HenrietteHall

NF scanning..

65 indlæg i dette emne

Ja, det er ret vildt. Vi så både hjerteklapperne banke og en fin hjerneskal. Det er lidt crazy på den helt gode måde :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg været til skanning i Herning i dag☺️

Babyen var fuld af liv, og gav skannings damen kamp til stregen, fordi hXn bare ikke ville ligge stille til målingerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg os været til scanning. gode tal 1:10140 fin baby med masser af liv. Termin rykket til 24 sep. hvilket jeg os forventede:) så det er jo som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange dage er i blevet rykket ? Og er til frem eller tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså min termin var før 17.09.2015 og hedder nu 24.09.2015:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde selv regnet os frem til d. 21 september. Lægen regnede frem til d. 19 september og skanningen i går sagde d. 22 september, så det er 3 dage jeg er blevet rykket tilbage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kan ikke selv lade være med at blive nervøs, når du fortæller om dine kollegaer :-( havde de set hjerteblik forinden nf? Og hvordan med deres graviditeter? Havde de oplevet blod eller smerter undervejs? Jeg skal selv til NF på onsdag og min største skræk er at der ikke er liv, selvom vi så hjerteblink for 6 uger siden..

Ingen af dem havde været til tidlig scanning, så det blev først opdaget til NF.. De havde ikke oplevet blod eller smerter, så jeg tror det var et kæmpe chok for dem begge!

Håber det går godt i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde selv regnet med termin d. 15. da jeg ved hvornår jeg havde ÆL og fik termin d. 14. til NF, så jeg blev kun rykket 1 dag i forhold til det jeg vidste.. Men i forhold til lægens beregninger d. 17. så blev jeg så rykket 3 dage, men det er jo ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af dem havde været til tidlig scanning, så det blev først opdaget til NF.. De havde ikke oplevet blod eller smerter, så jeg tror det var et kæmpe chok for dem begge!

Håber det går godt i dag!

Tak fordi du svarede :-) okay, så kan det jo være at hjertet aldrig havde slået.. Men puha det må være hårdt.

Men jo tak, jeg er meget spændt på scanningen i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af dem havde været til tidlig scanning, så det blev først opdaget til NF.. De havde ikke oplevet blod eller smerter, så jeg tror det var et kæmpe chok for dem begge!

Håber det går godt i dag!

Åhhh det Gør mig helt nervøs når jeg høre det :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du svarede :-) okay, så kan det jo være at hjertet aldrig havde slået.. Men puha det må være hårdt.

Men jo tak, jeg er meget spændt på scanningen i dag!

Ved den ene var fosteret ikke i live og jeg tænker hjertet nok aldrig er kommet i gang, men ved den anden var hjernen ikke vokset sammen, så den ville aldrig kunne overleve :( De mener det måske var pga. mangel på folsyre, så næste gang skal hun sørge for at tage det og måske have dobbelt op på dosis.. Jeg tror også det er mega hårdt for dem, men de er vidst begge oppe på hesten igen, så håber godt nok der snart er en sund og rask baby til dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh det Gør mig helt nervøs når jeg høre det :-/

Jeg har heller aldrig været så nervøs som til min NF efter den første havde mistet, jeg var SÅ BANGE for at noget var galt og græd bare af lettelse flere gange da jeg var derinde til NF hvor alt så fint ud og bagefter.. Puha, synes det er så synd for dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig en hel uge til nf ... Jesus krist det er lang tid.....

Det væreste er at manden ikke engang skal med. Det skal svigermor... håber alt går godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig en hel uge til nf ... Jesus krist det er lang tid.....

Det væreste er at manden ikke engang skal med. Det skal svigermor... håber alt går godt

Jeg kan godt forstå din bekymring, men det skal nok gå. Det er bare ikke sjovt at gå og vente på.. Hvordan kan det være din mand ikke skal med? Er det dårligt timet med job eller hvordan? Håber du har en sød svigermor så :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig endelig endelig kan jeg også melde mig under fanerne!

Baby var spræl-levende og dansede rundt. Det var så surrealistisk at se den bevæge sig - også fantastisk. Den havde en fin størrelse og hun målte baby til 12+3/4, så min egen beregning som var 12+3 holdte jo stik. Det var bare lægen som havde travlt med at fortælle mig, at jeg nok ikke var helt så langt som min egen beregning (dumme doktor)..

Jordemoderen var så sød og fortalte mange interessante ting, vi så aorta, de fire hjertekamre, de to hjernedele, fødder og hænder.

Jeg fik ikke tallene, men hun sagde at jeg havde en meget lav risiko for kromosomfejl og alt var som det skulle være.

Jeg fik to billeder med hjem <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din bekymring, men det skal nok gå. Det er bare ikke sjovt at gå og vente på.. Hvordan kan det være din mand ikke skal med? Er det dårligt timet med job eller hvordan? Håber du har en sød svigermor så :-)

Ja det passer ikke med hans job desværre men svigermor er en stor støtte men hvis nu tingene ikke var som det skulle, ville det Være rart at have ham med fremfor hende.

Fedt bebs har det godt hos dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig endelig endelig kan jeg også melde mig under fanerne!

Baby var spræl-levende og dansede rundt. Det var så surrealistisk at se den bevæge sig - også fantastisk. Den havde en fin størrelse og hun målte baby til 12+3/4, så min egen beregning som var 12+3 holdte jo stik. Det var bare lægen som havde travlt med at fortælle mig, at jeg nok ikke var helt så langt som min egen beregning (dumme doktor)..

Jordemoderen var så sød og fortalte mange interessante ting, vi så aorta, de fire hjertekamre, de to hjernedele, fødder og hænder.

Jeg fik ikke tallene, men hun sagde at jeg havde en meget lav risiko for kromosomfejl og alt var som det skulle være.

Jeg fik to billeder med hjem <3

Stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig endelig endelig kan jeg også melde mig under fanerne!

Baby var spræl-levende og dansede rundt. Det var så surrealistisk at se den bevæge sig - også fantastisk. Den havde en fin størrelse og hun målte baby til 12+3/4, så min egen beregning som var 12+3 holdte jo stik. Det var bare lægen som havde travlt med at fortælle mig, at jeg nok ikke var helt så langt som min egen beregning (dumme doktor)..

Jordemoderen var så sød og fortalte mange interessante ting, vi så aorta, de fire hjertekamre, de to hjernedele, fødder og hænder.

Jeg fik ikke tallene, men hun sagde at jeg havde en meget lav risiko for kromosomfejl og alt var som det skulle være.

Jeg fik to billeder med hjem <3

 

Iiiiih, hvor dejligt! Skønt med en god scanning! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, det var en stor oplevelse <3 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har udsat NF en uge, havde eller bestilt tid til på lørdag men vi vil gerne have så fine billeder som muligt og meget gerne se kønnet på spunken plus at jeg til de to tidlige scanninger er blevet vurderet til at være næsten en uge ved siden af det terminsberegneren og min JM har regnet os frem til og da vi jo selv betaler de 1200 kr vil det være så ærgeligt hvis de sagde at de ikke kunne måle nakkefolden (jeg kan så slet ikke få deres Ibetale til at passe for så skulle jeg have en cyklus på omkring 50-60 dage og det har jeg aldrig haft) men de tidlige scanninger er jo også lidt et skøn siger min JM.... Så vi venter (tålmodigt) en uge mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 dage til nf

Nervøs ?? Nej slet ikke ;-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik været til NF i går aftes fordi jeg ikke lige kunne få en tid de dage hvor det passede ind i mandens kalender....

Fine tal på det hele og en meget aktiv lille bebs der både hoppede, vinkede og dansede disko derinde...

Hun kunne ikke se køn, men vi kunne se fine små hænder, fødder og ansigtet, hun lavede også et enkelt billede i 3D af ansigtet så vi kunne se den rigtigt....

Og så kom vi hjem til en MD-indkaldelse fra det svenske hospital til 31/4, men den skal jeg prøve at lave om for de har givet os en til kl 10:30 det er måske ikke super optimalt når vi læser/arbejder i København, der kan bare snildt gå 3 uger før jeg kan se mit skema for de uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik været til NF i går aftes fordi jeg ikke lige kunne få en tid de dage hvor det passede ind i mandens kalender....

Fine tal på det hele og en meget aktiv lille bebs der både hoppede, vinkede og dansede disko derinde...

Hun kunne ikke se køn, men vi kunne se fine små hænder, fødder og ansigtet, hun lavede også et enkelt billede i 3D af ansigtet så vi kunne se den rigtigt....

Og så kom vi hjem til en MD-indkaldelse fra det svenske hospital til 31/4, men den skal jeg prøve at lave om for de har givet os en til kl 10:30 det er måske ikke super optimalt når vi læser/arbejder i København, der kan bare snildt gå 3 uger før jeg kan se mit skema for de uger

Tillykke med den gode scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den gode scanning :)

Tak :-) det er sjovt at se hvor meget der sker derinde fra scanning til scanning.... Nu håber vi bare at vi kan se køn til MD scanningen når nu den havde alt for travlt med at hoppe/ danse og slå kolbøtter derinde i går til at hun kunne fange noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at scanningen var god og at der var en aktiv lille baby derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER