Guest

skal man have regntøj, når man har softshell?

8 indlæg i dette emne

Piger, I  må lige hjælpe mig. Jeg har købt en softshelldragt (fra nameit) til S, som jeg regner med, at vi tager i brug til efteråret, hvor hun også er startet i vuggestue. MEN jeg er lidt i tvivl, om jeg også bør købe regntøj? Hvad mener I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tvillingerne er fra 27. november, og vi havde kun softshell dragter (LEGO Wear) i efteråret, men jeg går jo så hjemme med dem, og vi var aldrig ude i øsregn. Men de var fint vandtætte til vådt vejr og små regn. Det kommer jo an på vandsøjletryk og så er sømmene ikke ligeså vandtætte - plus lynlåsene ofte ikke er dækkede. Med andre ord, softshell er ret vandtæt, men ikke 100 % og det afhænger i sidste ende også i høj grad af vandsøjletryk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tvillingerne er fra 27. november, og vi havde kun softshell dragter (LEGO Wear) i efteråret, men jeg går jo så hjemme med dem, og vi var aldrig ude i øsregn. Men de var fint vandtætte til vådt vejr og små regn. Det kommer jo an på vandsøjletryk og så er sømmene ikke ligeså vandtætte - plus lynlåsene ofte ikke er dækkede. Med andre ord, softshell er ret vandtæt, men ikke 100 % og det afhænger i sidste ende også i høj grad af vandsøjletryk.

 

tak for svar :) jeg køber nok noget brugt regntøj så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas har både softshell tøj og regntøj. Egentlig kunne vi måske godt have nøjedes med softshell tøjet, men jeg synes det er rart med et sæt tyndt (og åndbart) regntøj til de dage hvor der er lidt lunere men stadig regner. Men hvis softshell tøjet har højt vandsøjletryk vil jeg mene at man sagtens kan nøjes med det. Name its softshell tøj er virkelig godt, og har et højt vandsøjletryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har name it softshell jakke og nøjes med den. Til den har vi Shell bukser fra pomp de Lux, som er helt vandtætte.

Jeg ville nøjes med softshell dragten, da jeg tvivler meget på man ville sætte så llille et barn ude i øsregnvejr, og softshellen burde tage alm regnvejr, hvor man ikke sætter sig direkte i vandpytten ;) over 8000 mm I vandsøjletryk, så burde den være ret vandtæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok, hmmm....nå, så tror jeg alligevel, jeg nøjes med softshell i første omgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også nøjes med softshell, når vandsøjletrykket er 8000 eller derover..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har Maria kun Softshell dragten (også Name it). Det havde hun også i efteråret og det var nok.

Bare husk ikke vask dragten for ofte, så holder vandtætheden ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER