Pdkj

Valg af fødested Roskilde vs. Hvidovre hospital

10 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke beslutte mig for hvilket hospital jeg skal vælge. Der er lige langt til begge hospitaler fra min bopæl.

Hvad er jeres erfaringer eller anbefalering?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte på Roskilde i maj14. Jeg havde valget mellem der, Herlev eller Hillerød og jeg valgte så Roskilde. Ud over det kan være ganske umuligt at finde en parkeringsplads der, så var jeg ganske godt tilfreds. :)

Valgte det fordi det, selvom vi er midt mellem Roskilde og Hillerød, er lidt hurtigere for os at komme dertil + jeg havde som 2. gangsfødende mulighed for at få en overnatning, hvis jeg ville det (hvilket jeg gerne ville, da jeg skulle have hjælp til at forsøge at amme).

 

Så jeg ville ikke tøve med at vælge Roskilde igen  - min kollega valgte også Roskilde til sit PKS. Kan ikke huske, hvad hendes andre muligheder var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte også på Roskilde. De starter først igangsættelse ved 42+0, og mit forløb var meget langt, men det kan det jo også være andre steder.

Mit AKS havde jeg absolut intet at udsætte på!

Jeg synes ikke jeg havde den fedeste oplevelse efter fødslen, men de har vist flyttet barselsgangen nu, så måske er det anderledes?

Min mand måtte kun sove der en nat, selvom der kun var en JM på arbejde om natten og jeg jo ikke rigtig kunne ret meget selv efter KS. Det var meget frusterende synes jeg!

Jeg ville virkelig ønske man kunne betale sig til en enestue efter fødslen. Det ved jeg ikke om er muligt på Hvidovre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt Roskilde frem for Hvidovre. Simpelthen af den grund, at jeg bange for, de ikke har tid til en på Hvidovre. Jeg nåede dog både at komme til scanning på HH samt at komme til Jordemoder her i KBH, men efter jeg har været til Jordemoder i Roskilde og "besøgt" hospitalet, er jeg så glad for mit valg. Det virker på mig, som om de har mere tid, og jeg føler mig mere tryg der, uden at kunne sige, hvad det er, der gør, at jeg har det sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, inden fødslen var der masser af tid. Jeg kunne nærmest selv vælge om jeg ville være på hospitalet eller hjemme, hvilket var virkelig rart!

Og fred og ro på fødegangen. Det var ikke hektisk på nogen måde, og følte mig ikke til besvær, selv om fødslen trak i langdrag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født på Hvidovre 2 gange og været meget tilfreds med dem. Dog havde de meget travlt da jeg kom ind med min tvillingefødsel...ved den første røg vi direkte på patienthotelet det var lidt la-la. Med Tvillingerne røg vi på barselsgangen det var rigtig fint, men der var den ene nat så mange at en nybagt mor måtte ligge på gangen... Men ved ikke om der er lige så travlt i Roskilde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en virkelig god oplevelse på Hvidovre.

Mine jordemødre forlod nærmest kun stuen et par gange i et par minutter ad gangen under hele fødslen på 25 timer. Jeg følte ikke at de havde andet end tid og overskud til os, både på fødegangen og barselshotellet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en virkelig god oplevelse på Hvidovre.

Mine jordemødre forlod nærmest kun stuen et par gange i et par minutter ad gangen under hele fødslen på 25 timer. Jeg følte ikke at de havde andet end tid og overskud til os, både på fødegangen og barselshotellet :)

Tak for denne her fortælling! :) Jeg hader, at man altid læser så meget dårligt om Hvidovre. Jeg skal føde der, og bliver sgu mere nervøs for dårlig behandling og travlhed end selve fødslen - og det er vist ikke meningen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for denne her fortælling! :) Jeg hader, at man altid læser så meget dårligt om Hvidovre. Jeg skal føde der, og bliver sgu mere nervøs for dårlig behandling og travlhed end selve fødslen - og det er vist ikke meningen ;)

Jeg havde også to super fødsler. Mærkede intet til travlheden under fødslen og de dr så søde og hjælpsoe der ude, så skulle vi have flere ville jeg også på Hvidovre igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres fortællinger, synes stadig at det er et svært valg. Jeg tager en snak med lægen ved næste møde.

Man vil jo bare gerne have det bedste af det bedste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER