Nitzen1987

Hvordan bruger I pladsen under en halvhøj seng?

8 indlæg i dette emne

Beklager de mange tråde jeg opretter omkring seng :oops men har brug for nogle råd og praksis erfaringer.

Vi er rigtig meget i tvivl om, hvorvidt Maja skal have en almindelig juniorseng eller en halvhøj seng.

Det der taler for, at vi skal vælge den halvhøje seng er, hvis Maja kan lege under sengen og fx have en hule der. Men wr sengen for lav til det? Kan se der er ca. 70 cm frihøjde under en halvhøj seng - er det nok til at et barn på 3-5/6 år kan lege derunder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi forsøgte at lave hule/legested, under sengen da Sebastian havde halvhøj seng, men det lykkedes aldrig helt. Han virkede ikke som om han ville bruge det. Så sengen var mest til at have legetøj under, hvilket dog var meget rart og praktisk, men ville helst have haft den blev brugt som lidt roligt legested til ham.

Vi ved ikke helt om, Cassandra får halvhøj seng, men vi overvejer det også forsøge endnu engang med hule under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring med det.. Men vil bare lige sige, at de børn jeg kender (og sådan havde jeg det selv, da jeg var lille) ville aldrig synes at en hule var sjov, hvis forældrene havde lavet den.. Den skal de have fundet på selv, for at den bliver brugt.

Så tror at jeg måske ville sørge for, at der var de fornødne ting på værelset, som man kan bygge hule af, og så ellers lade barnet selv bygge den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har en hule under hendes seng.. Hun ELSKER den, og kan også finde på at sove til middag derinde, og hun ELSKER at få lov at spise eftermiddagsfrugt derinde eller spille på iPad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har special bygget vores, så der er skuffer under, hvilket jo giver mere gulvplads, da vi jo så ikke skal finde plads til en kommode/reol.

Jeg synes det er rigtig lækkert at hun kommer op i højden - det er nemt at give godnatkys, rette på dynen, lige nusse/holde lidt i hånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læsehjørne måske? Jeg håber at vores spunk bliver lige så glad for at hygge med bøger som sin mor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet hygge-hule med madras og masser af puder. Vi har sat et lille tv op derinde. Det er et kæmpe-hit til en eftermiddags-hyggestund :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia har en madras og lyskæde under sin :) Vi bruger det meget! Hun bruger det meget i sin leg, og så læser vi derinde hver aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER