Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Hvisker forsigtigt: jeg tror sgu amningen er kommet rigtigt fra start. Det er en fuldstændig anderledes oplevelse end sidst. Og det er heeeeelt vildt dejligt!

:loveshower dejligt! Det kan simpelthen være sådan en positiv ting, når det lykkes uden for meget biks :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvisker forsigtigt: jeg tror sgu amningen er kommet rigtigt fra start. Det er en fuldstændig anderledes oplevelse end sidst. Og det er heeeeelt vildt dejligt!

YAY! Også hos dig :yay

Det er fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber der sker noget hos dig :bd

Her sker der ikke en hujende fis :rolleyes. Måske man skulle lokke lidt for gemalen til aften - det satte da gang i lidt sidst, selvom det ikke blev til en fødsel :chin:

Ellers kan jeg fortælle at en løbetur (efter en bus), giver nogle seriøse plukveer :P

Og ja, jeg lurer herinde! Jeg må jo holde øje med hvornår i føder :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber der sker noget hos dig :bd

Her sker der ikke en hujende fis :rolleyes. Måske man skulle lokke lidt for gemalen til aften - det satte da gang i lidt sidst, selvom det ikke blev til en fødsel :chin:

 

Jeg har stadig enkelte små menses-lignende smerter, men ikke mere end det :( Så der bliver vist heller ikke nogle fødselsdag i dag ...

 

Hvisker forsigtigt: jeg tror sgu amningen er kommet rigtigt fra start. Det er en fuldstændig anderledes oplevelse end sidst. Og det er heeeeelt vildt dejligt!

 

Åhh hvor fantastisk  :super   Det håber jeg også på, for bøvlede med den sidste gang, men min jordemoder siger, at det ofte går nemmere 2. gang, så det satser jeg på :) Måske man endda kan være heldig at undvære ammebrikkerne, så amningen kan gå lidt hurtigere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig enkelte små menses-lignende smerter, men ikke mere end det :( Så der bliver vist heller ikke nogle fødselsdag i dag ...

 

 

Åhh hvor fantastisk  :super   Det håber jeg også på, for bøvlede med den sidste gang, men min jordemoder siger, at det ofte går nemmere 2. gang, så det satser jeg på :) Måske man endda kan være heldig at undvære ammebrikkerne, så amningen kan gå lidt hurtigere ;)

 

KOM NU WINKYS BABYYYY! Nu må det altså godt gå lidt tjept!

 

Min amning gik helt ad helvedes til sidst og kom aldrig sporet, så vi endte med at give op efter 3,5 uge i ammehelvede og jeg var temmelig ulykkelig over det. Men jeg kom også elendigt fra start pga. Theodors størrelse og den dér små-panik der var om, at han skulle tage på. Denne gang suttede Arthur efter 15 minutter og blev ved i 5 kvarter, jeg fik god - men egentlig ikke ret meget  ´- hjælp på sygehuset, og selvom jeg jo stadig er lidt usikker, så går det 1000 gange nemmere end sidst. Så mon ikke der er noget om snakken. Min mælk er også løbet til, hvilket aldrig rigtigt skete sidst. Forsøgte mig i øvrigt også med ammebrikker sidst. For mig var det bare endnu et frustrationspunkt, så jeg vil meget gerne undgå det denne gang. 

Men jeg har også mentalt været fuldstændigt afklaret med, at hvis amningen ikke fungerede efter hhv. 1 uge og 14 dage, så blev han flaskebarn. Så jeg har virkelig øvet mig i at være afslappet omkring det, og kan jo se at storebror er blevet helt rigtig selvom han - oh ak og ve - ikke blev ammet ret meget (lorte-amme-mafia, gør det altså ikke nemmere). 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor godt for dig Fister. Håber det lykkedes denne gang. Jeg har også haft startvanskeligheder og har brugt ammebrikker de første 3 uger. Her 6 uger efter synes jeg stadig ikke det kører optimalt men det skyldes nok at lille Astrid har refluks så hun spiser og gylper meget og er generelt temmelig utilfreds under amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lige en gang ammestøv, Julle. Det er virkelig blevet tydeligt for mig, HVOR frustrerende det er, og hvor stor forskel der er, på når amningen kører vs. ikke kører. You can do it. Håber Astrids refluks løser sig.

Og hvis nu det bare ikke dur, så er flaske altså et ret fantastisk alternativ. Hold da op en trivselsforskel det gjorde for Theodor (og mig) dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, vi forsøger med nogle forskellige metoder at mindske refluks. Det er bare ikke sjovt når det tydeligt gør ondt på ens lille prinsesse efter hun har spist. Og ja hvis det ikke bliver bedre er amningen bare ikke det værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg ringet til fødegangen, desvære ikke pga. veer men for at bestille tid til check i morgen  :( Jeg bliver ikke sat i gang, dog bliver der lavet hindeløsning, og hvis jeg så stadig ikke har født, bliver jeg sat i gang på fredag.

 

ØV, hvor den igangsættelse altså nærmer sig med lidt for hastige skridt  :boo Nu må der altså godt snart ske noget! 

 

Jeg burde glæde mig over, at jeg er gået igennem en hel graviditet, altså undgik at abortere, og at alt ser godt ud, men det andet fylder bare alt for meget i mit lille hoved!

 

Men nu prøver jeg at nyde den med garanti sidste dag alene hjemme uden baby (kæresten har også taget fri på torsdag), så kom til at købe en kage ved bageren, og pizzaslices til frokost  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg håber for dig, at der snart sker noget. Kan godt forstå at du er utålmodig.

Sender dig en masse ve støv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødeste Winky! Du skal bare have lov til at være træt af det MED kage og pizzaslices. Jeg håber hindeløsningen sætter gang i noget; du må jo nærmest være overmoden.

Ha en god dag. Du er snart i mål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan jeg fortælle at en løbetur (efter en bus), giver nogle seriøse plukveer :P

Og ja, jeg lurer herinde! Jeg må jo holde øje med hvornår i føder :blush

Hehe, du må lure alt det, du gider :p

Min mand - der ellers var så insisterende på, at jeg skulle holde op med at træne <_< - har også mange gode forslag til gå- og løbeture med hunden, der måske kunne sætte gang i noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig Winky :bd

Jeg vil blive ringet op fredag mhp aftale om forløb derfra, hvis ikke der er sket noget i mellemtiden...

Lyserødt udflåd i morges, så jeg håber da lidt... Men holder ikke vejret... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødeste Winky! Du skal bare have lov til at være træt af det MED kage og pizzaslices. Jeg håber hindeløsningen sætter gang i noget; du må jo nærmest være overmoden.

Ha en god dag. Du er snart i mål

What she said!

Jeg føler og håber med dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig Winky :bd

Jeg vil blive ringet op fredag mhp aftale om forløb derfra, hvis ikke der er sket noget i mellemtiden...

Lyserødt udflåd i morges, så jeg håber da lidt... Men holder ikke vejret... :rolleyes

Jeg hepper for i dag :glad :bd :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig Winky :bd

Jeg vil blive ringet op fredag mhp aftale om forløb derfra, hvis ikke der er sket noget i mellemtiden...

Lyserødt udflåd i morges, så jeg håber da lidt... Men holder ikke vejret... :rolleyes

 

Hepper også på dig :bd

 

Og her er slimproppen lige gået (:yay), så håber også, men holder heller ikke vejret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper for i dag :glad :bd :glad

  

Hepper også på dig :bd

 

Og her er slimproppen lige gået (:yay), så håber også, men holder heller ikke vejret :D

Foreløbig sker der i hvert fald ikke en pind her :rolleyes altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En smule mere tegnblødning - und nichts weiter... Nu gider jeg faktisk ikke mere - ikke fordi jeg er specielt plaget, men fordi vi rykker tættere på weekenden. Fredag eftermiddag kommer min mands store piger - og forstå mig ret, de er søde og rare, jeg har det fint med dem, men - jeg gider F***ing ikke have veer med huset fyldt op med både dem og svigerne - så bliver det sq for meget cirkus!

Det er mest den 12-årige, jeg næsten ikke kan holde tanken om ud. Den store pige er god til at luffe af og passe sig selv, og hun har en udpræget sans for humor - men tanken om at skulle have en temmeligt opmærksomhedskrævende pre-teen i huset i mens - som ovenikøbet aflægger minutiøse rapporter til sin mor om ALT - det er bare så langt over min grænse i forhold til en fødsel, som jeg synes, at er grænseoverskridende nok i sig selv :(

,.. Kom nu bare ud... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: Det kan jeg godt følge dig i - utroligt at du kan kapere at have svigerne boende imens :kram

Skal vi ikke aftale, at vi føder inden weekenden begge to! :bd

 

Stadig også bare menseslignende smerter her, og om 2 timer har vi en aftale med sygehuset, så når da ikke at føde inden :( Har et spinkelt håb om, at jeg er bare en lille smule igang, så de måske kan gøre "noget", for at speede det op og sætte det igang nu, men jeg ved ikke, om det er ren ønsketænkning eller rent faktisk en mulighed  :chin:

 

Ikke den mest perfekte timing dog. Min far skal opereres i morgen, og de kører kl. lort afsted på sygehuset, så Liv kan ikke sove der i nat. Så hvis der sker noget i nat, som vi ikke kan nå at forudse i aften, så skal vi have fat i min søster midt om natten. Hun kan godt sove der - det er aftalt - men et er bare mest praktisk, hvis det er hele natten ...

 

Og igen kan jeg bare sukke over manglende information. Jeg måtte spørge min mor TO gange i tirsdags, om hvornår min far skulle opereres, inden hun svarede, og jeg så fandt ud af, at de ikke kunne passe hende om natten ... Jamen altså, hvad med lige at oplyse mig om det  <_< Hvis nu de først skulle afsted senere, kunne de jo sagtens have Liv og nå at aflevere hende i børnehaven, så det var da lidt rart at vide ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: Det kan jeg godt følge dig i - utroligt at du kan kapere at have svigerne boende imens :kram

Skal vi ikke aftale, at vi føder inden weekenden begge to! :bd

 

Stadig også bare menseslignende smerter her, og om 2 timer har vi en aftale med sygehuset, så når da ikke at føde inden :( Har et spinkelt håb om, at jeg er bare en lille smule igang, så de måske kan gøre "noget", for at speede det op og sætte det igang nu, men jeg ved ikke, om det er ren ønsketænkning eller rent faktisk en mulighed  :chin:

 

Ikke den mest perfekte timing dog. Min far skal opereres i morgen, og de kører kl. lort afsted på sygehuset, så Liv kan ikke sove der i nat. Så hvis der sker noget i nat, som vi ikke kan nå at forudse i aften, så skal vi have fat i min søster midt om natten. Hun kan godt sove der - det er aftalt - men et er bare mest praktisk, hvis det er hele natten ...

 

Og igen kan jeg bare sukke over manglende information. Jeg måtte spørge min mor TO gange i tirsdags, om hvornår min far skulle opereres, inden hun svarede, og jeg så fandt ud af, at de ikke kunne passe hende om natten ... Jamen altså, hvad med lige at oplyse mig om det  <_< Hvis nu de først skulle afsted senere, kunne de jo sagtens have Liv og nå at aflevere hende i børnehaven, så det var da lidt rart at vide ...

Svigerne sikrer min lille søns velbefindende i det hele, og er rigtig gode til at passe sig selv lidt diskret ved behov, så dem lever jeg taknemmeligt med :) Men flere behøver der altså ikke være... Og jeg bliver ringet op af igangsættelsesjordemoder fredag - lige op ad weekenden, SUK!

Jeg krydser fingre for dig - det kunne vel tænkes, at de kan snuppe vandet? Eller som minimum lave en hindeløsning.

Irriterende med manglende info fra dine forældre <_< Jeg har pretty much opgivet min egen familie på den front så hurra for svigerne <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: Det kan jeg godt følge dig i - utroligt at du kan kapere at have svigerne boende imens :kram

Skal vi ikke aftale, at vi føder inden weekenden begge to! :bd

 

Stadig også bare menseslignende smerter her, og om 2 timer har vi en aftale med sygehuset, så når da ikke at føde inden :( Har et spinkelt håb om, at jeg er bare en lille smule igang, så de måske kan gøre "noget", for at speede det op og sætte det igang nu, men jeg ved ikke, om det er ren ønsketænkning eller rent faktisk en mulighed  :chin:

 

Ikke den mest perfekte timing dog. Min far skal opereres i morgen, og de kører kl. lort afsted på sygehuset, så Liv kan ikke sove der i nat. Så hvis der sker noget i nat, som vi ikke kan nå at forudse i aften, så skal vi have fat i min søster midt om natten. Hun kan godt sove der - det er aftalt - men et er bare mest praktisk, hvis det er hele natten ...

 

Og igen kan jeg bare sukke over manglende information. Jeg måtte spørge min mor TO gange i tirsdags, om hvornår min far skulle opereres, inden hun svarede, og jeg så fandt ud af, at de ikke kunne passe hende om natten ... Jamen altså, hvad med lige at oplyse mig om det  <_< Hvis nu de først skulle afsted senere, kunne de jo sagtens have Liv og nå at aflevere hende i børnehaven, så det var da lidt rart at vide ...

Åh, hvor er det træls, altså! :prik :(

 

Jeg håber de kan lave en hindeløsning i dag, som måske kan sætte gang i det hele :kiss

 

Og så :prik til din mor! Det var jeg godt nok også blevet træt af! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En smule mere tegnblødning - und nichts weiter... Nu gider jeg faktisk ikke mere - ikke fordi jeg er specielt plaget, men fordi vi rykker tættere på weekenden. Fredag eftermiddag kommer min mands store piger - og forstå mig ret, de er søde og rare, jeg har det fint med dem, men - jeg gider F***ing ikke have veer med huset fyldt op med både dem og svigerne - så bliver det sq for meget cirkus!

Det er mest den 12-årige, jeg næsten ikke kan holde tanken om ud. Den store pige er god til at luffe af og passe sig selv, og hun har en udpræget sans for humor - men tanken om at skulle have en temmeligt opmærksomhedskrævende pre-teen i huset i mens - som ovenikøbet aflægger minutiøse rapporter til sin mor om ALT - det er bare så langt over min grænse i forhold til en fødsel, som jeg synes, at er grænseoverskridende nok i sig selv :(

,.. Kom nu bare ud... :(

Åh, kom så ud, lille baby! :bd

 

Jeg kan godt forstå der er grænser for hvor meget selskab du kan kapere med veer :rolleyes Især af den nysgerrige slags <_<

 

Kan du ikke få pigerne til at forlade huset, når det går i gang? Er der ikke et shoppingcenter eller en biograf eller noget de kan besøge?

 

Jeg håber den tegnblødning er starten på noget! :bd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opdateret vores fødselsliste med navne og fødselsdatoer HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme fra sygehuset. Alt så fint ud, og har fået lavet hindeløsning, så håber, den giver noget :) Jeg er godt 1 cm åben, så det er jo ikke meget ...

Det nev godt i forvejen, og faktisk lidt hele tiden under hele ctg'en (næsten tre kvarter!), og har haft et par halvkraftige plukveer på vejen hjem i bilen.

I øvrigt ret fesent at få scannet et foster på dette tidspunkt - han er jo alt for stor til at man reelt kan se det er en baby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER