Mette A.

Lædersofa - hjælp!

33 indlæg i dette emne

Jeg er blevet tilbudt at købe en rigtig lækker sort lædersofa i ægte læder, men Per er lidt skeptisk.. Han mener at det vil være et problem på varme dage om sommeren, hvor man sveder, at så vil den ikke være så lækker at sidde eller sove i.

Så jer med ægte lædersofaer, hvad er jeres erfaringer? Er der et problem om sommeren? Er der andre problemer med dem som jeg ikke lige har tænkt på?

Det er den her sofa :biglove

XAgevm1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overhovedet ikke! Vi har været så glade for vores lædersofaer ( 2'er og 3'er)

Vores skal dog snart skiftes ud, fordi den er ved at være lidt slidt - men det bliver en sort læder sofa, fremfor den cognac farvede vi har nu. Så længe vi har små børn hedder det læder sofaer!

Så må vi se om der kommer noget andet ind, når de er blevet store.

Så jeg ville helt klart sige ja til læder sofa! Det er bare så praktisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er overhovedet ikke noget problem :)

 

Medmindre han vil slæbe den ud på terrassen i 30 graders varme i direkte sollys :bunny

 

Og den er da super fed, bliver da for lækker i jeres stue :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt piger :) Uha jeg håber jeg kan overtale ham, vil virkelig gerne have den! Og så skal vi kun give 2000 kr for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre har lædersofaer, og jeg synes, man sveder helt vildt i dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre har lædersofaer, og jeg synes, man sveder helt vildt i dem

Hmm <_< ... Det var jo ikke dét jeg ville høre! :D

Så må vi lige have lidt flere på banen med erfaringer - om I mener det samme som Fru.Skruk? For Per er en varm mand, så han skal kunne sidde/ligge i den om sommeren uden at blive helt klistret.

Jeg tænker lidt om det kan være fordi det er kunstlæder dine forældre har? Vil ægte læder også klistre til en når man sveder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede vores lædersofa og er så ked af vi ikke har den længere.

Synes absolut ikke den var varm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er et problem. Har altid været meget imod læder, netop fordi jeg syntes man blev klam.. Men har fundet ud af, at så længe det er ægte læder, så er det ikke et problem.

Vi har i hvert fald ingen problemer med vores sofa eller lænestol..

Eneste problem er, at jeg synes de kan være mega kolde at sætte sig i. Men det går hurtigt over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen problemer med at svede i vores lædersofa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ønske det var mig der var blevet tilbudt så lækker en lædersofa. Vores i stof ser efterhånden farlig ud. Det er nu rart den kan tørres af med en klud.

Har haft lædersofa og vil have det igen næste gang. Synes problemet er så lille i forhold til fordelene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tværtimod at det kan være rart at sidde i en lædersofa om sommeren, den føles kølig. Vi er meget glade for vores.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også rigtig glade for vores. Det er nemt at gøre rent og jeg synes altså ikke vi klistrer fast i dem. Det skal da i hvert fald kun lige være på årets 2 varmeste dage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tværtimod at det kan være rart at sidde i en lædersofa om sommeren, den føles kølig. Vi er meget glade for vores.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med flertallet! Lædersofa :super jeg ønsker mig en i læder igen! Vores i stof ligner noget der er løgn og vi placerer puder taktisk for at skjule pletter :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også glad for vores lædersofa. Rar at sidde i og så dejligt at den er nem at holde ren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har googlet lidt, og der er mange på nettet der skriver at de klistrer fast til deres lædersofa om sommeren, når de sveder og ikke har så meget tøj på :unsure

Men flertallet herinde mener jo ikke det er et problem, så jeg kan ikke helt finde ud af om det er fordi der er forskel på læderet, eller hvad.

Men hvis nu jeg ikke får overtalt Per til at købe den, så er der måske nogen andre herinde, der kunne være interesseret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg synes også det er ret tungtvejende at den er let at holde, for vores sofa er bare SÅ grim med masser af pletter og skjolder. Hver gang jeg prøver at vaske den, så laver jeg bare nye pletter/skjolder, der hvor jeg vasker :rolleyes

Og så er det jo et sindssygt godt tilbud med 2000 kr for en ægte læder sofa, der står som ny. Det finder vi nok ikke lige igen en anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har googlet lidt, og der er mange på nettet der skriver at de klistrer fast til deres lædersofa om sommeren, når de sveder og ikke har så meget tøj på :unsure

Men flertallet herinde mener jo ikke det er et problem, så jeg kan ikke helt finde ud af om det er fordi der er forskel på læderet, eller hvad.

Men hvis nu jeg ikke får overtalt Per til at købe den, så er der måske nogen andre herinde, der kunne være interesseret ;)

Jeg har haft en sofa i det der falske læder, og der klistrede man fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en stessless stol, som jeg går ud fra er i ægte læder. Jeg bryder mig ikke om at sidde i den i shorts/bare ben om sommeren fordi jeg "klistrer". Synes dog ikke den er varm, det er bare ubehageligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældres er ægte læder. De havde talt med forhandleren om, at man ikke skulle svede i den, men det gør man altså alligevel. Når man har siddet i dem en hel aften, bliver man altså klam.

Jeg tror nok, der er forskel på de forskellige slags læder, så vidt jeg har forstået :chin:

Og undskyld, jeg ødelagde den gode stemning :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde læder tidligere og den svedte man i når det var varmt og den var pisse kold når det var køligt haha. Men altså, det var nu ikke noget som generede til dagligt. I dag har vi købt en ny da vi skulle flytte og valgte en stof sofa - dog primært fordi den passede mere end i den stil vi har pt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan Per jo bare ligge et tæppe på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, sådan en klistrer, hvis man sidder med bare ben. Men den er det værd! Og så til kun 2.000,-? Køb! Den er da for vildt lækker og man kan jo bare lægge et klæde på siddefladen om sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu mener Per så at den er for stor og tager for meget gulvplads i forhold til vores nuværende sofa, så børnene ikke har nok plads at lege på :rolleyes Og kom med fjollede grunde som at han mener ikke den er bred nok i sædet til at sidde godt i ud fra billedet.

Tydeligvis fordi han er løbet tør for andre argumenter. Men han er i det mindste gået med til at tage ud og kigge på den, så håber jeg han bliver overbevist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu mener Per så at den er for stor og tager for meget gulvplads i forhold til vores nuværende sofa, så børnene ikke har nok plads at lege på :rolleyes Og kom med fjollede grunde som at han mener ikke den er bred nok i sædet til at sidde godt i ud fra billedet.

Tydeligvis fordi han er løbet tør for andre argumenter. Men han er i det mindste gået med til at tage ud og kigge på den, så håber jeg han bliver overbevist.

Håber du får ham overtalt :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER