Capall

Første indlæg

22 indlæg i dette emne

Halløj. 

 

Der er nok ikke mange til gruppen endnu, men jeg vil alligevel tage første skridt, og sige, at vi venter os igen - for 4. gang, selvom vi kun har en pige hos os. I min vej til graviditet kan man læse mere om vores forløb, men vi har for 3 måneder siden mistet en datter i uge 20, og havde ikke forventet at det ville gå så hurtigt med endnu en graviditet. Man kunne forestille sig at frygten ville være enorm når først man så to streger igen, men glæden er lige nu altoverskyggende. Vi tror på det indtil modsatte er bevist, også selvom det er tidligt  :7himmel

 

Jeg håber at jeg/vi får selskab af mange fantastiske kvinder herinde  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endelig en mere.. Jeg har ventet og ventet på at der skulle komme andre end mig:-D

Jeg er rigtig ked af at høre i har mistet! Men glad for at i oplever glæden ved en ny graviditet:-)

Hvor langt er du henne?

Jeg mistede selv i sommers i uge 12-13 men vidste allerede i uge 8 eller 9 at der var noget galt.. Det tog os 9 mdr at få to streger.. Men i fredags 3+4 kom de.. Jubiiiii:-D

Er du begyndt at have symptomer? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen en beslutning nærmest - jeg vil hellere være glad så længe jeg kan, fremfor at gå at være bange og trist. Selv hvis det sker igen, så er det bedre at have været glad så længe :)

 

 

Det er kun 2. cyklus vi har kunnet prøve efter fødslen af vores lille pige, så det er heldigvis gået relativt hurtigt denne gang :) Jeg er 3+5 i skrivende stund, så ikke så langt endnu, men stregerne var vældigt tydelige både i går og i dag på to forskellige mærker :) Så jeg er ihvertfald positiv - og skulle det ske at gå galt, så har jeg sandsynligvis prøvet det værre, og ved at det klarer man også :)

 

Jeg er ked af at høre at du også har mistet, det er aldrig sjovt. Bliver der gjort nogle ekstra tiltag for at følge jer i denne graviditet efter jeres sidste forløb?

 

 

Udover at jeg er utrolig træt, så har jeg endnu ingen symptomer. Det har jeg heller ikke rigtig haft de 3 andre gange, udover trætheden, med vores store pige havde jeg lidt madlede, som jeg ikke havde så meget af ved vores lille pige, men jeg har også fået konstateret cøliaki mellem de to graviditeter og min første graviditet har tilsyneladende "skyndet på" cøliakien. Mine maveproblemer startede ihvertfald for alvor i en tiden efter.

 

Hvad med dig :)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en rigtig god indstilling i har! For hvis man går og bekymre sig hele graviditeten eller blot de 12 første uger, så har man jo spildt en tid i sit liv som skulle være en af de mest lykkelige. 
Jeg tænker dog også at mange (jeg selv inklusiv) bliver mor med det samme der er to streger på testen, og som vordende mor vil der være bekymringer. Men de skal bare helst sættes til side og så nyde nuet med en skøn graviditet i stedet :loveshower

 

Jeg krydser min finger og tænker at det bliver en sund fin baby i får i november  :yay

 

Jeg skal ikke til ekstra kontrol pga SA. Jeg var stoppet med p-piller og 14 dage efter var jeg gravid. Min læge fortalte mig at 9 ud af 10 mister barnet når de bliver gravide i første cyklus efter p-pille stop. Jeg har dog i dag bestilt tid til tidlig scanning d. 20. marts (7+4) for at se om der er hjerteblink :wub

 

Samme her.. Trætheden kan være helt ulidelig, ellers har jeg bare super ømme bryster og jævnligt murren. Ingen kvalme so far.. Satser på det forsætter  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger...

Jeg testede positiv igår, Ca 3+6 må jeg vel være... :)

Det er min mands og jegs første barn og første graviditet...

Det vil så sige min man har en i forvejen, på 6 år..

Jeg er allerede nu en smile nervøs for at miste... Min søster har haft flere spontane aborter samt en dødfødt omtrent 30 uge.. så det er jo tæt på i forvejen...

og så alligevel er jeg allerede nu heeeeelt vildt spændt.. drømte natten til fredag AT jeg testede positiv og jeg så opdagede hen på formiddagen at jeg skulle have haft min mens torsdag blev jeg enig med mig selv om at teste op af formiddagen... og så fik jeg sørme disse to fine streger...

post-11156-0-86267200-1425168224_thumb.j

Efter hvad jeg kan regne ud har jeg t er min Ca. 8 november... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til  :balloons

 

Og Tillykke med de to streger! Jeg kan godt følge dig i det med at være nervøs, det er jeg også selv, især fordi jeg mistede første gang. Jeg tror det har en god effekt at tænke positivt om det hele og tænke det nok skal gå  :)

 

Jeg forstår at du er ekstra bekymret nu du har set hvad din søster har oplevet! Min egen søster var i fertilitetsbehandling som var et langt og hårdt forløb som jeg frygtede at jeg også skulle igennem. Men vi lavede en baby helt uden hjælp  :)   På samme måde er jeg sikker på at du også nok skal få en sund og rask baby til november. 

Men som sagt, med det samme de to streger kommer så kommer bekymringerne også  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til  :balloons

 

Og Tillykke med de to streger! Jeg kan godt følge dig i det med at være nervøs, det er jeg også selv, især fordi jeg mistede første gang. Jeg tror det har en god effekt at tænke positivt om det hele og tænke det nok skal gå  :)

 

Jeg forstår at du er ekstra bekymret nu du har set hvad din søster har oplevet! Min egen søster var i fertilitetsbehandling som var et langt og hårdt forløb som jeg frygtede at jeg også skulle igennem. Men vi lavede en baby helt uden hjælp  :)   På samme måde er jeg sikker på at du også nok skal få en sund og rask baby til november. 

Men som sagt, med det samme de to streger kommer så kommer bekymringerne også  :rolleyes

Mange tak... :)

Jeps - bliver også mere og mere positiv... gudskelov... Ja det må man sige... Og tænk sig engang.. Igår testede jeg bare for sjov den urin som jeg skulle aflevere til lægen den var selvfølgelig positiv.. (Gudskelov ;) ) Men da jeg sad og ventede svar hos lægen tog jeg mig selv i at blive ret så nervøs... hahahaha.. selvom det var samme urin jeg havde afleveret... Hvor kan tankerne dog løbe afsted med en... :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hører andre også går rundt med en glædelig nyhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak... :)

Jeps - bliver også mere og mere positiv... gudskelov... Ja det må man sige... Og tænk sig engang.. Igår testede jeg bare for sjov den urin som jeg skulle aflevere til lægen den var selvfølgelig positiv.. (Gudskelov ;) ) Men da jeg sad og ventede svar hos lægen tog jeg mig selv i at blive ret så nervøs... hahahaha.. selvom det var samme urin jeg havde afleveret... Hvor kan tankerne dog løbe afsted med en... :oops

Ja, det er helt utroligt med de tanker.. Havde det på samme måde da jeg skulle til læge i sidste graviditet :-p

Hvordan kan det være du allerede har været ved læge? :-) Håber alt er vel!:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hører andre også går rundt med en glædelig nyhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 5+1. Har minimal af ømhed i brysterne så det er til at klare.

Men i dag føler jeg har der er kommet mere udflåd end vanligt, ved ikke om det er normalt.

Synes også at mine tanker flyver rundt dagen lang, og nøj hvor det føles som lang tid til lægebesøget.

Står i situation og skal vælge mellem Roskilde og Hvidovre hospital, har i nogen erfaringer eller hørt plus/minus om begge steder? Transportmæssigt bor jeg lige lang fra begge to.

Tillykke:-D Det må være dejligt ikke at have symptomer udover ondt i maven. Hvor langt er du?

Jeg er begyndt at blive ramt af en ukristelig træthed dagen lang og mit humør er som en køretur i Alperne -.-

Ja.. For ikke at snakke om dødsens ømme bryster, murren og væske i fødder og knæ:-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er helt utroligt med de tanker.. Havde det på samme måde da jeg skulle til læge i sidste graviditet :-p

Hvordan kan det være du allerede har været ved læge? :-) Håber alt er vel!:-)

Ja det er det skam... det var bare hos lægesekretæren... men min læge krævede det inden hun ville se mig... skrev til hende lørdag da jeg havde testet positiv fredag og så svarede hun søndag... super flot af hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 5+1. Har minimal af ømhed i brysterne så det er til at klare.

Men i dag føler jeg har der er kommet mere udflåd end vanligt, ved ikke om det er normalt.

Synes også at mine tanker flyver rundt dagen lang, og nøj hvor det føles som lang tid til lægebesøget.

Står i situation og skal vælge mellem Roskilde og Hvidovre hospital, har i nogen erfaringer eller hørt plus/minus om begge steder? Transportmæssigt bor jeg lige lang fra begge to.

 

 

Det med udflådet er helt normalt (jeg har undersøgt det da jeg stod i samme situation  :D )

 

Ja, har det på samme måde! Men min læge sagde at jeg godt kunne få en tid inden, men det takkede jeg nej til fordi jeg helst vil se hjerteblink inden kommer.. Overvejer du at betale fra en tidlig scanning? 

 

Jeg bor desværre ikke i dit område! Kommer fra en lille by ved vesterhavet i Nordjylland så har intet hørt. Jeg tror der er en god sandsynlighed for du kan google det, der er helt sikkert nogen der har spurgt om det før..

Jeg skal føde på Thisted sygehus, det er meget blandet hvad folk har af oplevelser der :huh 

  

 

Ja det er det skam... det var bare hos lægesekretæren... men min læge krævede det inden hun ville se mig... skrev til hende lørdag da jeg havde testet positiv fredag og så svarede hun søndag... super flot af hende...

 

Ej hvor dejligt!! Det er da en virkelig sød læge du har  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg blev godt nok også glad da jeg fik svaret og ikke nok med det så efter jeg havde fået testet deroppe så fik jeg en mail hvor der stod: Kan se du har fået en tid hos mig den 19, så vi ses der og endnu engang kæmpe stort tillykke...

Blev bare så glad for at hun tog sig den tid lige at skrive til mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg blev godt nok også glad da jeg fik svaret og ikke nok med det så efter jeg havde fået testet deroppe så fik jeg en mail hvor der stod: Kan se du har fået en tid hos mig den 19, så vi ses der og endnu engang kæmpe stort tillykke...

Blev bare så glad for at hun tog sig den tid lige at skrive til mig..

 

Det er også virkelig flot når man ved hvor meget lægerne har at se til i øjeblikket  :)

 

Puuuha! Jeg synes godt nok at kvalmen har sneget sig ind på mig de seneste par dage og ligeledes græder jeg helt spontant over ingen ting! Tror godt at det kan gå hen og blive nogle lange 8 mdr, men hold op hvor er det bare fantastisk at der er et lille liv der er ved at vokse sig stor og stærk  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også virkelig flot når man ved hvor meget lægerne har at se til i øjeblikket  :)

 

Puuuha! Jeg synes godt nok at kvalmen har sneget sig ind på mig de seneste par dage og ligeledes græder jeg helt spontant over ingen ting! Tror godt at det kan gå hen og blive nogle lange 8 mdr, men hold op hvor er det bare fantastisk at der er et lille liv der er ved at vokse sig stor og stærk  :wub

Ja lige præcis -  alt og alle er jo bare syge.... :unsure

 

Uh ja - det er mega fantastisk... Megett apropos... jeg fandt denne video i dag... Den er alle fire minutter værd for os der lige har fundet ud af at vi venter os... :7himmel :7himmel

http://youtu.be/-jlPdMKPyZY

 

Eeeeej stakkels dig.... Jeg har intet endnu... eller jo... en smule kvalme ind i mellem og så havde jeg halsbrand for første gang forleden.... - og så er jeg begyndt at spise stærk mad.... har ellers aldrig kunnet det uden mega halsbrand...  :ba

 

Ej og så bliver jeg altså også kaldt hormonella af manden.... :shooter :blabla :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op den var sød  :7himmel  Jeg stødte på denne her få dage inden jeg fandt ud af jeg var gravid https://www.youtube.com/watch?v=YzKvTFdkatw - Den er der altså også et eller andet sødt over  :kuller 

 

 Hvor spøjst at du kan spise stærk mad nu uden halsbrand  :mam  Det er utroligt så mange ændringer der kan ske i løbet af så kort tid  :)

 

Hahahahaha Hormonella :D  Dét er sjovt!! Jeg kom sådan til at græde i går da vi skulle sove fordi jeg synes at jeg havde været lidt strid overfor M. Han mente dog ikke at have lagt mærke til noget, heldigt nok  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :-)

Fik to streger i onsdags. Så 4+2 ca.

Det er vores første :-) Han har en pige på snart 3.

Det er første gang jeg er gravid efter en SA i august. Så en smule bekymring er der, men er nu allermest lykkelig ;-)

Jeg har det som jeg kan sove konstant, enormt ømmebrystetr og kvalme/madlede.

:-D★

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :-)

Fik to streger i onsdags. Så 4+2 ca.

Det er vores første :-) Han har en pige på snart 3.

Det er første gang jeg er gravid efter en SA i august. Så en smule bekymring er der, men er nu allermest lykkelig ;-)

Jeg har det som jeg kan sove konstant, enormt ømmebrystetr og kvalme/madlede.

:-D★

 

Tillykke med det og velkommen til  :balloons

Havde selv SA i foråret og kender til din bekymring.. Jeg har selv kæmpet en del med det. Dog er jeg nærmest bekymringsfri nu fordi jeg hver gang bekymringerne kommer skyder dem væk og fortæller mig selv at denne gang skal det nok gå :) 

 

Jeg tror på at de fleste drømme bliver til hvis man manifesterer dem, dvs. at hvis jeg gik hele tiden og tænkte at det ikke gik så ville sandsynligheden for at det ikke gik være høj.

 

Vær lykkelig! For du SKAL være mor til november! Glæd dig over at din krop denne gang ved hvad den skal gøre med en graviditet og forstil dig hvor skønt det bliver første gang du er til scanning og ser liv, første gang du skal holde dit barn, den dag hvor din familie skal præsenteres for ham/hende osv..

 

Nyd din graviditet og drømmene der snart bliver til virkelighed :kram

 

Håber ikke jeg lyder bagklog for det er bestemt ikke min mening, det var bare nogen ord der hjalp mig væk fra bekymringerne :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en rigtig god indstilling i har! For hvis man går og bekymre sig hele graviditeten eller blot de 12 første uger, så har man jo spildt en tid i sit liv som skulle være en af de mest lykkelige. 

Jeg tænker dog også at mange (jeg selv inklusiv) bliver mor med det samme der er to streger på testen, og som vordende mor vil der være bekymringer. Men de skal bare helst sættes til side og så nyde nuet med en skøn graviditet i stedet :loveshower

 

Jeg krydser min finger og tænker at det bliver en sund fin baby i får i november  :yay

 

Jeg skal ikke til ekstra kontrol pga SA. Jeg var stoppet med p-piller og 14 dage efter var jeg gravid. Min læge fortalte mig at 9 ud af 10 mister barnet når de bliver gravide i første cyklus efter p-pille stop. Jeg har dog i dag bestilt tid til tidlig scanning d. 20. marts (7+4) for at se om der er hjerteblink :wub

 

Samme her.. Trætheden kan være helt ulidelig, ellers har jeg bare super ømme bryster og jævnligt murren. Ingen kvalme so far.. Satser på det forsætter  :P

 

Det er jo netop det :) Jeg selv har ikke haft følelsen af at være MOR allerede ved positiv test nogen af de 4 gange jeg har stået med en. Det kom først henad vejen og først efter vi havde været til scanning, så den første tid bliver helt sikkert den letteste i forhold til bekymringer, fordi jeg ikke føler at jeg har "så meget" at miste endnu.

 

Men vi satser da også på, at denne gang er vi mere heldige. Jeg har også en bedre mavefornemmelse denne gang end jeg har haft de to gange jeg har mistet. Selv efter vi havde set vores mindste til scanning to gange troede jeg ikke på at det skulle være. Ikke på sådan en pessimistisk måde, men bare på sådan en mærkelig, overnaturlig måde. Jeg var meget overbevist om, at vi ikke skulle have en baby i april, selvom jeg da håbede at jeg tog fejl lige til det sidste.

 

Ok, jeg har jo kun prøvet en SA tidligt, og så hvad der teknisk set er en sen MA, selvom det skurrer lidt i mine ører, den betegnelse. I forhold til den tidlige SA, så var der heller ikke nogen specielle tiltag, men efter forløbet med vores lille pige, så får vi nogle tilbud, men præcis hvad ved jeg faktisk ikke endnu. Det skulle angiveligt blive strikket sammen så det passer med forløbet med vores lille pige. Så der kommer helt sikkert ekstra scanninger, og så har jeg planer om at benytte mig af tilbuddet om åben konsultation i vores jordemoderhus, så jeg kan komme op for at høre hjertelyd en gang om ugen.

 

Held og lykke til scanning. 

 

 

Hej piger...

Jeg testede positiv igår, Ca 3+6 må jeg vel være... :)

Det er min mands og jegs første barn og første graviditet...

Det vil så sige min man har en i forvejen, på 6 år..

Jeg er allerede nu en smile nervøs for at miste... Min søster har haft flere spontane aborter samt en dødfødt omtrent 30 uge.. så det er jo tæt på i forvejen...

og så alligevel er jeg allerede nu heeeeelt vildt spændt.. drømte natten til fredag AT jeg testede positiv og jeg så opdagede hen på formiddagen at jeg skulle have haft min mens torsdag blev jeg enig med mig selv om at teste op af formiddagen... og så fik jeg sørme disse to fine streger...

attachicon.gifpost-11156-0-79150300-1425036005.jpg

Efter hvad jeg kan regne ud har jeg t er min Ca. 8 november... :)

 

Puha, det lyder ikke godt med din søster. Men det behøver jo - heldigvis - ikke nødvendigvis at blive det samme for dig. Jeg krydser ihvertfald fingre.  Og ønsker dig selvfølgelig stort tillykke.

 

 

Dejligt at hører andre også går rundt med en glædelig nyhed

Er så spændt på det hele. Har dog ikke de vilde symptomer endnu, så nyder bare den lille uro der er i mave af og til.

Hvordan har jeres mænd reageret? Min kæreste er glad, men siger at han ikke tør at håbe på mere før vi har været til NF.

 

Min mand er for så vidt også glad, men han er noget mere tilbageholden end jeg er. Det ramte ham ret hårdt med tabet af vores lille pige, forståeligt nok, men han er lidt for bange til at begynde at glæde sig for alvor igen. Jeg satser på, at det kommer. Han plejer ellers at være noget mere jubeloptimist end jeg selv gør. Men derudover så har jeg indtrykket af, at det er meget normalt at mændene først begynder at kunne forholde sig til det senere i graviditeten, enten ved scanning, eller ved første spark, eller endda først ved fødslen.

 

 

Hej :-)

Fik to streger i onsdags. Så 4+2 ca.

Det er vores første :-) Han har en pige på snart 3.

Det er første gang jeg er gravid efter en SA i august. Så en smule bekymring er der, men er nu allermest lykkelig ;-)

Jeg har det som jeg kan sove konstant, enormt ømmebrystetr og kvalme/madlede.

:-D★

 

Jeg er ked af at høre at også du har oplevet en SA, det er vi da vist nogle stykker der har herinde, på trods af, at vi ikke er så mange endnu.

 

Men velkommen til, og tillykke - jeg krydser fingre for, at det går som det skal denne gang.

 

Tillykke med det og velkommen til  :balloons

Havde selv SA i foråret og kender til din bekymring.. Jeg har selv kæmpet en del med det. Dog er jeg nærmest bekymringsfri nu fordi jeg hver gang bekymringerne kommer skyder dem væk og fortæller mig selv at denne gang skal det nok gå :)

 

Jeg tror på at de fleste drømme bliver til hvis man manifesterer dem, dvs. at hvis jeg gik hele tiden og tænkte at det ikke gik så ville sandsynligheden for at det ikke gik være høj.

 

Vær lykkelig! For du SKAL være mor til november! Glæd dig over at din krop denne gang ved hvad den skal gøre med en graviditet og forstil dig hvor skønt det bliver første gang du er til scanning og ser liv, første gang du skal holde dit barn, den dag hvor din familie skal præsenteres for ham/hende osv..

 

Nyd din graviditet og drømmene der snart bliver til virkelighed :kram

 

Håber ikke jeg lyder bagklog for det er bestemt ikke min mening, det var bare nogen ord der hjalp mig væk fra bekymringerne :gravid

 

Det er en rigtig god måde at anskue tingene på synes jeg. Men jeg kan godt mærke panikken stige ved at tænke så langt som til efter fødslen og alting, det er meget mere en dag af gangen her, det gør det lettere for mig at holde bekymringerne væk. Men jeg tænker også, at det vigtige er, at man gør det på den måde der passer en bedst. 

 

 

 

Desværre har jeg måttet lave mine svar smileyfrie pga overskredet smileykvote på 15 - så I må tænke jer til de passende smileyer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil også præsentere mig, dog som anonym indtil det er afsløret at vi venter os igen :)

Jeg er 30 år, bor i Hvidovre sammen med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 12 år og gift i 5.

Vi har en pige på 3,5 år og har i denne uge fået positiv test :)

Vi har prøvet de sidste 5 måneder at blive gravide

Hvis alt går vel, har jeg termin den 9 november 2015.

Denne graviditet er lidt anderledes end sidste da jeg har kvalme men om eftermiddagen... Havde ingen kvalme sidst.

glæder mig til at følge med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, så vil jeg også prøve:)

Jeg venter for første gang. Min kommende mand og jeg bor i Grønland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER