HenrietteHall

3. fødsel

9 indlæg i dette emne

Er den altid den værste??

Ikke for min mor ;) der var de 2 første værst.

Nr 3 startede med at vandet gik, (jeg gik hjemme ved min Mor) - min far var på arbejde og ville ringe til middag så det ventede vi da bare på. Og så ventede vi lige til min storesøster fik fri og så kørte min mor selv med veer der bed så hun måtte holde ind flere gange, ind og afleverede os hos min mormor og vente på min far der - og da de endelig nåede fødestuen måtte de "smide" en ud af en af fødestuerne så min mor kunne føde - meget hurtigt, meget ukompliceret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for min mor. Jeg er nr 3. Hun fik veer kl 2:30 og jeg kom kl 4:25

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare tit man hører at den 3. er en drille fødsel og at den trækker ud.. Min første fødsel var lidt hård, nr. 2 helt perfekt og det kunne jeg godt tænke mig igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en drillefødsel her. Som i at der var mange bidende plukveer i de sidste 2 -3 uger op til. Veer der kom og gik osv.

Men da fødslen gik i gang, gik det så nemt.

Jeg havde haft småveer aftenen før som stilnede af ved 22 tiden hvor jeg gik i seng. Jeg vågnede kl 2.40 med stærke veer, der varede 1 min og kom med 5 min imellem. Pixie er født kl 5.36.

Hvis det var garanteret at alle mine fødsler ville være som Pixies, så ville jeg gerne føde 10 gange mere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke 3. Fødsel har været værre end de andre.

1. Var kort men hård, 2. Var ren drømmefødsel, men med en grim blødning efterfølgende og 3. Var god, men med 2 timers pressefase fordi han stod en smule skævt.

Blødningen, og det at han stod skævt, ser jeg som tilfældigheder, som ikke har noget at gøre med hvad nr. Fødsel det var :)

Dog gik jeg over tid 3. Gang.... Så på den måde trak det lidt ud kam man sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tredje fødsel var den bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ved ikke om den var værst, men helt klart hurtigst og det gjorde pænt ondt.

1. fødsel tog 38 timer fra første ve til fødsel (pige 5 dage over tid)

2. fødsel tog 25 timer fra første ve til fødsel (pige 11 dage over tid)

3. fødsel tog halvanden time fra første ve til fødsel (dreng 14 dage over tid og sat i gang med stikpiller).

Alt gik så stærkt at jeg næsten ikke nåede på sygehuset - jeg nåede ikke på fødebriksen og han er født i en presve (ud af 4) i sejrsskjorte.

Egentlig en ok fødsel dog gjorde det meget ondt hvilket det jo er tiden der spiller ind eftersom jeg udvidede mig på meget kort tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to første fødsler var hurtige og ukomplicerede, ca 3 timer fra første ve.

 

Min 3. fødsel var rigtig lang tid om at bestemme sig for at gå i gang. Jeg havde småveer som ikke rigtig gav noget i næsten 10 timer, indtil veerne pludselig skiftede karakter, blev meget kraftige og næsten uden pauser, og jeg fødte 1½ time efter. Det var super intenst men også en god fødsel, og jeg var glad for det lange forvarsel fordi jeg så allerede var på sygehuset.

 

Held og lykke med 3. fødsel, det går sikkert nemt når du har haft en god 2. fødsel og ved hvad du ønsker og hvad du kan klare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER