SanneKristina

ægløsning eller forkølelse? Temperaturmetoden!

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg tror jeg havde ægløsning her d. 19 februar. Vi har ca sex hver anden dag og jeg bruger temperaturmåling til at se hvornår jeg ca har min ægløsning da min menstruation er lidt uregelmæssig. Sidste cyklus brugte jeg ægløsningstest, men synes aldrig jeg fik en ordentlig positiv test. Dog tror jeg at jeg havde ægløsning omkring cd 20 og min mens kom 9 dage senere. Denne gang har jeg så prøvet at bruge temperaturmåling igen. På cd 13 steg min temperatur. Altså tror jeg ægløsning har fundet sted på cd 12 d. 19 februar. Temperaturen har lagt på 36,5/6 stykker siden, men i dag er temperaturen så helt nede på 36,1 igen som er ca der jeg ligger før ægløsning. Mit spørgsmål er så om jeg kan regne med min måling når jeg også har været/er forkølet eller om temperaturstigning skyldes forkølelsen?

Har også læst mig frem til at nogen oplever et dyk en uges tid efter ægløsning hvilket kan skyldes implantation, mens andre bare oplever det dyk hver cyklus. Er idag på cd 24 altså 5 dage efter formodet ægløsning.

Hvad siger i? Tror i jeg kan regne med at ægløsning har fundet sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Findes der slet ingen med erfaringer herom?

Min temperatur har været tilbage til normal 2 morgener nu, så begynder at tro at det er forkølelsen der har spillet mig et puds. Så jeg har lige købt nogle ægløsningstest for at gå med livrem og seler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når din temperatur nu er tilbage til normal, så kan det meget vel være forkølelsen, der har spillet dig et puds. Især, når den er faldet så hurtigt igen.

Du kan evt. uploade et billede af din kurve? Så skal vi nok tolke på den det bedste vi kan :) Husk at du skal måle på helt samme tidspunkt hver dag (helst morgen, inden du er stået ud af sengen), ellers kan der også forekomme udsving :)

Eller lyder det godt med ÆL test, håber du snart får en positiv test, så det passer med en nogenlunde stabil cyklus længde. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg prøvet at sætte min kurve ind. I skal se bort fra alt andet end temperatur og kurven. Den app jeg bruger tager gennemsnittet for de sidste 3 måneder, men der har der både været en spontan abort, en efterfølgende lang cyklus på 37 dag og derefter en på kun 29 dage som var sidste cyklus med positiv ægløsningstest på cd 19 hvilket jeg synes er ret sent hvis man tager cykluslængde i betragtning.

Der mangler en enkel måling fra d. 21 februar.

post-11407-0-58400000-1424855802_thumb.p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da temperaturen 'kun' har været høj i 3 dage, og dette er faldet sammen med en forkølelse, så er mit bedste bud, at du ikke har haft ægløsning endnu. Derudover, passer de høje temperaturer ikke med weekend dagene? Min temperatur kunne godt finde på at være lidt høj i weekenderne, primært fordi den blev målt en time eller to senere end normalt (hvis vi sov længe).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da temperaturen 'kun' har været høj i 3 dage, og dette er faldet sammen med en forkølelse, så er mit bedste bud, at du ikke har haft ægløsning endnu. Derudover, passer de høje temperaturer ikke med weekend dagene? Min temperatur kunne godt finde på at være lidt høj i weekenderne, primært fordi den blev målt en time eller to senere end normalt (hvis vi sov længe).

Jo jeg tænker du har ret. Min temperatur plejer ikke at svinge synderligt selvom det variere nogle timer. Gjorde det i hvert fald ikke sidst da det lykkedes. Men tror nu det må være den forkølelse.

Jeg smider lige et billed ind af ægløsningstesten fra i dag. Har ikke så meget forstand på de test. Det kun anden gang jeg prøver at bruge dem. Men vil da sige at den måske godt kunne tyde på at jeg nærmer mig ægløsning. Hvis man da overhovedet kan bruge testene på den måde. Men det virkede det jo til jeg kunne sidst

post-11407-0-45668400-1424856994_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht ÆL testen, så skal testen-stregen være lige så tydelig eller gerne mere tydelig end kontrol-stregen, før den er positiv. De fleste oplever at kunne lave to streger gennem hele cyklus, og mange (jeg selv inkl.) oplever at test-stregen varierer en del i styrke frem og tilbage, inden den bliver positiv. Derfor kan man som udgangspunkt slet ikke regne med noget, før er helt positiv. Hvis man er trænet, hehe :D kan man dog nogle gange finde en mønster, hvor test-stregen bliver tiltagende kraftigere de sidste par dage inden, den bliver rigtig positiv.

 

Mit råd vil være at du bliver ved med at teste, helst nogenlunde samme tidpunkt hver dag. Og hvis du fornemmer, at nu er den tæt på, så kan det være en fordel at teste to gange om dagen. Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht ÆL testen, så skal testen-stregen være lige så tydelig eller gerne mere tydelig end kontrol-stregen, før den er positiv. De fleste oplever at kunne lave to streger gennem hele cyklus, og mange (jeg selv inkl.) oplever at test-stregen varierer en del i styrke frem og tilbage, inden den bliver positiv. Derfor kan man som udgangspunkt slet ikke regne med noget, før er helt positiv. Hvis man er trænet, hehe :D kan man dog nogle gange finde en mønster, hvor test-stregen bliver tiltagende kraftigere de sidste par dage inden, den bliver rigtig positiv.

 

Mit råd vil være at du bliver ved med at teste, helst nogenlunde samme tidpunkt hver dag. Og hvis du fornemmer, at nu er den tæt på, så kan det være en fordel at teste to gange om dagen. Held og lykke :goodluck

Mange tak for svar.

Jeg testede fra et par dage efter mens til og med cd 26 sidste cyklus og testene viste kun en streg indtil cd 16. Det jo selvfølgelig ikke sikkert at det forholder sig sådan denne gang. Jeg har jo først testet idag på cd 18. Men under alle omstændigheder vil jeg mene den må være tæt på, medmindre denne cyklus er en af det meget længe. Time Will show ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER