Guest

Ny fødestue i Herning

22 indlæg i dette emne

Det kan nu ikke få mig til at falde i svimer.

Men jeg synes dobbeltsengen er et fedt tiltag! Jeg tror da jeg kunne synes det var rart, at ligge lidt sammen, hvis det alligevel trak ud. Tænker også, at det må ligge op til, at det hele lige netop det ikke skal gå så skide stærkt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan nu ikke få mig til at falde i svimer.

Men jeg synes dobbeltsengen er et fedt tiltag! Jeg tror da jeg kunne synes det var rart, at ligge lidt sammen, hvis det alligevel trak ud. Tænker også, at det må ligge op til, at det hele lige netop det ikke skal gå så skide stærkt..

Det tror jeg også. Vi var på fødestuen i 24 timer og der ville de her omgivelser helt sikkert have været at foretrække!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ser bort fra det der kæmpe tv-baggrundshalløj, så var der mange ligheder med den stue jeg fødte på her i Randers.

Det store badekar stod så afskærmet, men der var dobbeltseng og fødebriks plus alt det andet halløj.

Det var ret lækkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, en dobbeltseng lyder ikke dårlig. Selvom jeg er i tvivl om hvorvidt jeg ville dele den :D

Jeg lå på en briks i ca. 18 timer, hvor madrassen delte sig lige omkring lænden, og den blottede et stykke jern, som jeg lå og rodede rundt på, så min lænd blev godt og grundigt smadret oven i de 4 epidural-stik.

Så jeg tror jeg havde ligget og bredt mig og nydt dobbeltsengen istedet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver altså ikke meget for det.. jeg er da sådan set ligeglad med om jeg kan se en lille ræv på væggen eller ej.. det er altså ikke noget, der ville gøre mig tryg.

Jeg ville være meget mere tryg, hvis jeg vidste hvilken jordemoder, der ville deltage i fødslen og hvis det var en, jeg havde en god kontakt med.

Så jeg er bestemt ikke imponeret.

Flere kendt jordemoder ordninger og ideelt private fødeklinikker, hvor den kendte jordemoder ikke er en ud af en gruppe på 3-5 forskellige (øv jeg ville ønske at jeg boede i nærheden af slagelse, hvor der er privat fødeklinik).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver altså ikke meget for det.. jeg er da sådan set ligeglad med om jeg kan se en lille ræv på væggen eller ej.. det er altså ikke noget, der ville gøre mig tryg.

Jeg ville være meget mere tryg, hvis jeg vidste hvilken jordemoder, der ville deltage i fødslen og hvis det var en, jeg havde en god kontakt med.

Så jeg er bestemt ikke imponeret.

Flere kendt jordemoder ordninger og ideelt private fødeklinikker, hvor den kendte jordemoder ikke er en ud af en gruppe på 3-5 forskellige (øv jeg ville ønske at jeg boede i nærheden af slagelse, hvor der er privat fødeklinik).

Jeg tror omgivelserne er en del af det, dernæst tror jeg ærlig talt at jo før man kommer ind jo bedre, jeg giver ikke en dyt for at blive sendt frem og tilbage, og så skal jordemødrene huske at fødslen ikke er deres men den fødenes.

Det vigtigste er dog 100% god fødselsforberedelse! DET burde de stramme op på i offentlig regi!

Jeg havde i øvrigt 8 (eller var det 9) jordemødre på de 24 timer vi var på fødestuen (hende der tog imod havde sagt "go fødsel" da hendes vagt sluttede 12 timer før) og der var ikke en jeg ikke var tryg ved. De lyttede og svarede på mine spørgsmål og stemningen var bare afslappet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror omgivelserne er en del af det, dernæst tror jeg ærlig talt at jo før man kommer ind jo bedre, jeg giver ikke en dyt for at blive sendt frem og tilbage, og så skal jordemødrene huske at fødslen ikke er deres men den fødenes.

Det vigtigste er dog 100% god fødselsforberedelse! DET burde de stramme op på i offentlig regi!

Jeg havde i øvrigt 8 (eller var det 9) jordemødre på de 24 timer vi var på fødestuen (hende der tog imod havde sagt "go fødsel" da hendes vagt sluttede 12 timer før) og der var ikke en jeg ikke var tryg ved. De lyttede og svarede på mine spørgsmål og stemningen var bare afslappet.

Selvfølgelig har omgivelserne noget at sige. Ville nok ikke være så tryg, hvis rummet mest af alt lignede et slagterhus :P

Jeg tror du har ret i det med at blive sendt frem og tilbage. Især nok det der stressmoment med "når vi nu at komme derind"..

Og ja vores fødsel, ikke jordemødrenes. Vi har en på vores sygehus, som ynder at presse fødende til at føde børnene liggende på alle fire. Hun kan få et velplaceret spark kan hun.

Det kommer nok også an på hvem man er, som person. Jeg er ikke mega fan af en masse fremmede mennesker og har især svært ved, når det bliver lidt mere nærgående (eks GU ved en ny læge el. lign.). Jeg har behov for at kende folk (bare lidt) og det er nok lidt svært, hvis det er jordemoder nr. 8, der vandrer ind på stuen..

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig har omgivelserne noget at sige. Ville nok ikke være så tryg, hvis rummet mest af alt lignede et slagterhus :P

Jeg tror du har ret i det med at blive sendt frem og tilbage. Især nok det der stressmoment med "når vi nu at komme derind"..

Og ja vores fødsel, ikke jordemødrenes. Vi har en på vores sygehus, som ynder at presse fødende til at føde børnene liggende på alle fire. Hun kan få et velplaceret spark kan hun.

Det kommer nok også an på hvem man er, som person. Jeg er ikke mega fan af en masse fremmede mennesker og har især svært ved, når det bliver lidt mere nærgående (eks GU ved en ny læge el. lign.). Jeg har behov for at kende folk (bare lidt) og det er nok lidt svært, hvis det er jordemoder nr. 8, der vandrer ind på stuen..

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige. :)

Sådan havde jeg det også i starten og syntes fx det var VILDT grænseoverskridende at Anders var i rummet imens! Men man når til et punkt hvor blufærdighed er noget der hører et andet liv til der har ens "indre dyr" også kaldet instinkter :p taget over.

Der stod vel omk 12 mennesker på stuen da Mie ENDELIG kom og jeg lå lige så naturlig som jeg kom til verden, med spredte ben og blod overalt I COULDNT CARE LESS :D jeg kan huske st der stod en dame og klappede mig på armen og sagde "du klarer det SÅ godt" og jeg ANEDE ikke hvem hun var eller hvor hun kom fra, der var jeg bare i min egen lille verden :p

Jeg havde ellers en gammel skjorte med og lange sokker så jeg følte mig mindre nøgen - det blev kylet af pommern til, kunne SLET ikke med det :lol det var blevet brændt på stedet hvis ikke det var fordi der var så varmt :lol

Jeg ville have født i kar (det måtte vi så opgive) og da jeg kom op var alle 4 bare bedst for mig, men nu kunne jeg så ikke føde uden hjælp for hun lå skævt og var kilet fast i mit bækken, så det blev fast låst på ryggen med epidural, lamme ben og ve drop og en hård kop til at twiste hende ud. Men det var alligevel en god rigtig fødsel!

Vær forberedt på at de vil have dig rundt i en masse stillinger - også alle 4, men det er for dit eget bedste så din krop kan arbejde bedre. Hvordan du føder er din sag, der kan man selv mærke hvad der er bedst, men de ved hvad de snakker om :) og du kan jo altid spørge hvorfor og så træffe et oplyst valg derudfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også i starten og syntes fx det var VILDT grænseoverskridende at Anders var i rummet imens! Men man når til et punkt hvor blufærdighed er noget der hører et andet liv til der har ens "indre dyr" også kaldet instinkter :p taget over.

Der stod vel omk 12 mennesker på stuen da Mie ENDELIG kom og jeg lå lige så naturlig som jeg kom til verden, med spredte ben og blod overalt I COULDNT CARE LESS :D jeg kan huske st der stod en dame og klappede mig på armen og sagde "du klarer det SÅ godt" og jeg ANEDE ikke hvem hun var eller hvor hun kom fra, der var jeg bare i min egen lille verden :p

Jeg havde ellers en gammel skjorte med og lange sokker så jeg følte mig mindre nøgen - det blev kylet af pommern til, kunne SLET ikke med det :lol det var blevet brændt på stedet hvis ikke det var fordi der var så varmt :lol

Jeg ville have født i kar (det måtte vi så opgive) og da jeg kom op var alle 4 bare bedst for mig, men nu kunne jeg så ikke føde uden hjælp for hun lå skævt og var kilet fast i mit bækken, så det blev fast låst på ryggen med epidural, lamme ben og ve drop og en hård kop til at twiste hende ud. Men det var alligevel en god rigtig fødsel!

Vær forberedt på at de vil have dig rundt i en masse stillinger - også alle 4, men det er for dit eget bedste så din krop kan arbejde bedre. Hvordan du føder er din sag, der kan man selv mærke hvad der er bedst, men de ved hvad de snakker om :) og du kan jo altid spørge hvorfor og så træffe et oplyst valg derudfra!

Er ikke så bekymret over mandens tilstedeværelse.. regner også med at jeg vil have min mor med :)

Kan godt forestille mig at man når til et punkt hvor man er ligeglad. Det er også mere tiden inden, man når til det punkt, der kan bekymre mig lidt :lol

Til fødselsforberedelse lærer vi også at vi gerne skal rundt i forskellige stillinger og bevæge os, så vi hjælper det hele lidt på vej. Har ikke lyst til bare at ligge strandet på ryggen, men synes heller ikke det er fedt, hvis jordemoderen synes hun skal bestemme det hele og nærmest tvinge mig til en bestemt stilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slet ik ku overskue sådan et rum med alt muligt ekstra i. Men jeg fødte også forholdsvis hurtigt og havde stort set ikke åbne øjne undervejs med konstante veer.

Jeg havde dog en fødestuen med en dobbeltseng, så den lå jeg på og ku trille rundt i forskellige stillinger - virkelig rart!!

Jeg ka godt følge, at det er rart for dem der har sygt lange fødsler og evt overskud til mad og at snakke, men det ved man jo sjældent på forhånd.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh en lækker fødestue!!!

Ved T's fødsel ville jeg være helt ligeglad med hvordan fødestuen var indrettet, men ved A's fødsel, som var så nem, så ville jeg helt sikkert have nydt at kigge på vinterlandskab og høre god musik! :D

Jeg håber at de når at være færdige med det nye sygehus, iden T og A engang skal have en lillebrøster! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh en lækker fødestue!!!

Ved T's fødsel ville jeg være helt ligeglad med hvordan fødestuen var indrettet, men ved A's fødsel, som var så nem, så ville jeg helt sikkert have nydt at kigge på vinterlandskab og høre god musik! :D

Jeg håber at de når at være færdige med det nye sygehus, iden T og A engang skal have en lillebrøster! :D

Så skal du vente til 2020 :( det gad jeg ellers også godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du vente til 2020 :( det gad jeg ellers også godt!!!

Er det virkelig så langt ude i fremtiden? :O

Jeg mente ellers bestemt at min jm til A's fødsel sagde at de ville begynde at flytte ud på det nye sygehus i løbet af 2015 :unsure

Men jeg venter nok ikke til 2020 med næste barn :P selvom det kunne være lækkert med sådan en fødestue! Og så kan det være at vi kunne slippe for at høre "keltisk blidt drømmende" musik igen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg ville have lagt ret meget mærke til de omgivelser. Slet ikke ved lynfødslen sidst :) og med vestorm er man meget i sit eget univers.

Men det ser lækkert ud!!! Tror så heller ikke jeg lige kan udsætte fødslen her i 5 år så jeg kunne drage nytte af det nye sygehus :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det virkelig så langt ude i fremtiden? :O

Jeg mente ellers bestemt at min jm til A's fødsel sagde at de ville begynde at flytte ud på det nye sygehus i løbet af 2015 :unsure

Men jeg venter nok ikke til 2020 med næste barn :P selvom det kunne være lækkert med sådan en fødestue! Og så kan det være at vi kunne slippe for at høre "keltisk blidt drømmende" musik igen :P

Står sygehuset ikke først færdig i 2018?

Det har min mor fået at vide, og hun arbejder på Herning sygehus nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Står sygehuset ikke først færdig i 2018?

Det har min mor fået at vide, og hun arbejder på Herning sygehus nu

Det kan godt ske det er fremskyndet men det eneste jeg kunne finde om det var 2020 :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt ske det er fremskyndet men det eneste jeg kunne finde om det var 2020 :unsure

Mente nu også bare at så kunne de jo ikke begynde at flytte derud i år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Står sygehuset ikke først færdig i 2018?

Det har min mor fået at vide, og hun arbejder på Herning sygehus nu

Det kan sagtens være at jeg bare husker forkert, jeg var jo også midt i en fødsel da hende og Dennis talte om det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2020 Passer fint til en efternøler for os :D

Ville da synes det var fedt med sådan en stue! især karret, der ser ud til at være mega god i forhold til den jeg var i med Luna!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg ville ikke have opdaget alt det der. :P Jeg fødte på en stue, der mest af alt mindede om et kosteskab, og jeg skreg så højt at jeg ikke kunne høre musikken alligevel.

Men til dem, hvor fødslen trækker ud, synes jeg det virker rigtig fornuftigt og i forhold til at forebygge frygt for at føde synes jeg også, det er en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare, skov = hospital? stand = hospital? No go...

 

Da jeg fødte Lukas lå jeg 3½ time også var det hjem igen, og sådan må det gerne blive ved for mit vedkommende. Kan nogen få en bedre fødsel fair nok, men naturlig, nej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER