MariaPiesen

Stik mig et navn til idas lillebror

72 indlæg i dette emne

Jeg har jo en Anton og en Oscar, det synes jeg passer meget godt til Ida.

Ellers tænker jeg Gustav (sådan en ønsker jeg mig til samlingen ;) ), Carl (Emil), Carl Johan (men det er selvfølgelig lidt svampe-agtigt ;) ), Sigurd, Tristan (sådan en ville jeg også gerne have, men vi hedder Alminde Friis - og så blev det bare lidt for hurtigt til en trist almindelig gris :D ) eller Mads.

:Lol trist almindelig gris!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Elliot!?

Det er på mandens liste, men jeg får flash back til en irriterende elev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Nicholas? :P Et godt og sødt navn synes jeg :)

Det ryger desværre på at der er for mange stave måder. Da han allerede skal stave mellemnavne og forklare hvordan man udtaler dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfred

Søren

Jacob

Laurits

Peter

Anders

Vilhelm

Frode

Anker

Mange gode, som manden allerede har nedlagt veto mod :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo en Anton og en Oscar, det synes jeg passer meget godt til Ida.

Ellers tænker jeg Gustav (sådan en ønsker jeg mig til samlingen ;) ), Carl (Emil), Carl Johan (men det er selvfølgelig lidt svampe-agtigt ;) ), Sigurd, Tristan (sådan en ville jeg også gerne have, men vi hedder Alminde Friis - og så blev det bare lidt for hurtigt til en trist almindelig gris :D ) eller Mads.

Gustav og Carl hedder mine fætre desværre.

Kender godt det med ens navn hurtigt bliver til noget værre noget. Herhjemme hedder vi Bakurowitz Elley Pedersen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mathias eller Liam :) det var mine drengenavne :) men vi venter jo en pige mere ;)

de navne er for nymodens til mig desværre, men manden er vild med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej da jeg så Magnus på din liste tænkte jeg ja da!! Det lyder så sødt sammen med Ida.... Magnus og ida - ida og Magnus... Det er en vinder i mine øjne... Ej, hvorfor har jeg ik selv tænkt på den til vores dreng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej da jeg så Magnus på din liste tænkte jeg ja da!! Det lyder så sødt sammen med Ida.... Magnus og ida - ida og Magnus... Det er en vinder i mine øjne... Ej, hvorfor har jeg ik selv tænkt på den til vores dreng...

Rasmus er bare ikke helt med på Magnus, da det er en form for sammensætning af navne(som han kalder det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rasmus er bare ikke helt med på Magnus, da det er en form for sammensætning af navne(som han kalder det)

Hva så med Anton og Ida? Det klinger godt sammen også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva så med Anton og Ida? Det klinger godt sammen også!

synes jeg også. Men Rasmus er ikke til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes jeg også. Men Rasmus er ikke til det.

Nu må ham Rasmus lige spænde hjelmen... Haha! Medmindre han inderst inde helst ville at han kom til at hedde Rasmus JR. Så forstår jeg ikke at han har så mange vetoer...

Hvad er han mest til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Ida og august er jo heller ik så ringe endda?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må ham Rasmus lige spænde hjelmen... Haha! Medmindre han inderst inde helst ville at han kom til at hedde Rasmus JR. Så forstår jeg ikke at han har så mange vetoer...

Hvad er han mest til?

Han har tre navne.

Johan som er det eneste der passer i hans verden

Mathias og Silas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har tre navne.

Johan som er det eneste der passer i hans verden

Mathias og Silas

Men du er ik så glad for Johan, fordi der er så mange der hedder det oppe hos jer. Men hvordan med de to andre? Er du heller ik så meget til dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du er ik så glad for Johan, fordi der er så mange der hedder det oppe hos jer. Men hvordan med de to andre? Er du heller ik så meget til dem?

Meget synes ikke rigtigt de andre passer til Ida. De er for moderne hvis man kan kalde det, det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Ida og august er jo heller ik så ringe endda?

Nej gør ikke. Men Rasmus kan ikke lide ideen med en august født i august. Han er meget vanskelig med navne. Rasmus har slået sig fast på navnet Johan. Jeg kan nu også godt lide navnet, det er bare alt alt alt for brugt heroppe i Nordjylland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej gør ikke. Men Rasmus kan ikke lide ideen med en august født i august. Han er meget vanskelig med navne. Rasmus har slået sig fast på navnet Johan. Jeg kan nu også godt lide navnet, det er bare alt alt alt for brugt heroppe i Nordjylland

Hehe det er sjovt med de mænd... Torben er heller ikke nem at danse med... Selvom han har sat sig på august, og ikke rigtig kan tænke på andre navne, så hvis jeg kommer til at sige fx skal vi købe det her til august, så spørger han " nå er det besluttet at det er det han skal hedde?" .....

Jeg synes også at Johan er mega kært - er der nogen i omgangskredsen der hedder det? For hvis ik der er og det "bare" er fordi der generelt er mange der hedder det, så ville jeg vælge det. Man kan aldrig vide sig sikker på et navn. Hvis i vælger fx Hugo, så kan det være at det bliver det nye hotte navn... Følg det, du føler allermest for og skidt med om der er mange der hedder det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det er sjovt med de mænd... Torben er heller ikke nem at danse med... Selvom han har sat sig på august, og ikke rigtig kan tænke på andre navne, så hvis jeg kommer til at sige fx skal vi købe det her til august, så spørger han " nå er det besluttet at det er det han skal hedde?" .....

Jeg synes også at Johan er mega kært - er der nogen i omgangskredsen der hedder det? For hvis ik der er og det "bare" er fordi der generelt er mange der hedder det, så ville jeg vælge det. Man kan aldrig vide sig sikker på et navn. Hvis i vælger fx Hugo, så kan det være at det bliver det nye hotte navn... Følg det, du føler allermest for og skidt med om der er mange der hedder det..

Vi har en i omgangskredsen der hedder det. Men ellers er der bare fordi stort set alle hedder det heroppe.

Men ja mænd og navne, ej der var intet med Ida, det blev vi utrolig hurtige enige om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I stedet for Johan, hvad så med Jonathan?

Og i stedet for Silas, hvad så med Lucas? Eller Marcus?

Eller Albert måske?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I stedet for Johan, hvad så med Jonathan?

Og i stedet for Silas, hvad så med Lucas? Eller Marcus?

Eller Albert måske?

:)

Jeg har forslået manden Johannes, men den er han ikke med på.

Lukas hedder min kusines søn.

Marcus minder mig desværre om en elev, i manden vil igen mene at det er en sammensætning af vores navne(Maria og Rasmus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forslået manden Johannes, men den er han ikke med på.

Lukas hedder min kusines søn.

Marcus minder mig desværre om en elev, i manden vil igen mene at det er en sammensætning af vores navne(Maria og Rasmus)

 

Nå, den er godt nok svær. Og så går jeg ud fra fra at Marius også er udelukket :D

 

Ellers tænker jeg:

Andreas

Elias

Thomas

Tobias

Villads

 

(ud fra at manden måske er glad for navne, der ender på -as).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, den er godt nok svær. Og så går jeg ud fra fra at Marius også er udelukket :D

Ellers tænker jeg:

Andreas

Elias

Thomas

Tobias

Villads

(ud fra at manden måske er glad for navne, der ender på -as).

Gode bud. Er helt vild med Elias :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Geo, Tristan, Jeppe, Gabriel, Villum, Viggo, Kornelius, Herman, Hector, Jonas, Arthur, David, Adam.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Geo, Tristan, Jeppe, Gabriel, Villum, Viggo, Kornelius, Herman, Hector, Jonas, Arthur, David, Adam.... :)

Geo er idas giraf, så det navn kan vi ikke rigtigt bruge :p men resten skal helt sikkert foreslås til Rasmus når han kommer hjem fra arbejde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gustav og Carl hedder mine fætre desværre.

Kender godt det med ens navn hurtigt bliver til noget værre noget. Herhjemme hedder vi Bakurowitz Elley Pedersen

Ja det er også lige nogle navne at matche ;)

Det er skægt det med associationer og relationer til navne, vi overvejede Isabel, hvis vi havde fået en pige - og det hedder både min mands kammerats datter og min lillesøster (som vi ses meget med). Men vi synes det er et smukt navn (nok i virkeligheden dét smukkeste navn) og ingen i vores familier synes det var et mystisk valg, min søster var bare stolt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER