Maustique

Føj - jeg har det USSELT!

11 indlæg i dette emne

Hej Tøser

 

Jeg har en tryghedsscanning mandag d. 3. marts - og jeg er efterhånden ved at se MEGET frem til den. Jeg har virkelig brug for at få bekræftet, at der kun er én derinde.
 

Jeg har det bare USSELT! Jeg er kun 5+2 i dag - men har den ledeste kvalme, har nu to gange fuldstændigt måtte droppe min morgentræning (jeg træner blidt på arbejdet hver morgen med min mand) og tandbørstningen i morges var en seriøs prøvelse.

 

Jeg er 100% sikker på både sidste mensdato og ægløsning (kan nærmest stille ur efter begge dele) - så jeg kan umuligt være længere henne end beregnet. Det der får mig til at overveje, om der kunne være to er følgende:

 

Denne graviditet:

Positiv test 3+2 (vidste slet ikke det kunne lade sig gøre)

Første symptom 3+0 - TYDELIG metalsmag i munden og ømme bryster (sagde faktisk til manden, at jeg var gravid INDEN jeg testede)

Kvalme udtalt fra 5+0

 

Sidste graviditet:

Positiv test 4+4 (svag)

Første symptomer 7./8. uge. Moderat kvalme i ca. 4 uger.

 

Jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne graviditeter - men jeg synes det er svært at lade være. Jeg synes bare det her er markant anderledes end sidst. SÅ meget ældre og mere pivet kan jeg vel for pokker ikke være blevet på 2 år... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pu ha!! - Det lyder ikke rart!! :/

 

Er symptomer værre/flere, hvis der er flere babyer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pu ha!! - Det lyder ikke rart!! :/

 

Er symptomer værre/flere, hvis der er flere babyer?

 

Det er det, jeg har kunnet læse mig til.

Der produceres væsentligt mere HCG ved tvillinger end ved enkeltgraviditet - og det er jo både det, der måles ved en positiv test og det der giver symptomerne...

Jeg glæder mig bare til den scanning. Tanken om 3 børn under 2,5 år var lige nok til at feje benene væk under både min mand og jeg, da vi første gang snakkede om muligheden i sidste uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er træls du skal have det sådan. Jeg er lidt modsat, for jeg går jo også og glæder mig helt vildt / er meget nervøs for scanningen, men det er fordi jeg ikke har så mange symptomer, så jeg frygter at der ikke er liv. Tænker det må være rart at du føler dig gravid og mærker symptomerne, men jeg kan godt forstå at du så også bliver nervøs for om der skulle være 2 når du har det anderledes end sidst. Jeg har også hørt at symptomerne (især kvalme) skulle være værre med tvillinger, men det behøver jo ikke betyde det. Der er jo også mange der bare døjer rigtig meget og kun venter 1. 

 

Jeg har ikke været gravid før, men jeg tror da heller ikke man kan undgå at sammenligne med tidligere. Men jeg tror man skal passe på med det, for mange af dem jeg kender har haft helt forskellige graviditeter. Men ja, nok nemmere sagt end gjort :D

 

Håber tiden indtil scanning går hurtigt og at I bare ser 1 perfekt lille baby til den tid :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også rigtig mange tegn på graviditet i uge 3+, kvalme, mega ømme bryster, metalsmag, tissede meget mere, haksbrand når jeg spiste mine yndlings lakrids bolcher, oppustet osv. jeg kunne i denne graviditet først teste positiv 1 uge over tid, og ved mine 2 andre testede jeg på dagen. Om der er mere end 1 ved jeg først i morgen, men hvis hcg skulle være højere ved 2 er der nok ikke det ved mig, men tegnene var meget tydelige her i 3+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej M. Jeg lider ikke af kvalme, men har kunnet mærke min graviditet fra første dag. Det trækker i mit underliv, min lugtesans er vild, lidt madlede, ømme bryster osv. Det kunne jeg også med mit første barn, men det ER mere udtalt denne gang.

Jeg håber du har fået det bedre:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal da bare have en pige denne gang ;) Jeg var nervøs for tvillinger, da jeg fik taget blodprøve og mit hCG var ret højt på det tidspunkt, men der var kun én :) Bliver spændende hvor mange du gemmer på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej M. Jeg lider ikke af kvalme, men har kunnet mærke min graviditet fra første dag. Det trækker i mit underliv, min lugtesans er vild, lidt madlede, ømme bryster osv. Det kunne jeg også med mit første barn, men det ER mere udtalt denne gang.

Jeg håber du har fået det bedre:)

Tillykke Fister!

 

Husker dig fra sept terminsgruppen 12! Måske får du endnu et septemberbarn :) Jeg er også gravid igen, med termin slut april. Det er dejligt at man skulle være så heldig igen! Rigtig god graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Fister!

 

Husker dig fra sept terminsgruppen 12! Måske får du endnu et septemberbarn :) Jeg er også gravid igen, med termin slut april. Det er dejligt at man skulle være så heldig igen! Rigtig god graviditet :)

 

Tak:) Og stort tillykke til dig også. Det er jo lige om lidt:) 

Uh, håber da ikke det bliver endnu et septemberbarn - det er nok at Theodor og jeg har (rund) fødselsdag med 9 dages mellemrum. Men ja, jeg føler mig også meget heldig. God graviditet og snart fødsel til dig :) KNUS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal da bare have en pige denne gang ;) Jeg var nervøs for tvillinger, da jeg fik taget blodprøve og mit hCG var ret højt på det tidspunkt, men der var kun én :) Bliver spændende hvor mange du gemmer på :)

 

SÅ har jeg fået overstået tryghedsscanning - set et fint alderssvarende foster og et hjerteslag.

Scanningsjordemoder MENTE kun der var én (mine tarme drillede lidt), men der var antydningen af noget, der kunne have været en blommesæk "over" den anden. Den var væsentligt mindre end den "rigtige" og så vidt hun kunne se tom, så med mindre den ligger helt BAG den første, så er der kun en levende graviditet.

 

Jeg er lettet og glad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt! Tillykke med den gode scanning og også at der kun er 1 baby på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER