Pippi

Variation i ægløsningstidspunkt?

5 indlæg i dette emne

I denne cyklu tror jeg, t jeg hr ægløsning tidligere end jeg plejer. Mine symptomer er i hvert fald begyndt tidligere. Oplever I andre det eller har I altid ægløsning på præcis samme dag i jeres cyklus? Jeg er spændt på om det kan være gode tegn og at jeg er ekstra fertil :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu nåede jeg kun 4 ægløsninger, men de lå alle sammen forskelligt, går ud fra at det var fordi kroppen lige skulle finde ud af de ændrede hormoner de først 2-3 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke man er ekstra fertil desværre. Det er mere et tegn på hvor hurtigt det æg, der har løsnet sig har modnet. For nogen æg gør det hurtigere end andre, og det er kun det hurtigste, der bliver løst. Det er helt normalt, at der er variation i, cyklusserne imellem, hvor hurtigt ægløsningerne sker. Dog er det mere regelmæssigt hos nogen, end hos andre.

Held og lykke, håber det lykkedes i denne omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens have ægløsninger på forskellige tidspunkter, enten sent eller tidligt i cyklus, men som hovedregel ligger den oftest 14 dage før næste menstruation. 

 

At du skulle være mere fertil fordi du har tidlig ægløsning, er ikke korrekt. Desværre :) Hvis dine menstruationer er nogenlunde regelmæssige, dvs. ikke kortere end 23 dage og ikke længere end 35 dage, så har du også højst sandsynlig regelmæssig ægløsning. Dog kan alle kvinder opleve en cyklus (især efter p-pillestop), hvor der ikke er ægløsning selvom du får menstruation. Det må siges at være naturens luner. 

 

  :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min æglægning har ligget mellem cd18 og cd24 (4 cyklus), så helt fast er den ikke. De tre første gange var der dog præcis 28 dage mellem og til den sidste 30 dage. Så det har mere været længden på cyklus og perioden mellem ægløsning og mens som har varieret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER