14 indlæg i dette emne

Dem med PCO, hvordan opdagede i at det er det i har?

 

HAr i haft uregelmæssigeblødninger?

har i ikke kunne blive gravide?

 

jeg har ikke haft min mens siden januar, det er aldrig udeblevet før. Jeg er ikke umiddelbart gravid, da jeg inden for den sidste måned har taget tre graviditetstest, og en ved lægen som alle er negativ.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg holdt op med at have menstruation. Der gik længere og længere imellem og da jeg fik smerter og begyndte at pletbløde i over 2 uger, efter næsten 2 mdr. siden sidste mens, gik jeg til lægen. Han henviste til gyn, der udelukkende baseret på 30 sek. scanningen konstaterede PCO.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

havde du tidligere haft helt regelmæssig mens?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde meget uregelmæssig mens, men lægen ville ikke undersøge mig.

Fik voldsomme underlivssmerter og blev så, via mit arbejde, undersøgt af en gynækolog, som baseret på scanningen mente at der var tale om pco. Fik taget blodprøver og blev henvist til holbæk, som bekræftede diagnosen pcos. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

havde du tidligere haft helt regelmæssig mens?

Jeg havde taget p-piller i 11 år. Jeg fik min mens sent, så der gik kun ca 4 år med mulighed for regelmæssig mens og jeg kan virkelig ikke huske hvordan den var - har endda spurgt min mor om hun husker noget - men er ret overbevist om den kom nogenlunde regelmæssigt, men aldrig som et urværk. Men jeg tror ikke man kan regne med noget udfra hvordan mens var, da man var 19 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PCO er meget individuel og symptomer osv kan være vidt forskellige.... Jeg fik selv min diagnose efter at jeg havde kæmpet med overvægt, svimmelhed, depression osv osv i flere år og fik overtalt min læge til at give mig en henvisning til en PCO læge, så det havde altså intet med fertilitet at gøre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke fået stillet den endelige diagnose.

Dog gik jeg til læge halvanden hvor 1. cyklus på 56 dage og 2. Cyklus på 92 dage. Kom til gyn, og der blev jeg scannet og der var mange cyster. Men venter på svar på blodprøver.

Hvad jeg kan huske af, så havde jeg forholdsvis regelmæssig mens inden p-pillerne, dog ikke på klokkeslæt, men Inden for 2-3 dage på den ene eller anden side af 30 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mest pga uønsket hårvækst i ansigtet bl.a. Det var mest det der satte undersøgelserne igang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik kun min menstruation to gange på et år, jeg havde uønsket hårvækst og tildens til uren hud. Desuden var jeg altid oppustet og var generelt utilpas i min egen krop. Altid Humørsvingninger og jeg var virkelig voldsom ked af det når jeg var ked af det. Og så blev jeg ikke gravid.. Jeg fik endelig overtalt min læge til at henvise mig og jeg har fået taget blodprøver og blev scannet. Det vidste at jeg uden tvivl har pco.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik det påvist allerede da jeg var 15 pga uønsket hårvækst og meget lange uregelmæssige cyklusser. Fik taget en blodprøve, der bekræftede, men blev aldrig officielt scannet (min mor er gynækolog, så hun scannede mig selv "for sjov" uden på maven og kunne se en masse cyster - så det var selvfølgelig også hende, der fik mistanken). Tog derefter høj-dosis hormon p-piller i 12 år, så har ikke mærket noget til det, før jeg stoppede med dem igen for et halv år siden. Synes ikke hårvæksten er kommet igen, men synes jeg har sværere ved at holde vægten, fedtet sætter sig mere på maven nu og mine cyklusser er igen lange og uregelmæssige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til hårfjerning af uønsket hårvækst i ansigtet og der fik sygeplejersken mistanke, hvilket sendte mig videre i systemet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan jo være mange grunde til at der er kommet rod i din cyklus andet end PCO, hvis du plejer at have regelmæssig cyklus, men jeg ville da få en tid hos lægen så du kan få taget nogen blodprøver om der er ubalance i hormonerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Gynekolog havde mig under mistanke da jeg fik foretaget et keglesnit. Hendes undersøgelser viste dog at jeg ikke havde det.

Et lille års tid senere skrev jeg med min læge om noget andet, hvor hun så sagde at det jo også kunne være fordi jeg havde PCO... Så de tolkede altså blodprøverne vidt forskelligt!

Jeg blev derefter sendt til en ny Gynekolog med nye blodprøver, der bekræftede PCO'en.

Så det var ikke helt i forbindelse med forsøg på graviditet at det blev opdaget, selvom vi så småt var startet da vi fandt ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER