Loandrea

Spørgsmål

9 indlæg i dette emne

Jeg har lige nogle spørgsmål jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

Jeg har været vant til at løbe 3 til 4 gange om ugen, men nu hvor min kæreste og jeg er startet på projekt baby, er jeg blevet helt bange for at løbe, tænk hvis ægget ikke sætter sig fast eller lignende (jeg håber I kan forstå hvad jeg mener), hvad gør i med hensyn til motion?

Mit andet spørgsmål er, jeg har læst at tun ikke er så godt til gravide. Er det bedst bare at stoppe med at spise så meget tun nu hvor man er igang med projekt baby? Eller vente til den dag man ved man er gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht motion, så tror jeg, at det handler om at lytte til dig krop. Hvis du føler, at du gør noget der er 'for hårdt', så lad være. Men indtil du bliver rent faktisk bliver gravid, så tror jeg, at det fint at fortsætte med at løbe. Motion er godt for fertiliteten og alt andet :) Når du så bliver gravid, så skal du måske sætte intensiteten lidt ned. Der findes studier, der kobler høj intensiv fysisk aktivitet med risikoen for spontan abort. Det er ikke endeligt vist, at det hænger sådan sammen, men der sker nok ikke noget ved at tage det lidt mere roligt. Og ellers bare bruge din sunde fornuft :)

 

Jeg er gravid, og jeg holder mig 100% fra tun (bortset fra et par gange, hvor det blev serveret for mig). Risikoen handler om kviksølv ophobning, der giver risiko for bl.a. hjerneskader hos barnet. Jeg tror, at jeg ville anbefale dig, at du så vidt muligt holder dig fra frisk tun (der kommer fra de store tun med meget kviksølv), men at du fortsat godt kan spise dåsetun (primært fra små tun med lidt kviksølv). Når du så bliver gravid, så ville jeg holde mig fra alt tun.

 

Rigtig meget held og lykke, håber I snart får gevinst :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også fortsætte med at løbe hvis jeg var dig. Det er sundt og hvis den kommende spire er sund og rask, skal den nok sætte sig godt fast alligevel. Når du er blevet gravid, så lyt til kroppen, den skal nok sige fra, hvis den synes du er for hård ;)

 

Mht tun så vil jeg sige alting med måde. Du deler ikke med spiren før omkring uge 6 (mener jeg det er - ret mig venligst hvis det ikke er korrekt).

 

Held og lykke med projektet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar. Hvor er det rart at komme ud med sine spørgsmål og få så hurtigt en tilbagemelding.

Og tak, jeg håber også snart der er gevinst ;-) god fornøjelse til jer også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med mindre du er direkte eliteløber/ekstrem løber så kan du sagtens løbe - også et godt stykke ind i graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Især når du er vant til at løbe i forvejen, så er det bare at fortsætte :)

 

Motion er både godt i forhold til at blive gravid, og mens man er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gravid første gang løb jeg 1-3 gange om ugen a 4-15 km. Jeg løb også fra ÆL til jeg stod med en positiv test og jeg løb jævnligt helt indtil uge 18. Turene var så 3-6 km og noget langsommere, men jeg løb ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg løb også før graviditeten, men da jeg blev gravid oplevede jeg plukveer under løb og stoppede derfor med det. Til gengæld deltog jeg dagligt på forskellige fitnesshold helt indtil en uge før fødslen. Nu skal jeg til at løbe igen, da jeg håber at motionen kan have en positiv effekt på at blive gravid igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har løbet inden graviditet og ca. halvvejs. og løbeturene ud over agility var en 3-4 km 
Ikke lange ture i graviditeten, men jeg løber agility på konkurrenceplan med mine 2 hunde. Så det er intet problem  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER