NadiaDP

Hvor meget ville i betale for denne?

19 indlæg i dette emne

Min mor har strikket bl.a. denne køredragt til min datter, og hun tror ikke helt på mig når jeg siger at hun sagtens kunne starte en lille forretning.

 

post-9401-0-19667100-1424713141_thumb.jp

 

Tror hun kan være i den op til næsten et år :)

Så hvor meget ville I være villige til at betale for den? Og betyder det ekstra at i ved at den er hjemmelavet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en hat til priser, men den ser godt nok lækker ud! :respekt Det ville ikke betyde noget for mig, at den var hjemmelavet, medmindre den var hjemmelavet af en, jeg kendte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok flot!

Jeg er stensikker på at der var nogen der ville betale for den. Det betyder ikke noget at den er hjemmelavet - men det betyder noget at den ser en del mere "luksuriøs" ud end det man kan købe i butikkerne.

Jeg aner intet om priser - og ved slet ikke hvor mange timers arbejde, der ligger i sådan en - men jeg kunne da ikke forestille mig at den kostede under 500kr. Mere hvis den er meget tyk eller har flere lag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edit: fik lige kigget igen - jeg tror måske den skal højere op prismæssigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at den næsten koster 500 bare i materialer, gjorde vores fra drops i hvert fald :) Der er en Facebook side der hedder noget med børnestrik, hvor de måske bedre kan vurdere en pris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at den næsten koster 500 bare i materialer, gjorde vores fra drops i hvert fald :) Der er en Facebook side der hedder noget med børnestrik, hvor de måske bedre kan vurdere en pris :)

Tror helt sikkert at hun er medlem af den side ;) Hun er vist ret aktiv i diverse strikke-communities. Jeg hører da rigeligt sladder om det  :lol

 

Nu tænkte jeg mere hvad sådan en ganske almindelig mor, uden særlig meget forstand på det, ville være villig til at betale for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en hat til priser, men den ser godt nok lækker ud! :respekt Det ville ikke betyde noget for mig, at den var hjemmelavet, medmindre den var hjemmelavet af en, jeg kendte :)

 

 

Den er godt nok flot!

Jeg er stensikker på at der var nogen der ville betale for den. Det betyder ikke noget at den er hjemmelavet - men det betyder noget at den ser en del mere "luksuriøs" ud end det man kan købe i butikkerne.

Jeg aner intet om priser - og ved slet ikke hvor mange timers arbejde, der ligger i sådan en - men jeg kunne da ikke forestille mig at den kostede under 500kr. Mere hvis den er meget tyk eller har flere lag..

 

 

Edit: fik lige kigget igen - jeg tror måske den skal højere op prismæssigt..

Tak for jeres input, jeg lader hende vide at i også er vilde med den.

 

Vi er også virkelig glade for den, og får ros hvorend vi kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi markedsfører gerne hendes strikkeprodukter på Babyklar  :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi markedsfører gerne hendes strikkeprodukter på Babyklar :whistling

:Respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies oldemor har strikket en ulddragt til hende ig alene garnet hun bruger dertil koster mindst 500 kr. Så kommer der tid og fortjeneste oveni - så de ender ret dyrt hvis hun skulle sælge dem.

Afhængig af garntype mv vil jeg tro at visse mødre ville betale en 800 kr. Men aner det ikke

Men det er flot arbejde hun laver og havde vi ikke oldemor og farmor der forkæler mef strik købte jeg gerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

garnets pris x 2 cirka

Aah, smart med en enkelt formel :) Tak.

 

Vi markedsfører gerne hendes strikkeprodukter på Babyklar  :whistling

Hah, tak!! Den besked sender jeg videre  :balloons

 

:respekt

Dobbelt op på  :respekt

 

Mies oldemor har strikket en ulddragt til hende ig alene garnet hun bruger dertil koster mindst 500 kr. Så kommer der tid og fortjeneste oveni - så de ender ret dyrt hvis hun skulle sælge dem.

Afhængig af garntype mv vil jeg tro at visse mødre ville betale en 800 kr. Men aner det ikke

Men det er flot arbejde hun laver og havde vi ikke oldemor og farmor der forkæler mef strik købte jeg gerne

Ja, det er jo lige dét. Garnet koster jo dyre domme, så det er ikke sikkert at man egentlig ville tjene på det. Tror det ville blive en rimelig ringe timepris  :ba

 

Ja, det er dæleme flot, og er også sindssygt glad for at hun forkæler os.... - ofte  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dragten ser rigtig lækker ud!!!!

 

Jeg vil dog være lidt lyseslukker, og sige at jeg tror at det kan blive rigtig svært at få en forretning op at stå med det.

 

Min bonusmor er uddannet beklædningstekniker, og har oprettet sit eget tøjmærke (Lili-K) som er sååååå flot lavet, meget unikt og flot, og hun har alt i professionelt udstyr osv. Hun står i en butik hvor hun bl.a. sælger sit eget tøj, er på markeder, messer og hvad ved jeg. Og det er bestemt ikke noget hun kan leve af. Alt er håndsyet, hun har designet det hele, lavet mønstre osv, og hun kan lave en jakke som er flottere syet end de dyreste i butikkerne, men hun fortæller at folk vil ikke betale ret meget for det. 

 

Eksempelvis tager hun ca 400 kr for en langærmet bluse / tunika, og jakker koster vidst mellem 700-900 kr, nogle enkelte dyrere hvis de er lavet i uld eller andre dyre materialer. Men det er meget svært at få det solgt, selvom hun ikke tjener ret meget på det. 

 

En strikket dragt som den, ville jeg - med al respekt for håndværket - ikke selv betale mere end måske 500 kr for. Jeg VED hvor lang tid det tager - min mor har strikket meget til mine børn og er rigtig dygtig til det - men for mig er det ikke det værd.

Du bekræfter nemlig også mine tanker... desværre :)

Hun ville dog heller aldrig gide at strikke så meget at hun ville prøve at lave af det. Og mon ikke også det måske egentlig er lidt hyggeligere at strikke til sit nye barnebarn ;) 

 

Men nu bliver jeg helt nysgerrig. Har din bonusmor en side man kan kigge på? Jeg kan kun finde en musiker på google  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg tror faktisk ikke hun har en hjemmeside mere... Der kom aldrig noget ud af den hun havde.

 

Hendes facebook side er der heller ikke rigtig noget på mere... Hvis du er i Jylland kan jeg skaffe dig butikkens navn, eller hendes telefonnummer hvis du skulle komme forbi Jelling-egnen :) Hun har lidt butik derhjemme :)

Arh, okay. Det var da ærgerligt.

 

Jeg kommer nok umiddelbart ikke lige forbi. Jeg bor i København og kender ingen fra Jylland :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten vil jeg indskyde, at lige præcis køredragter ikke er noget, jeg ville købe i så meget en luksus version. Jeg er SÅ glad for vores bløde dejlige uld-køredragter fra Joha, som kun koster 400 (og ofte kan findes på tilbud), og sådan en pris ville sådan en dragt, som du viser, jo aldrig kunne komme ned i.

I det hele taget er jeg ikke sikker på, at jeg generelt ville prioritere at betale så meget, som så lækre strikprodukter nok ville være nødt til at koste :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ved du, hvor hun har mønstret fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fede ved at det er "hjemmelavet", er at man kan gøre den personlig.

Sådan som den står der, tror jeg ikke man kan sælge voldsomt mange af.. Men hvis folk selv kan vælge farve, knapper og evt andet gejl så troe jeg bestemt der er et mindre marked.. Ikke noget man kan leve af, men bestemt noget som kan gøre man har noget at lave og måske kan tjene en lille mønt.

Jeg vil til enhver tid betale 100-250kr ekstra for at få en ting gjort personlig.. :)

Altså, hvis jeg havde pengene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten vil jeg indskyde, at lige præcis køredragter ikke er noget, jeg ville købe i så meget en luksus version. Jeg er SÅ glad for vores bløde dejlige uld-køredragter fra Joha, som kun koster 400 (og ofte kan findes på tilbud), og sådan en pris ville sådan en dragt, som du viser, jo aldrig kunne komme ned i.

I det hele taget er jeg ikke sikker på, at jeg generelt ville prioritere at betale så meget, som så lækre strikprodukter nok ville være nødt til at koste :unsure

Ja, det er nemlig hammerdyrt, sådan noget lækkert strik. Jeg er nemlig også selv lidt "nærig" omkring det, og derfor var jeg lidt nysgerrig om hvorvidt jeg var forkælet når nu jeg får det foræret ;)

 

Men ved du, hvor hun har mønstret fra?

Fra garnstudio, siger hun :)

 

Det fede ved at det er "hjemmelavet", er at man kan gøre den personlig.

Sådan som den står der, tror jeg ikke man kan sælge voldsomt mange af.. Men hvis folk selv kan vælge farve, knapper og evt andet gejl så troe jeg bestemt der er et mindre marked.. Ikke noget man kan leve af, men bestemt noget som kan gøre man har noget at lave og måske kan tjene en lille mønt.

Jeg vil til enhver tid betale 100-250kr ekstra for at få en ting gjort personlig.. :)

Altså, hvis jeg havde pengene ;)

Aaah, ja det er en god pointe. Det kan jeg sagtens se det attraktive ved.

Det tror jeg faktisk også at jeg ville.. -Hvis jeg vel og mærket, også havde råd :D

Hvis man endelig skulle spendere dyre domme på lækre ting, så betyder de "småpenge" nok heller ikke så meget, hvis man kan få det præcis som man vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt siger man garnets pris x 1,5.

Det kan ikke rigtig betale sig at strikke for andre.

Kvalitetsgarn er rigtigt dyrt, og der går jo hurtigt meget! Når jeg laver trøjer koster de mig 6-700 bare i garn (islandsk alafoss lopi).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER