Guest Smilla

Hvad spiser i?

6 indlæg i dette emne

Jeg er jo temmelig ny og dog i kostomlægningslivet....og så tænkte jeg om i ikke vil fortælle mig hvad i spiser for at tabe jer? Især jer der skal GB opereres eller er blevet det.

Hvad spiste i inden operationen for at tabe de 8%?

Fik i diætistvejledning eller var i helt på egen hånd?

Jeg fik at vide at jeg skal spise 6 måltider om dagen....DET ER MEGET!!! Jeg plejer kun at spise max 2! Så jeg træner i at spise mindre portioner, morgenmad, og huske mellemmåltiderne...men for filan hvor er det svært at lave nye vaner helt på egen hånd.

Indtil videre i dag fx har jeg kun fået morgenmad kl 10, 2 stykker ristet toastbrød med skrabet leverpostej og en kop kaffe til.....og jeg er stadig mæt af det....men jeg er nødt til at gå ud og spise et eller andet igen, men det bliver jo meget brød hvis det skal være "et eller andet"...

Inspirer mig!! HVAD SPISER I?!?!?

Vis mig gerne nogle skønne og nemme opskrifter!

Da jeg var hos vægtkonsulenterne der skulle man spise smør på brødet hver dag, skal man det nu også?

Jeg synes dælmer det er svært at finde ud af denne her jungle.....Var man dog "bare" alkoholiker, så kunne man smide flaskerne ud - men jeg SKAL jo spise for at overleve :( Desværre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvorfor spiser du ikke en skive om morgen hvis 2 gør dig så mæt..

Jeg spiser enten en (grov)pandekage med banan og nødder/ 1 dl havregryn eller en skive brød til morgen. så spiser jeg et stykke frugt som mellemmåltid. 1 skive rugbrød til frokost. tidlig eftermiddag nogle grøntsager, sen eftermiddag en riskiks eller en skive fibertoast. og så aftensmad... Og så 1½-2 l. vand om dagen.. mere får jeg ikke ned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor spiser du ikke en skive om morgen hvis 2 gør dig så mæt..

Jeg spiser enten en (grov)pandekage med banan og nødder/ 1 dl havregryn eller en skive brød til morgen. så spiser jeg et stykke frugt som mellemmåltid. 1 skive rugbrød til frokost. tidlig eftermiddag nogle grøntsager, sen eftermiddag en riskiks eller en skive fibertoast. og så aftensmad... Og så 1½-2 l. vand om dagen.. mere får jeg ikke ned..

Jeg øver mig i at spise mindre...plejede ikke at spise morgenmad, men kun frokost ved 15 + tiden hvor jeg så godt ku spise 4 skiver toastbrød...

Nu skal jeg jo ha morgenmad....

Har du en opskrift på de pandekager? Steger du i noget eller hvad? Nødder, hvilke nødder og hvor mange?

Fibertoast? Hvor køber du det?

Er blevet dårlig til at drikke vand igen...må finde en flaske frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig været fan af morgenmad, men for at få system i mine måltider startede jeg med en portion nupo om morgenen.

Det var hurtigt skyllet ned, og jeg fik noget indenbords.

Knækbrød med cheasyost til formiddag.

1-1½ rugbrød med pålæg fra den grønne slagter til frokost.

Knækbrød med cheasyost igen til eftermiddag.

Helt almindelig aftensmad til jeg blev mæt :rolleyes

Evt knækbrød igen sen aften, alternativt bare en kop kaffe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak igen Louise :)

Hvilken slags knækbrød er det du spiser? Er det rent eller med noget på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg øver mig i at spise mindre...plejede ikke at spise morgenmad, men kun frokost ved 15 + tiden hvor jeg så godt ku spise 4 skiver toastbrød...

Nu skal jeg jo ha morgenmad....

Har du en opskrift på de pandekager? Steger du i noget eller hvad? Nødder, hvilke nødder og hvor mange?

Fibertoast? Hvor køber du det?

Er blevet dårlig til at drikke vand igen...må finde en flaske frem.

Jeg har lagt opskriften ind HER jeg laver dem på en mellem pande og så tynde for kan ikke spise mere end det.. JEg steger i lidt olie (vidst raps) og bruger hakkede mandler som drys.

Tror man kan købe det toast alle steder, jeg har købt det i Netto.. Minimum laver det.

Men ja jeg spiste også før i tiden mange skiver brød på en gang og så sjældent... og det dur bare ikke..

Og ja frem med vandflasken, det også det eneste måde jeg kan få vand ned på..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER