FruOvervejelse

Sukkerafvænning

7 indlæg i dette emne

Må man det som gravid? Jeg tænker, at man snakker så meget om "tømmermænd", når man stopper fuldstændig med sukker. Det må jo være giftstoffer, som kroppen udskiller - ligesom med en slankekur. Det siger man jo, er farligt. Men det kan vel næsten ikke være farligt at kvitte sukker fuldstændigt?

Jeg håber, det giver mening.. Har brug for input og kan ikke finde noget på nettet nogen steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt følge tankegangen, men hvis du erstatter sukkeret med sunde ting, så kan jeg næsten ikke tro andet, end at det er super :goodluck

Jeg oplever i øvrigt kun "tømmermændene", hvis jeg (stort set) kvitter alle kulhydrater, og ikke hvis jeg "kun" kvitter sukker. Måske er det forskelligt fra person til person, og afhængigt af, hvor meget sukker, man har været vant til. Men hvis du stadig spiser fx groft brød og havregryn, så tror jeg ikke, der er nogen ko på isen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan starte med at erstatte delvist med frugt og så trappe ud med det. Ideen er at et stabilt blodsukker er sundere og ikke giver de her blodsukkerfald med sukkertrang. Jeg vil anbefale mandler som erstatning for usunde snacks. Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukker gør intet godt for hverken dig eller baby så det vil jeg uden problemer droppe.... Hvis du dropper samtlige kulhydrater fra den ene dsg til den anden vil kroppen nok reagere mere så der er jeg enig med de andre om at trappe ned....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det der med at afgifte er en skrøne- mange lærer siger i hvert fald at leveren etc fungerer udemærket og renser- dvs at man ikke kan rense den ved at bare at droppe det ene eller det andet.

Dermed bare sagt at jeg ikke ville være betænkelig ved at stoppe med sukkeret hvis det er det du har lyst til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Tror I, ens sukkerindtag spiller ind på glukosebelatningen? :chin: Hvis man nu er vant til 0 sukker, vil man så ikke nemmere slå ud på testen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når I siger i dropper sukker, hvad er det så for nogle madvare i stopper med at spise? for der er sukker i mange madvare, så som brød. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER