cellemus

barnevogn eller klapvogn med voksipose

16 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har været inde og læse en del og fordele og ulemper ved barnevogne og klapvogn.

Jeg overvejer kraftigt at købe en klapvogn og så en kørepose istedet for en barnevogn da den er så klodset.

Men så kom jeg til at tænke på bebs og dens ryg.

Kan en lille spæd godt holde til at ligge i kørepose og klapvogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

en klapvogn er ikk isoleret nok til at jeg vil bruge den som en sove-vogn.

En enkel lur nu og da, kan jeg sagtens gøre. Men ellers siger man vist at klapvogn er først, når baby ka sidde selv.

Hvis der ska soves i den, så kræver det at ryglænet ka lægges helt ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :)

hvad med en kombivogn? de er ikke lige så klodsede, som rigtige barnevogne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har baade barnevogn og klapvogn. Klapvognen kunne vi bruge undervejs og paa ferie pga lille bil, saa barnevogn kun blev brugt herhjemme. 

 

I vores Teutonia Mistral DK kan der nemlig staa en stor Odderlift i. Vi har ikke brugt voksi, men det har min soester, da hun kun har haft en Teutonia Mistral DK med foernaevnte lift, som boernene jo saa er vokset ud af paa et tidspunkt, hvor Voksi har taget over :) 

 

Men taenk ogsaa paa, at der er langt ned... Baby ligger lavt i forhold til dig. Bare for at naevne en ting, som kan vaere traels. Men haanden paa hjertet, saa kunne vi godt have undvaeret barnevognen, i og med at vores dreng har sovet lur indenfor... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe ryggen på klapvognen kan lægges helt ned, kan du sagtens bruge den løsning. Og en voksipose er rigeligt varm, så jeg ville heller ikke være bekymret i forhold til isolering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ellers kan man jo anskaffe sig en billigere brugt til soveformaal :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det. Der kommer et tidspunkt, hvor du får brug for en barnevognssele, og jeg mener ikke, at man sådan lige kan spænde sådan en fast i en klapvogn? Og ja, en barnevogn beskytter bedre mod vind og vejr. Vi brugte dog også vores Teutoniaklapvogn + Odderlift i de første måneder, da jeg også synes, at den er nemmere at manøvrere rundt med, men vores dreng voksede dog fra liften små 3 måneder gammel, og så måtte barnevognen i brug...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en teutonia mistral S plus Odder lift og brugte den kombination fra starten af. Hun har Aldrig været kold.

Det kommer lidt an på din boligsituation, skal du meget ind og ud af bil, etc om hvad der giver mening for dig. Men ja man kan altid købe en billig brugt til haven etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter har også sovet lure inde, så jeg har en del gange fortrudt at vi købte barnevogn. Vi gik over til vores teutonia mistral s klapvogn da hun var 6-7 mdr. Til næste tror jeg, vi anskaffer den lift som passer til og lader den være en kombivogn.

Men lige nu sover hun ofte i klapvognen på tur i en voksi urban (passer klapvogn), hvor der er plads til klapvognssele. Den er meget lun. Hvis man var bange for at den ikke er isoleret nok, kan man overvejer at lægge et lammeskind i bunden af klapvognen.

Ift dagpleje: i Rødovre kommune har dp'erne egne kommunale barnevogne til lure, så intet problem her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Sleepbag (som alternativ til Voksi) har i øvrigt både huller til barnevognssele og 5-punkts-sele i klapvogn. Og må bestemt være varm nok selv i den vildeste frost, det er jo rumteknologi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se at det ikke er smart med klapvogn. Så løsning en bliver nok kombivogn med lift.vi rejser nok til udlandet nogle måneder under barsel og der vil en barnevogn være knap så smart iht lufthavn osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se at det ikke er smart med klapvogn. Så løsning en bliver nok kombivogn med lift.vi rejser nok til udlandet nogle måneder under barsel og der vil en barnevogn være knap så smart iht lufthavn osv.

 

Jeg ved ikke... jeg er jo ikke enig, men nu har min soester ogsaa faaet Teutonia+lift loesningen anbefalet af en veninde, der arbejder i babybutik. Hun boede i England med meget smalle fortove og smalle indgangsdoere, saa der kunne en barnevogn ikke fungere. Jeg synes vores Basson Grande er ... GRANDE i det italienske gadebillede, saa jeg foeler mig fjollet med den, hvor klapvogn med lift har fungeret upaaklageligt. Men en Kombivogn, ja, det er jo standardnormalen i Italien, saa hvorfor ikke ? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til næste barn tror jeg også vi køber sådan en lift der skal klikkes på teutoniaen - det virker bare smartere og lidt mere lækkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til næste barn tror jeg også vi køber sådan en lift der skal klikkes på teutoniaen - det virker bare smartere og lidt mere lækkert.

 

Den har jeg ogsaa taenk over, men naar man nu har en fin lift... I don't know... Jeg kan godt maerke, at jeg ogsaa taenker, det er lidt mere laekkert ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv en kæmpe Odder fordi jeg godt kan lide at der er god plads til indkøbsposer mm i understellet. Men vi har ikke bil og ikke det store behov for at den skal klappes sammen. Som supplement har vi haft en Maclaren paraplyklapvogn med kaleche og hvor ryggen kan lægges helt ned, og den har simpelthen været genial. Den fylder ingenting på rejsen og må ofte tages med helt ud til gaten i lufthavnen. Samtidig synes jeg komforten var helt fin for barnet og fin kørekomfort sålænge der er nogenlunde plant fortov. Det var lige før jeg faktisk overvejede helt at droppe barnevogn i denne omgang, og nøjes med klapvognen og sleepbag'en. Den vil bare ikke lige kunne bruges som sovevogn, hvor man stiller vognen uden opsyn. Men mine børn har også primært sovet inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER