Carcassonne

mad til fryseren

13 indlæg i dette emne

Har i andre pakket noget mad til fryseren så det er nemt med den lille?

Jeg startede med en lassagne, men så blev vi sultne den ene dag :-) hehe så den forsvandt igen.

Har nu fået lavet kødsovs + 2 potioner frikkedeller.:) men har lidt meget kød i fryseren, så pladsen er lidt trang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i andre pakket noget mad til fryseren så det er nemt med den lille?

Jeg startede med en lassagne, men så blev vi sultne den ene dag :-) hehe så den forsvandt igen.

Har nu fået lavet kødsovs + 2 potioner frikkedeller.:) men har lidt meget kød i fryseren, så pladsen er lidt trang :-)

Laver nogle frikadeller og karbonader i løbet af ugen her. Og så nogle pizzasnegle og pølsehorn som er nemme at tage op, på farten.

Jeg har aldrig prøvet at fryse en lasagne? Er det ok? Ved ikke hvordan du laver den, men jeg laver den fra bunden selv, med bechamelsovs og kødsovs. Bliver lasagnepladerne ødelagt? Tror da jeg vil prøve .. Mmh bliver helt sulten! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver nogle frikadeller og karbonader i løbet af ugen her. Og så nogle pizzasnegle og pølsehorn som er nemme at tage op, på farten.

Jeg har aldrig prøvet at fryse en lasagne? Er det ok? Ved ikke hvordan du laver den, men jeg laver den fra bunden selv, med bechamelsovs og kødsovs. Bliver lasagnepladerne ødelagt? Tror da jeg vil prøve .. Mmh bliver helt sulten! :D

 

Laver den også fra bunden med kødsovs og bechamelsovs :) Og så købte lassagneplader :) Nogle enkelt gange har jeg også lavet dem selv, men tager så lang tid, selvom det også smager bedre:). 

 

Den blev helt fin :) lavede bare 2 fad da vi sku ha' det til aften den ene dag, og så smed jeg det ene fad i fryseren med sølvpapir over (havde nogle været smart med et fad med låg, men det store fad vi har med låg kan ikke være i fryseren :).) 

 

Og så varmede vi den bare op i hvad 15-20 minutter og den var præcis som når man har varmet rester op på 2. dagen af lassagne :) (lavede så resterne af dem dagen efter til frokost i mikroen, og blev også fint) 

 

Så du kan sagtens gøre det :) den fylder bare så meget i en fryser :) ihvertfald når man ikke har en kummefryser:). 

 

 

 

Jeg har også købt ind til at lave pølsehorn, men har dog ikke fået dem lavet endnu :) må nok blive i weekenden :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej, slet ikke gået i gang. Vi har heller ikke plads i vores fryser :/

men svigermor har "truet" med at hun vil tage et par ugers ferie lige omkring fødslen, og så ville hun bl.a. gerne hjælpe med at lave noget mad.. så det kan da godt være at hun får lov til det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej, slet ikke gået i gang. Vi har heller ikke plads i vores fryser :/

men svigermor har "truet" med at hun vil tage et par ugers ferie lige omkring fødslen, og så ville hun bl.a. gerne hjælpe med at lave noget mad.. så det kan da godt være at hun får lov til det :D

 

På den ene side rigtig lækkert :) Min far er egentlig også arbejdsløs/selvstændig pr. 1. marts, så kan da være at han skal udnyttes :P 

 

Men tænker også at det bliver for meget at have folk rendende hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På den ene side rigtig lækkert :) Min far er egentlig også arbejdsløs/selvstændig pr. 1. marts, så kan da være at han skal udnyttes :P

Men tænker også at det bliver for meget at have folk rendende hele tiden :)

Det har du nok ret i.. Kan være vi skal se at få ryddet op i fryseren, så der bliver plads.

Ellers kan vi måske låne lidt fryserplads hos mine bedsteforældre. De bor kun 1 km væk, så det er jo ikke så slemt, hvis man skal ned og hente lidt der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du nok ret i.. Kan være vi skal se at få ryddet op i fryseren, så der bliver plads.

Ellers kan vi måske låne lidt fryserplads hos mine bedsteforældre. De bor kun 1 km væk, så det er jo ikke så slemt, hvis man skal ned og hente lidt der :)

 

Lyder som en god plan at tage imod lidt af det hele :) jo også rart nok hvis din mor laver mad 1-2 gange :) men for mig vil det ikke fungerer, idet at mine svigerforældre bor på fyn, og min far i Nakskov, så lige langt nok for alle at køre en tur til København bare for 1-2 timer:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er nok nemmere for mig. Har min mor og bedsteforældre lige rundt om hjørnet og mandens mor bor i næstved og kører gerne den smuttur herned i tide og utide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg fået lavet minitærter og pizzasnegle. De er nu mere tænkt som let og hurtig frokost.

Men jeg har også planer om at lave aftensmad til fryseren. Især har jeg planer om at lave nogle forskellige gryderetter og komme i sådan nogle smartzip poser så de fryser fladt og derfor ikke fylder så meget. Vi har nemlig heller ikke voldsomt meget plads i vores fryser. Jeg vil også gerne lave lidt krebinetter og lasagne.

Lige nu gør jeg alt hvad jeg kan for at tømme ud i fryseren og ikke tilføje mere til den, så der bliver plads til maden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt suppe, sådan nogle 1/2 liters på karton (er på tilbud pt. i Netto). Dem spæder vi op med vand og tilsætte f. eks. broccoli, squash, gulerødder, hvidløg, ingefær eller lignende og koger op, det er vildt nemt og kræver kun lidt indkøb.

 

Desuden laver vi en god spand kødsovs og fryser ned. Men vi har heller ikke verdens største fryser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt suppe, sådan nogle 1/2 liters på karton (er på tilbud pt. i Netto). Dem spæder vi op med vand og tilsætte f. eks. broccoli, squash, gulerødder, hvidløg, ingefær eller lignende og koger op, det er vildt nemt og kræver kun lidt indkøb.

Desuden laver vi en god spand kødsovs og fryser ned. Men vi har heller ikke verdens største fryser.

Det var en god idé :) Hvor længe kan sådan nogle holde sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en god idé :) Hvor længe kan sådan nogle holde sig?

De kan holde sig omkring 5 mdr. nok længere, hvis man opbevarer dem i køleskabet. Så skal der bare købes grøntsager :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan holde sig omkring 5 mdr. nok længere, hvis man opbevarer dem i køleskabet. Så skal der bare købes grøntsager :-).

Det må jeg have købt så. Elsker suppe, og det er da bare en super nem måde at gøre det på, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER