HippieSoul

Hvad jeg ik' vidste om tidlig scanning.

15 indlæg i dette emne

Det skal ikke være nogen hemmelighed at det ikke er helt billigt at tage til tidlig scanning, ligeledes skal det heller ikke være nogen hemmelighed at det er det hele værd  :wub

Da jeg var til min tidlige scanning var jeg i følge egne beregninger 7+4, men efter at vores baby blev målt var jeg 7+6.

 

Jordmoderen der scannede mig fortalte da vi så hjerteblink at dagen efter, når jeg var 8+0, ville min abort risiko ligge på omkring de 3 % resten af graviditeten.

 

Det jeg ikke vidste, som hun fortalte mig, var at hvis man ser hjerteblink før uge 8 + 0 så er risikoen for abort stadig 25 %. Havde jeg vidste det havde jeg ventet til 8+0. Man kan så sige at jeg jo i dag er 8+1 og stadig har alle mine symptomer, så er som sådan ikke nervøs. Men tænker at snuppe en scanning mere i uge 11 for lige at være sikker på alt er som det skal være.

 

Det jeg også fandt ud af hvor hvor meget det egentlig betyder for mændene at være til den tidlige scanning og se hjerteblink... I hvert fald ham jeg er sammen med. 

Han har ikke gået meget op i graviditeten, og ikke snakket meget om den kommende baby. Det har egentlig gjort mig lidt ked af det og følt at det bare var mig der var gravid helt alene :huh

 

Men ALT ændrede sig efter scanningen, han var så overvældet og kunne slet ikke får armene ned. Rigtig mange gange siden i fredags er han pludselig løbet hen til mig og har krammet mig og sagt ting som "Uuuuh skat!!! Vi skal være forældre"
Samme dag som vi så hjerteblink, kørte vi i babysam for at købe en bamse til lille Nåbs. Men M strøg lige ned i udstyrsafdelingen og kontaktede personalet for derefter at ville høre en masse om barnevogne og autostole :D  

 

Det er da fantastisk :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor lyder det som en god oplevelse  :wub Jeg ville også gerne vente med TS til omkring 7.-8. uge, men så rammer vi ind i påsken og jeg vil meget gerne kunne fortælle det til de nærmeste i påsken hvor jeg holder fødselsdag. Skal så til termins scanning hos gyn på onsdag, så vil det vise sig hvor langt jeg er... Manden skal med, og det er jeg rigtig glad for, for han synes det er rigtig svært at forholde sig til. Han prøver og vi læser i bogen "Du skal være FAR" men som han selv siger, så kan han ikke mærke det i maven endnu, altså han er ikke for alvor glad. Jeg har det lidt på samme måde så glæder mig til et kig ind i maven  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok også rigtig svært for de fleste mænd at sætte sig ind i. Men så er en scanning netop god til at virkeliggøre det for dem :)

Hos Lille Københavner kan man få drop in scanninger til 300 kr. Det synes jeg ikke er så dyrt :)

Tillykke med god scanning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor lyder det som en god oplevelse  :wub Jeg ville også gerne vente med TS til omkring 7.-8. uge, men så rammer vi ind i påsken og jeg vil meget gerne kunne fortælle det til de nærmeste i påsken hvor jeg holder fødselsdag. Skal så til termins scanning hos gyn på onsdag, så vil det vise sig hvor langt jeg er... Manden skal med, og det er jeg rigtig glad for, for han synes det er rigtig svært at forholde sig til. Han prøver og vi læser i bogen "Du skal være FAR" men som han selv siger, så kan han ikke mærke det i maven endnu, altså han er ikke for alvor glad. Jeg har det lidt på samme måde så glæder mig til et kig ind i maven  :wub

Det kan jeg virkelig godt forstå du/i glæder jer til! Og Ja, det være en helt vanvittig god oplevelse! 

M har også bogen "du skal være far", men den hjalp ham heller ikke meget til at få fornemmelsen at han egentlig skulle være far. 

Det er da rigtig svært for dem at forholde sig til, men herhjemme stoppe det med det samme han så hjerteblink. - Håber det samme for din mand :wub

Og du skal også virkelig glæde dig! Jeg har ikke i mit liv oplevet noget større end at se den lille baby ligge der med sit lille hjerte der banker! Jeg har heldigvis fået det hele på film :wub  Ved du om i også får det?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt at din mand endelig viser glæde også:) Jeg tænker også nogengange på, at det må være mærkeligt at være manden, fordi han ikke kan mærke noget på sin krop. Jeg får jo jævnligt en lille påmindelse om at "den er god nok", og han har kun de to lyderøde streger at kigge på (Jeps, testen ligger stadig fremme på stuebordet....kan godt være vi sku fjerne den, når vi får gæster;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt at din mand endelig viser glæde også:) Jeg tænker også nogengange på, at det må være mærkeligt at være manden, fordi han ikke kan mærke noget på sin krop. Jeg får jo jævnligt en lille påmindelse om at "den er god nok", og han har kun de to lyderøde streger at kigge på (Jeps, testen ligger stadig fremme på stuebordet....kan godt være vi sku fjerne den, når vi får gæster;)

Ha ha fedt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg, jeg var 7+5 da jeg blev scannet i mandags <_< :rolleyes

Jeg synes nu det lyder lidt usandsynligt, hvis risikoen falder fra 25% til 3% på een dag, men jeg har godt hørt det med, at har man set hjerteblink efter 8+0, så er der 98% sandsynlighed for, at man bærer barnet til mindst 37+0.

Jeg skal scannes igen 9+5 - det glæder jeg mig til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og undskyld jeg (igen) spammer Jeres tråde, men jeg har termin 28/10, så har valgt også at se indlæggene i Jeres TG. Også fordi I er sådan nogen søde piger herinde :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og undskyld jeg (igen) spammer Jeres tråde, men jeg har termin 28/10, så har valgt også at se indlæggene i Jeres TG. Også fordi I er sådan nogen søde piger herinde :blush

Det synes jeg er en RIGTIG god ide :kiss

Havde faktisk også tænkt mig at spørge om ikke du kom herind. Du skal jo kun gå 3 dage over tid for at få et novemberbarn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er en RIGTIG god ide :kiss

Havde faktisk også tænkt mig at spørge om ikke du kom herind. Du skal jo kun gå 3 dage over tid for at få et novemberbarn ;)

:kiss

3 dage over, så er det stadig oktober :P Men ja, det er tæt på. Jeg vil så meget hellere føde før tid igen. Min søster har fødselsdag 6/11, så jeg vil meget hellere nogenlunde tæt på Sørens fødselsdag d. 15/10. Han har altid fødselsdag i efterårsferien og da hans mor (og far på efterløn) er folkeskolelærer, så kommer de altid på besøg i ferien og fejrer Søren. Så hvis Mini-Linsen kommer ud omkring 8 dage før ligesom Anna, så vil det være helt perfekt :whistling :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok også rigtig svært for de fleste mænd at sætte sig ind i. Men så er en scanning netop god til at virkeliggøre det for dem :)

Hos Lille Københavner kan man få drop in scanninger til 300 kr. Det synes jeg ikke er så dyrt :)

Tillykke med god scanning :glad

 

300 kr? Det var billigt! Vi giver 500 for 15 minutter, får det så både på billeder og film hvilket er helt fantastisk, og jordmoderen er så ekstremt god, så det er helt sikkert det hele værd :) 

Hvor dejligt at din mand endelig viser glæde også :) Jeg tænker også nogengange på, at det må være mærkeligt at være manden, fordi han ikke kan mærke noget på sin krop. Jeg får jo jævnligt en lille påmindelse om at "den er god nok", og han har kun de to lyderøde streger at kigge på (Jeps, testen ligger stadig fremme på stuebordet....kan godt være vi sku fjerne den, når vi får gæster;)

 

Du har helt ret! Det må bare være så svært for de kære mænd :) Og ja, tag du lige at gem den test i en lille hemmelig æske, det gjorde jeg... Med alle 11 tests :P

 

Arg, jeg var 7+5 da jeg blev scannet i mandags <_< :rolleyes

Jeg synes nu det lyder lidt usandsynligt, hvis risikoen falder fra 25% til 3% på een dag, men jeg har godt hørt det med, at har man set hjerteblink efter 8+0, så er der 98% sandsynlighed for, at man bærer barnet til mindst 37+0.

Jeg skal scannes igen 9+5 - det glæder jeg mig til :rolleyes

 

Jeg tænker at i forhold til hvor meget der egentlig sker og hvor meget der skal klappe og klare især i starten så giver det god mening.. Og når der er tale om statestik skal man jo skære ned det sted hvor tingene så viser sig at ændres. :) Men ja, blev også selv ret overrasket  :blink

Tilgengæld er det da fedt at kunne slå sig lidt til ro med tanken om at det nok skal gå nu, frem for efter uge 12 :-) 

Uuuh! Hvor er det dejligt med endnu en scanning, det er jo lige om snart!  :wub 

Du har det lige som mig i forhold til at følge lidt med i to terminsgrupper.. Jordmoderen skød mig til at have termin d. 31 oktober jo  <_<  Men satser på det bliver november  :glad   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

3 dage over, så er det stadig oktober :P Men ja, det er tæt på. Jeg vil så meget hellere føde før tid igen. Min søster har fødselsdag 6/11, så jeg vil meget hellere nogenlunde tæt på Sørens fødselsdag d. 15/10. Han har altid fødselsdag i efterårsferien og da hans mor (og far på efterløn) er folkeskolelærer, så kommer de altid på besøg i ferien og fejrer Søren. Så hvis Mini-Linsen kommer ud omkring 8 dage før ligesom Anna, så vil det være helt perfekt :whistling :biglove

Ah ja oktober er en lang måned, ser jeg nu ;) 4 dage så :p

Forstår godt, at du hellere vil føde der :) Jeg fødte 3 dage før termin, og har heller ikke noget behov for at opleve at gå over tid ;)

Uanset hvad, så får vi altså børn meget tæt på hinanden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HippieSoul:

Ja det er billigt :) Og så kan man bare dukke op uden at have bestilt tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg virkelig godt forstå du/i glæder jer til! Og Ja, det være en helt vanvittig god oplevelse! 

M har også bogen "du skal være far", men den hjalp ham heller ikke meget til at få fornemmelsen at han egentlig skulle være far. 

Det er da rigtig svært for dem at forholde sig til, men herhjemme stoppe det med det samme han så hjerteblink. - Håber det samme for din mand :wub

Og du skal også virkelig glæde dig! Jeg har ikke i mit liv oplevet noget større end at se den lille baby ligge der med sit lille hjerte der banker! Jeg har heldigvis fået det hele på film :wub  Ved du om i også får det?  

Jeg er ret sikker på at vi ikke får film eller billeder på onsdag, for scanningen er hos en gyn som jeg er henvist til af egen læge for at fastsætte termin. Før jeg havde tænkt over om lægen ville give mig en scanning bestilte jeg hos Lille Københavner til næste onsdag og der får man billeder og film. Afhængigt af hvordan det går på onsdag rykker vi måske den selvbetalte scanning til efter påske. Men kun måske  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og undskyld jeg (igen) spammer Jeres tråde, men jeg har termin 28/10, så har valgt også at se indlæggene i Jeres TG. Også fordi I er sådan nogen søde piger herinde :blush

Det er da bare en god ide at brede sig! Når nu du kan  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER