Lia

Nervøs

7 indlæg i dette emne

Hvor er jeg træt af, at gå rundt og være nervøs for en spontan abort. Jeg var allerede nervøs inden jeg blødte i tirsdags, og selvom jeg så hjerteblink og alt var godt onsdag, er det ikke blevet bedre. Øv, altså.

 

Da jeg blev gravid med min datter, vidste jeg ingenting og skænkede ikke abort mange tanker. Men sidenhen har jeg læst alt for meget på nettet og hørt alt for mange dårlige historier, som har sat sig i mig. Jeg ved nu selvfølgelig også mere om, hvad der venter mig i enden. Så måske er det derfor, det føles som om, der er mere på spil, mere at miste denne gang.

 

Og kender I det der, med at tro, at man jinxer det. Det er helt fjollet, og jeg er slet ikke overtroisk på nogen måde. Men kan blive helt bange for højt at sige, at det selvfølgelig går godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender det godt! I går havde jeg en rigtig tude dag. Aftenen forinden havde jeg været ude og spise med 2 veninder, som ikke ved at jeg er gravid, og på en eller anden måde endte det i en samtale om deres tilsammen 3 spontane aborter, så jeg måtte i går ringe til min mors veninde, som er jordemoder, og få en lille snak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er klar nemmere at være uvidende gravid med en naiv tro på at enhver positiv test ender i en smuk og velskabt baby født på terminsdagen.

Der er ikke rigtig noget at gøre ved sin frygt. Man har jo siden viden, og den ryger ingen steder.

Jeg synes det er helt reelt at frygte abort. Det er jo kun fordi man rigtig gerne vil have en baby, at det kan gøre én så bange og nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt til tankerne...

Men vi kan ikke gøre noget hverken fra eller til. Det er op til de helt store kræfter.

Prøv at tage de positive briller på. Du har set hjerteslag og du skal lade være med at stresse for babys skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes egentlig heller ikke, jeg stresser over det. Men det er det første, der ryger gennem mine tanker, hvis jeg lige får lidt ondt i maven osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kunne have skrevet dit første indlæg!

 

Da jeg blev gravid med Anna, var jeg også bare happy og besluttede, at jeg ikke ville være bekymret, men glæde mig og nyde det, til det evt. var slut - det kan jeg bare SLET ikke denne her gang og jeg ville sådan ønske jeg kunne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kunne have skrevet dit første indlæg!

 

Da jeg blev gravid med Anna, var jeg også bare happy og besluttede, at jeg ikke ville være bekymret, men glæde mig og nyde det, til det evt. var slut - det kan jeg bare SLET ikke denne her gang og jeg ville sådan ønske jeg kunne :(

Nej, der er kommet lidt for meget viden til sidenhen. Men heldigvis er de 12 uger alligevel rimelig hurtigt overstået, og nu med ekstra scanninger. Det vidste jeg heller ikke noget om sidst. Der var NF den første scanning. Men jeg har ikke tænkt mig, at holde mig tilbage. Hellere betale 300 kr et par gange og så slippe for nervøsiteten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER