MamatilJ&M

Et spørgsmål om bækkenløsning - nyt spørgsmål

15 indlæg i dette emne

Hvor kan smerterne sidde ved bækkenløsning?

 

Jeg har smerter i hofte, baller og lår, hvilket jeg ikke er tvivl om at det er bækkenet der driller.

 

Men i disse dage har jeg meget ondt for til. Altså symfysen og ned i lysken. Kan det også være bækkenet der driller der også?

 

Synes bare mest når man læser om det på nettet, så er det baller, lænd mv. Altså bag til det skal gøre ondt...

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, smerter fra symfyseleddet og i lysken er meget typisk ved bækkenløsning (hvis man altså har bækkenløsning i alle led). Det kan også vise sig som stikkende smerter i skeden (altså følelsen af at man ligesom bliver stukket med en kniv).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, smerter fra symfyseleddet og i lysken er meget typisk ved bækkenløsning (hvis man altså har bækkenløsning i alle led). Det kan også vise sig som stikkende smerter i skeden (altså følelsen af at man ligesom bliver stukket med en kniv).

Super. Tak for svar :)

 

Kan ikke helt beslutte mig for om jeg snart skal have lægen med ind over... Men det gør nas. Det trækker godt ned i lårene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Tak for svar :)

Kan ikke helt beslutte mig for om jeg snart skal have lægen med ind over... Men det gør nas. Det trækker godt ned i lårene...

Det synes jeg, vil være en rigtig god idé :) Så kan du få en henvisning til fysioterapi, så du kan få løsnet lidt op i musklerne og blive instrueret i nogle øvelser, der kan hjælpe med at stabilisere det :)

Det har hjulpet helt vildt meget for mig, og risikoen for at få gener af det efter fødslen bliver sænket :) Så afsted med dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge henviser til sygehuset hvor man bare får udleveret et bækkenbælte og gode råd og så er det det....

 

Så overvejer bare at få lægen til at vurdere hvor slemt det står til og så enten vælge alternativ behandling. der skulle være en rigtig god kst'er lige uden for Viborg eller også banke i bordet og sige jeg vil have en henvisning til den lokale fysioterapeut, som skulle være ganske udmærket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge henviser til sygehuset hvor man bare får udleveret et bækkenbælte og gode råd og så er det det....

Så overvejer bare at få lægen til at vurdere hvor slemt det står til og så enten vælge alternativ behandling. der skulle være en rigtig god kst'er lige uden for Viborg eller også banke i bordet og sige jeg vil have en henvisning til den lokale fysioterapeut, som skulle være ganske udmærket...

Jeg stemmer for du banker i bordet! Eller evt skifter læge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart relaterer til bækkenet..

Har li været til sådan et kort kursus om bækkenløsning på Skejby. Her fik vi bla at vide at smerter for til (symfyse mm) kan lindres med kulde behandling samt at smerter bag til (læn, korsben, hofter mm) kan lindres ved varme behandling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart relaterer til bækkenet..

Har li været til sådan et kort kursus om bækkenløsning på Skejby. Her fik vi bla at vide at smerter for til (symfyse mm) kan lindres med kulde behandling samt at smerter bag til (læn, korsben, hofter mm) kan lindres ved varme behandling

Bare li til info, hvis du vil afprøve

Men synes helt klart du skal få din læge til at tjekke op på det.

Hov havde slet ikke set din besked. Tak for info. Måske jeg skal ud og købe en varmepude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægsspørgsmål

 

Vi har madordning her på arbejde og det plejer at være mig der daffer i Føtex og handler ind. Vi blev enige om jeg godt kunne idag også, fordi det skulle være sundt at røre sig og fordi jeg gerne ville prøve. Og det gik rigtig godt. Da venstre ben var varmet op var der ikke megen smerte tilbage i lyske/skamben. Så jeg gik og var glad. Men her efterfølgende, har jeg så ondt i lyske/skamben at jeg snart ikke kan løfte mit ben. Og knæet går ondt, sikkert en kompensation for min huppen rundt.

 

Men kan bakkenløsning gør så ondt i lyske/skamben at jeg snart ikke kan løfte det skide ben? Eller er det mon en forstrækning i stedet for, jeg fik lavet i fredags.

 

Og ja, jeg ved godt det er det jeg skal spørge om når jeg skal til læge men der er 2 lange dage endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne dårligt løfte benene, og havde det I det hele taget meget som du beskriver. Min læge sagde jeg havde bækkenløsning, jm mente det ikke. Så jeg ved ikke om det var bækkenløsning eller irriteret bækken, men det gjorde nas.

 

Uf, det går ondt, jeg føler med dig og håber du kan få god hjælp fra din læge :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne dårligt løfte benene, og havde det I det hele taget meget som du beskriver. Min læge sagde jeg havde bækkenløsning, jm mente det ikke. Så jeg ved ikke om det var bækkenløsning eller irriteret bækken, men det gjorde nas.

 

Uf, det går ondt, jeg føler med dig og håber du kan få god hjælp fra din læge :kram2

Øv, det var ikke det jeg håbede du ville sige :D Men tak fordi du deler dine oplevelser :kram2

 

Jeg håber lægen giver afklaring, fordi jeg synes faktisk smerterne er ved at tage over hånd i forhold til alt det der burde være glæde og spændende ved at være gravid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes stadig det lyder som bækkenløsning..

I går følte jeg mig okay ift mit bækken, så tog en tur i jysk og Bilka. Halvvejs igennem Bilka fik jeg så ondt i højre hofte og balde, at jeg næsten ikke kunne gå.

Ved godt det ikke er samme sted som dig, men ved bækkenløsning er det forskelligt om døjer med gener for til eller bag til..

Tror det bliver rigtig godt for dig med afklaring hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes stadig det lyder som bækkenløsning..

I går følte jeg mig okay ift mit bækken, så tog en tur i jysk og Bilka. Halvvejs igennem Bilka fik jeg så ondt i højre hofte og balde, at jeg næsten ikke kunne gå.

Ved godt det ikke er samme sted som dig, men ved bækkenløsning er det forskelligt om døjer med gener for til eller bag til..

Tror det bliver rigtig godt for dig med afklaring hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg også :) Er faktisk noget spændt på det hele :o

Det kan jeg godt forstå. Kan godt huske det fra mig selv da jeg skulle til læge med det.

Du får li et :kram herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft meget ondt, men det har hjulpet helt vildt at lave pilates hver anden dag. Man skal nok passe på og sikre sig at øvelserne passer til en, men det har virket for mig at lave det her program som ligger på youtube

der er også mange af de øvelser som en fys vil anbefale dig blandt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER