Mistel

"Gode brætspil"

25 indlæg i dette emne

Min nevø bliver 19 her lige om lidt, og har ønsket sig "gode brætspil" i fødselsdagsgave. Det er jo en lille smule bredt (bræt, haaaahahaha) - men hvad siger I? Er der nogen, der har en god ide? Min nevø er ret kvik - men ikke intellektuelt interesseret. At sætte ham til at læse en roman er den ultimative straf - til gengæld vil han læse matematik/økonimi.... forstå det hvem som kan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes Sequence er et rigtig godt brætspil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os er vi ret glade for pixo i øjeblikket og så har vi også spillet en del settlers gennem tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Partners er en fantastisk spil i mine øjne!

ellers er der EGO spillene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Partners er ULTIMATIV favorit herhjemme.

Og sådanne detektiv spil som fx Cluedo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej fedt, hvor kender I mange spil! Jeg stoppede ligesom ved Ludo og TP :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bezzerwizzer der er en milliard varianter også de der års udgaver der er lidt billigere.

Risk er også en klassiker.

Cranium er IMO genialt. Det fåes både i en familie og en voksen udgave, vær opmærksom på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi synes settlers og partners er sjove.

 

Manden vil gerne spille risk med kammeraterne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ticket to ride, settlers, partners, risk, dominion, beat that, cranium, bezzerwizzer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A-Å er også et godt spil.

Eller Zettlers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er han til rollespil? For så er der også en masse i den genre. Mine svogre (hedder det det i flertal? ) går meget op i brædtspil. Der er mange mærkelige, men nogle af de mere spændende og ikke så almindelige er fx Battlestar Galactica og Epidemic.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er han til rollespil? For så er der også en masse i den genre. Mine svogre (hedder det det i flertal? ) går meget op i brædtspil. Der er mange mærkelige, men nogle af de mere spændende og ikke så almindelige er fx Battlestar Galactica og Epidemic.

Jeg har en kammerat der laver brætspil, men det er også i den genre... Kan ikke huske hvad det hedder men har høstet international ros. Jeg kan finde ud af hvad det hedder hvis det har interesse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det nye spil der hedder hint er også meeega sjovt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker brætspil især ego, partners, sequence, a-z, trivis, bezzerwizzer og især cranium.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Settlers, Carcassonne

Stikord

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pandemic er fantastisk til brætspilsnørder. Når det første spil bliver for nemt, så findes der to ekstra udvidelser man kan købe ;)

 

Du kan også evt. skrive i kortet at han bør tjekke hjemmesiden "Shut Up & Sit Down" ud. Der er forskellige videoer og radio-udsendelser lavet af et par fyre, der afprøver forskellige brætspil - de er hylesjove..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiller ofte partners, logo spillet, bezzerwisser eller tp..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke mange brætspil, måske man sku prøve.

 

I min familie hitter Cranium, især fordi alle kan være med, det er både sjovt for voksne og børn, men kan skal være en del for det er sjovest hvis man er ca 3 på hver hold

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Settlers, risk, TP, partners, monopoly empires, TP disney(da min mand hader at tabte i det almindelig TP)

Er det der bliver spillet mest herhjemme i øjeblikket.

Settlers kan man fx også købe udvidelsenpakker til når man har grundspillet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kammerat der laver brætspil, men det er også i den genre... Kan ikke huske hvad det hedder men har høstet international ros. Jeg kan finde ud af hvad det hedder hvis det har interesse

Jeg ved faktisk ikke, om han er til rollespil... Altså, ikke sådan noget med at klæde sig ud som Ork og fare rundt i Hareskoven i hvert falsd ;) men jeg vil da rigtig gerne høre, hvad det spil hedder! Alle ideer er meget, meget velkomne! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To af mine veninder og jeg brugte for et par weekender siden en hel aften på at sidde og spille Talisman. Det var et rigtig godt spil, synes jeg - både strategisk og udfordrende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER