Guest cmbk

Blefri - Råd

13 indlæg i dette emne

Vi har min bonusdatter der fylder 4 til oktober. Hun har siden fredag kun haft ble på når hun har sovet og været ude. "Problemet" er at hun ganske enkelt holder sig indtil hun får ble på - Af de mange, mange gange hun kommer på toilettet sker der intet. Og vi har kun haft 2 uheld.

Hvad kan man gøre for at gøre hende mere tryg på toilettet - Jeg er godt klar over at det også er noget psykisk, at hun skal kunne give slip.

Vi har lidt bøger på badeværelset, så hun kan læse lidt - Nogle gange vil hun læse, andre gange sidde alene, nogle gange skal vi være der.

Gode råd, idéer, anderledes tankegange? Alt modtages med kyshånd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidder hun på det store toilet? På sådan et lille bræt?

Synes jeg har hørt, at børn kan være bange for at gøre det på det store toilet og være bange for at falde i. Måske I kan forsøge med en potte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder hun på det store toilet? På sådan et lille bræt?

Synes jeg har hørt, at børn kan være bange for at gøre det på det store toilet og være bange for at falde i. Måske I kan forsøge med en potte?

Hun sidder på et ret stort bræt der gør toilettet mindre. Svært lige at forklare. Tror sådan set ikke at hun er bange for toilettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sidder på et ret stort bræt der gør toilettet mindre. Svært lige at forklare. Tror sådan set ikke at hun er bange for toilettet

Tror godt jeg ved, hvad du mener. Men hvis man tænker i børnehøjde, så er det i toilettet, at ting "forsvinder", så jeg tror godt at det kan føles lidt uhyggeligt at sidde derpå faktisk..

Jeg kender hende jo ikke, men tænker også, at hun ville give udtryk for det, hvis hun var bange - det ved du bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror godt jeg ved, hvad du mener. Men hvis man tænker i børnehøjde, så er det i toilettet, at ting "forsvinder", så jeg tror godt at det kan føles lidt uhyggeligt at sidde derpå faktisk..

Jeg kender hende jo ikke, men tænker også, at hun ville give udtryk for det, hvis hun var bange - det ved du bedst :)

Jeg giver potten en chance. Har alligevel en stående, så vi kan jo ligeså godt prøve - tænker bare om hun så bliver kun pottevant og så ikke vil på toilettet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver potten en chance. Har alligevel en stående, så vi kan jo ligeså godt prøve - tænker bare om hun så bliver kun pottevant og så ikke vil på toilettet?

AB vil helst potten herhjemme, men andre steder gør hun det gerne på toilettet, hvor vi holder hende. Måske det giver sig selv, når hun vænner sig til at gøre det uden ble?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver potten en chance. Har alligevel en stående, så vi kan jo ligeså godt prøve - tænker bare om hun så bliver kun pottevant og så ikke vil på toilettet?

Du skal ikke være bange for at vænne hende til potten :) Der skal nok (hurtigt) komme et tidspunkt, hvor det bliver vigtigt for hende at være stor og gøre som alle vennerne.

Jeg kender trods alt heller ingen teenagere, der gerne vil sidde på potte :lol

Det vigtigste lige nu er at hun skal opleve på en tryg måde at hun kan lave noget uden for sin ble. Så skal toilettet nok komme senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Potten forsøgt. No go!

Tilgengæld tissede hun på toilettet i går og var pave stolt! Var vi også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når først de knækker koden går det stærkt... vi brugte også lidt bestikkelse i starten. Tis på toilettet gav 1 smarties pølser gav 2... det gav lige lidt ekstra motivation og vi brugte kun 2 rør før det ikke var nødvendigt længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte også belønning i starten måske en 3 ugers tid.

Så var det ikke nødvendigt længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har været næsten blefri i 3 ugers tid nu. Kun ble på når hun sover! Hun er rigtig dygtig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillebror fik en krone til sparegrisen hver gang han havde lavet på potten.... :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har været næsten blefri i 3 ugers tid nu. Kun ble på når hun sover! Hun er rigtig dygtig :-)

 

 

Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER