Guest

.

13 indlæg i dette emne

Mener kun det er 4 uger før andre herinde i samme situation har kunne gå fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for lynhurtigt svar ;) okay jeg gik nemlig fra 4 uger før den gang med min søn hvor jeg var ledig. Kom bare til at spekulere på om man måtte 8 uger før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har kun ret til barselsdagpenge fra 4 uger før termin, så hvis du vil tidligere så er det for egen regning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har kun ret til barselsdagpenge fra 4 uger før termin, så hvis du vil tidligere så er det for egen regning.

Okay super så fik jeg slået det på plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går på barsel 4 uger før.. Men man kan fritages fra møder og ansøgninger en del tidligere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går på barsel 4 uger før.. Men man kan fritages fra møder og ansøgninger en del tidligere :)

Du kan aldrig fritages for ansøgninger :) men det er rigtig 6 uger før barsel kan du blive omfattet af mindre intensiv indsats sådan at du ikke skal møde til samtaler, du skal dog stadig søge relevant arbejde, såsom vikariater osv. frem til..

Og det er rigtigt at det er 4 uger før termin.. De 8 uger er overenskomst bestemt så selvom man er i arbejde er dette ikke en garanti..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går på barsel 4 uger før.. Men man kan fritages fra møder og ansøgninger en del tidligere :)

Super, synes jo netop det også er lidt "spild af deres tid" når jeg går af om lidt snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan aldrig fritages for ansøgninger :) men det er rigtig 6 uger før barsel kan du blive omfattet af mindre intensiv indsats sådan at du ikke skal møde til samtaler, du skal dog stadig søge relevant arbejde, såsom vikariater osv. frem til..

Og det er rigtigt at det er 4 uger før termin.. De 8 uger er overenskomst bestemt så selvom man er i arbejde er dette ikke en garanti..

Ja søge jobs skal jeg fortsætte med til barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig vigtigt at du giver a-kassen og jobcenter besked.. Det er jobcenteret som godkender mindre intensiv indsats..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig vigtigt at du giver a-kassen og jobcenter besked.. Det er jobcenteret som godkender mindre intensiv indsats..

Jeg har lige sendt mail til både A kasse og jobcentret. Jeg har helt svedt ud at få meddelt graviditeten :) har også lige holdt 5 ugers ferie og ville lige vente til efter MD med at give besked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min a kasse sagde jeg kun behøvede søge relevant arbejde - dvs jeg behøvede kun søge arbejde jeg realistisk kunne få - altså vikariater der sluttede inden min barsel begyndte.. Så det var da nærmest en fritagelse ;) det var som lærer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Relevante jobs ja, men det er vigtigt at få tjekket om der så er nogle, for man kunne jo være uheldig at blive tjekket, og så er det jo ærgerligt at man nærmest lod som om at man var gået på barsel i stedet for at søge, og så man i værste tilfælde ikke havde ret til de dagpenge man allerede havde fået udbetalt - jeg siger det bare for god ordens skyld :)

Og som linomus siger så skal jobcenteret lige sende en kode til a-kassen tidligst 6 uger inde termin for at blive omfattet af ordningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER