Ema

Glukosebelastning hvornår?

16 indlæg i dette emne

Jer der har været til glukosebelastningpga overvægt, hvilken uge har I været det i og hvor hurtigt fik indkaldelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har været til glukosebelastningpga overvægt, hvilken uge har I været det i og hvor hurtigt fik indkaldelse?

I uge 18-20. Jeg har fået en henvisning ved lægen og skal så selv booke på enten Viborg eller Skive sygehus.

Skal igen uge 28-30 pga sukkersyge i familien. Fik ny henvisning her ved 2. Lægebesøg... Så nu skal jeg bare have ringet igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, lægen har bare sagt jeg skal til det men ikke noget om at booke tid. Måske jeg lige skal høre med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, lægen har bare sagt jeg skal til det men ikke noget om at booke tid. Måske jeg lige skal høre med ham

Spørgsmålet er jo så hvis det er den eneste grund du skal til det, om det så ikke først er i uge 28-30? Synes en fra min MG først skal afsted der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle pga overvægt og der skrev lægen uden på den gule kuvert at det skulle værre mellem 28-30...

I Viborg/skive skal du ringe til Viborg for at bestille tid til glucose belastning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en mail på e-boks om at jeg skulle booke tid omkring uge 26. Det er på Skejby Sygehus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man kun skal til en belastningstest så er der først omkring uge 28.

Hvis man skal til 2 ligger den første omkring uge 18 og den anden omkring uge 28

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super så blev jeg så meget klogere. Havde forstået det var den tidlige man skulle til hvis man kun skulle til en, men så er der jo lang tid til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til min pga BMI, når jeg er 28+5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg også tage den helt med ro nu, for var egentlig lidt bekymret for om jeg var blevet glemt, men så er der da også stadig ca 5 uger før jeg skal til den... Men lægen var heller ikke helt sikker på at jeg skulle have den lavet, for han kunne ikke helt huske hvor grænsen lå... Kan i huske det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg også tage den helt med ro nu, for var egentlig lidt bekymret for om jeg var blevet glemt, men så er der da også stadig ca 5 uger før jeg skal til den... Men lægen var heller ikke helt sikker på at jeg skulle have den lavet, for han kunne ikke helt huske hvor grænsen lå... Kan i huske det?

Hvis ens BMI er over 27 anbefaler de at man skal have den lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ens BMI er over 27 anbefaler de at man skal have den lavet.

 

Super, tak :) så slipper jeg jo nok, for med min før graviditetsvægt får jeg den til 26,5, og faktisk var vægten lidt lavere end det han fik at vide, for kunne ikke helt huske det den dag :P men han mente nemlig at det måske var 26 den skilte, så han troede jeg skulle, men var ikke helt sikker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak :) så slipper jeg jo nok, for med min før graviditetsvægt får jeg den til 26,5, og faktisk var vægten lidt lavere end det han fik at vide, for kunne ikke helt huske det den dag :P men han mente nemlig at det måske var 26 den skilte, så han troede jeg skulle, men var ikke helt sikker...

Min var også 26 komma noget, og der rundede de op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også BMI på 26, og har lige været af sted.. JM bad mig om at bestille en tid i uge 28-30 der hvor det passede mig bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ema jeg fandt den her hjemmeside :-)

 

Tænker det er ret troværdigt når det er diabetes foreningen

 

http://www.diabetes.dk/diabetes-2/prae-og-graviditetsdiabetes/graviditetsdiabetes/screeningsprocessen.aspx

 

jeg skal selv afsted i uge 18, men ved slet ikke hvilken betydning det vil få for mig hvis jeg får afvide jeg har det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ema jeg fandt den her hjemmeside :-)

Tænker det er ret troværdigt når det er diabetes foreningen

http://www.diabetes.dk/diabetes-2/prae-og-graviditetsdiabetes/graviditetsdiabetes/screeningsprocessen.aspx

jeg skal selv afsted i uge 18, men ved slet ikke hvilken betydning det vil få for mig hvis jeg får afvide jeg har det!

Så kommer du til at gå hos en distist på sygehuset. Som så snakker med dig og laver en kost plan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER