Sparklinrock

Neglepleje som gravid?

11 indlæg i dette emne

Kære alle

 

Jeg er i 15. uge, og mine negle er helt umulige. De flosser og flækker og har aldrig været så grimme. Inden jeg blev gravid har jeg haft meget glæde af 'Herome nail hardener', men den tør jeg ikke anvende nu.

 

Nar I nogle gode tips og tricks til neglene? Fx en lak eller en olie uden nogle former for farlige og forbudte ingredienser?

 

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ekstra B vitamin :)

Jeg har spist ekstra B vitamin pga kvalme og det gør mine normalt knækkenede negle top stærke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ekstra B vitamin :)

Jeg har spist ekstra B vitamin pga kvalme og det gør mine normalt knækkenede negle top stærke :yay

 

OK, tak :) Ved du også, hvilken slags og hvor meget må man tage? Er lidt OBS på ikke at få for meget.....:unsure I Apovit Gravid Multi, som jeg også tager, er der nemlig:

 

Vitamin B1 (Thiamin) 1,5 mg 136 / 100

Vitamin B2 (Riboflavin) 1.6 mg 114 / 100

Vitamin B6 1,5 mg 107 / 100

Vitamin B12 2 µg 80 / 100

 

Ville det mon være nogle af disse slags?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min læge sagde, at B vitamin bliver udskilt i urinen, hvis man får for meget, så jeg har taget 1 B6 50mg dagligt.. Og da jeg løb tør for dem, begyndte jeg bare en alm B vitamin fra Matas..

Edit: Mener også Camillat har fået anbefalet ekstra B vitamin (måske kun b6) af hendes naturopath. Også i forbindelse med graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, super! Tak :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers tror jeg en alm mandelolie eller noget i den stil sagtens kan bruges til at give ekstra fugt til neglebånd og negle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B vitamin er et vandopløseligt vitamin, hvilket betyder at det ikke ophobes i kroppen. Overskydende mængder udskilles ganske rigtigt med urinen, så du kan roligt tage ekstra :)

Jeg har også haft problemer med mine negle, og det har helt klart hjulpet da endelig overgav mig og startede med multivitamin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ogås på B-vitaminvognen. Det hjælper mig i graviditeten. Sprang over i nogle uger og neglene flossede igen. Jeg tager Livol B complex 2 tabl. dagligt. Det er korrekt at B-vitamin udskilles i urinen. 

 

Mvh

 

Laura/ gravid med nummer to og jordemoder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gælder det mon også at man godt kan spise b vitamin stærk, måske fra Livol, kan ikke huske det.

Dem ville jeg gerne spise grundet tør hud, men da lægen ikke gav mig et ordentlig svar, har jeg ikke spist dem i 4-5 måneder nu..

Neglene bider jeg desværre, så de når ikke at flosse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gælder det mon også at man godt kan spise b vitamin stærk, måske fra Livol, kan ikke huske det.

Dem ville jeg gerne spise grundet tør hud, men da lægen ikke gav mig et ordentlig svar, har jeg ikke spist dem i 4-5 måneder nu..

Neglene bider jeg desværre, så de når ikke at flosse ;)

For mig at se burde det ikke give problemer, da kroppen netop bare skiller sig af med evt. overskydende :)

Så vidt jeg ved kan man netop af den grund i princippet ikke overdosere de vandopløselige vitaminer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER