kg på, da jeg var så langt som jeg er nu. Jeg endte med at tage 15 kg på i alt, og kom af med det hele, indtil amningen stoppede og der røg et par kilo på igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm nå jeg har så taget 1,6 kg på siden jeg vejede mig for et par uger siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3 kg. På..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt I gad at dele piger!  :)

Det er jo så forskelligt hvornår og hvor meget man ender med at tage på. Jeg tror det kommer i ryk, i takt med at maven vil fremad  :gravid

Jeg er blevet lidt mere afslappet over weekenden og tænker alt nok går alligevel. Jeg har altid været meget fokuseret på min vægt, men gud hvor er det trættende <_< ... Om det så bliver 10 eller 15 kg så vil jeg bare arbejde for det bagefter, så bør det nok falde af igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig går det i hvert fald i ryk. Jeg ligger og svinger om den samme vægt i et stykke tid, og så ryger der lige et halvt til et helt kilo på. Det er også helt fint for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blev jeg jo nysgerrig og måtte ud for at finde vores meget støvede badevægt frem og har taget ca. 3 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu har jeg så taget 800g på siden fredag.

Så er oppe på 2.4kg alt i alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minus 5 kilo, fra startvægten da jeg blev gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er kommet op/ned på minus 19 kg og balancere pt på grænsen til en tvungen sygemelding...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER