Mrs-Rina

Opkast og baby

18 indlæg i dette emne

Får baby hvad den skal have når man kaster alt op som man spiser? Hvad med vitaminer og mineraler, feks folsyre?

Jeg har kastet op i et væk siden i går eftermiddags :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

baby skal nok tage det, den har brug for :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Kami. Trods alt er røget op fra uge 7-13 ca. og nu igen de sidste 3 uger, så er det alligevel lykkes mig at blive pænt rund og tage 10 kg. på.

Jeg håber du snart får det bedre, det er ikke sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby tager først - mor undværer :kiss

 

Med mindre man kommer ud i de helt ekstreme tilfælde og taber sig voldsomt, så er der ingen fare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ka tilføje, at jeg kastede så meget op i første graviditet, at jeg tabte 10 kg på 3 mdr (og var helt normal vægtig) og min datter vejede 3750 ved fødslen og er sund og rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre! Tak søde piger :kiss

Jeg har meldt mig syg i dag - magter ingenting, og alt hvad jeg har spist og drukket er kommet op igen indenfor kort tid :( har dog lige fået manden til at køre mig ned til den lokale Matas, så jeg kunne købe seabands. Synes allerede de hjælper lidt, så krydser fingre for at det kan blive min redning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går sygemeldt med bla kvalme og opkast -og skal være det resten af min graviditet.

Min læge har forsikret mig om, at baby har det fint og tager næring først, så det går kun udover mig. Og ift vitaminer, jern mm, så lykkes det mig heller ikke hverdag at holde det nede.

Så det skal nok gå og fedt hvis seabands virker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seabands virker helt sikkert på mig! Jeg har ikke haft det så godt siden sidste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seabands virker helt sikkert på mig! Jeg har ikke haft det så godt siden sidste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kastet (meget) op siden jeg blev gravid og har også tabt mig 8,5 kg.... Min JM er ikke super glad for mit store vægttab så hun holder lidt mere øje med mig, men vi har været til 2 scanninger og babyen vokser helt som den skal..... Håber dog at det stopper om nogen uger når jeg går over i 2. trimester fordi det er enormt trættende og ubehageligt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kastet (meget) op siden jeg blev gravid og har også tabt mig 8,5 kg.... Min JM er ikke super glad for mit store vægttab så hun holder lidt mere øje med mig, men vi har været til 2 scanninger og babyen vokser helt som den skal..... Håber dog at det stopper om nogen uger når jeg går over i 2. trimester fordi det er enormt trættende og ubehageligt.....

Puha :( det er godt nok hårdt at skulle døje så meget med opkast og kvalme, så jeg håber meget snart du får det bedre :kram2 men godt at høre baby vokser som den skal, det er trods alt det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha :( det er godt nok hårdt at skulle døje så meget med opkast og kvalme, så jeg håber meget snart du får det bedre :kram2 men godt at høre baby vokser som den skal, det er trods alt det vigtigste :)

Lad os bare sige at pt ligger tanken om at vores baby får søskende meget meget langt væk.... Nu startede jeg så også på kvalmen lige så snart jeg stoppede på p-piller, nok pga min PCOS, så jeg kommer snart ind i 6. måned med kvalme og opkast 24/7..... Men præmien opvejer forhåbentlig det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad os bare sige at pt ligger tanken om at vores baby får søskende meget meget langt væk.... Nu startede jeg så også på kvalmen lige så snart jeg stoppede på p-piller, nok pga min PCOS, så jeg kommer snart ind i 6. måned med kvalme og opkast 24/7..... Men præmien opvejer forhåbentlig det hele...

Jeg fatter ikke hvordan du gør det Camilla! Du kaster op i ét køre, og der er nærmest ingen piv eller andet fra din side - du har min dybeste respekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu kastet alt op i 24 timer, ikke engang væske bliver nede, og der er ingen hjælp at hente fra lægen :(

Kami: hvor lang tid gik der med non-stop opkast før du kunne få hjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke hvordan du gør det Camilla! Du kaster op i ét køre, og der er nærmest ingen piv eller andet fra din side - du har min dybeste respekt!

Det er viiiiildt trælst og nogen dage har jeg ærligt talt mest lyst til at blive i min seng, men "problemet" forsvinder jo ikke rigtigt og jeg vil så sørens gerne undgå at komme mere bagud på studiet end hvad et års barsel gør og da vi pt er i praktik er det stort set umuligt at have fravær hvis man skal indstilles til eksamen....sååååå.... Jeg har tager lidt "toiletpauser" indimellem og så prøver jeg at spise noget der ihvertfald ikke gør kvalmen værre (jeg kan anbefale graviditetskogebogen af Maibritt Engell) jeg er heeeelt færdig de fleste dage når jeg kommer hjem, men så er den dag taget og jeg er lidt tættere på et forhåbentlig kvalmefrit 2. trimester....

På lorte lortedagene køber jeg en lille babyting for at huske på at det er det hele værd når vi først står med baby i hænderne, fysisk gør det ingen forskel, men psykisk holder det mig kørende lidt længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu kastet alt op i 24 timer, ikke engang væske bliver nede, og der er ingen hjælp at hente fra lægen :(

Kami: hvor lang tid gik der med non-stop opkast før du kunne få hjælp?

Det er da utroligt lægen ikke vil hjælpe :prik hvad er begrundelsen?

Jeg skrev bare en e-konsultationnog vupti - henvisning til akupunktur. Åndssvagt de er så forskellige :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da utroligt lægen ikke vil hjælpe :prik hvad er begrundelsen?

Jeg skrev bare en e-konsultationnog vupti - henvisning til akupunktur. Åndssvagt de er så forskellige :(

Jeg kunne ikke komme igennem til min egen læge på telefonen, så blev stillet ind til hendes kollega. Han nævnte slet ikke akupunktur. Han sagde at der var noget medicin jeg kunne få hvis det blev ved, men at nu skulle jeg lige tage den lidt med ro, ligge og kigge ud i luften, drikke saftevand og sådan noget. Han spurgte ind til hvad jeg laver på arbejde, for at udelukke at det var pga fysisk aktivitet at jeg havde det sådan.

Der var ellers et dejligt langt ophold i mit bræk-scenarie i aftes, og har heller ikke kastet op i nat, så jeg har da fået min søvn. Men det er så startet op igen her til morgen <_<

I morgen skal jeg dog ind til min egen læge, så jeg er spændt på at høre hvad hun har at sige til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu kastet alt op i 24 timer, ikke engang væske bliver nede, og der er ingen hjælp at hente fra lægen :(

Kami: hvor lang tid gik der med non-stop opkast før du kunne få hjælp?

Der gik 2 døgn med konstant opkast, så kom jeg til læge som med det samme henviste mig til Skejby, hvor jeg så allerede fik væske senere samme dag.

Ved ik, om det er pga min historie fra første graviditet, at jeg blev sendt så hurtigt afsted, eller pga varmen - det var da sommeren var på sit højeste og jeg kom sygt hurtigt i væskemangel og var ved at besvime flere gange..

Akupunktur hjalp ikke ved mig, det var kun væske.

Ved min første graviditet blev jeg aldrig sendt videre i systemet og Skejby var dybt chokeret, da de hørte de. Man ka hjælpe gravide på mange måder i dag, så du skal ikke acceptere det, hvis lægen bliver ved med at afvise dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER