Nitzen1987

Spørgsmål om frosting

14 indlæg i dette emne

Jeg har planer om at skulle have bagt nogle muffins/cupcakes til Malou's barnedåb i næste weekend. I den forbindelse vil jeg gerne dekorere med frostingtoppe. Jeg regner med at lave rødbedekagemuffins og så freak-cream-cheese frosting. Jeg synes dog ofte at denne frosting bliver ret tynd, så søger fif til, hvordan jeg gør den stiv nok til at kunne sprøjtes i fine toppe ovenpå muffins?

Dernæst skal jeg lige høre efter om man kan sprøjte frosting på cupcakes dagen inden, at de skal spises, eller skal det sprøjtes på lige inden mman serverer det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har planer om at skulle have bagt nogle muffins/cupcakes til Malou's barnedåb i næste weekend. I den forbindelse vil jeg gerne dekorere med frostingtoppe. Jeg regner med at lave rødbedekagemuffins og så freak-fjerde frosting. Jeg synes dog ofte at denne frosting bliver ret tynd, så søger fif til, hvordan jeg gør den stiv nok til at kunne sprøjtes i fine toppe ovenpå muffins?

Dernæst skal jeg lige høre efter om man kan sprøjte frosting på cupcakes dagen inden, at de skal spises, eller skal det sprøjtes på lige inden mman serverer det?

Nu kender jeg ikke den version du bager. Hverken kagen eller frostning. Men dem jeg lavede til Asgers dåb og vores bryllup i sin tid var sprøjtet med frostning dagen før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en almindelig skærekage som jeg laver i muffinsforme i stedet for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg ved for lidt :D Men hvad i alverden er freak-fjerde frosting???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg ved for lidt :D Men hvad i alverden er freak-fjerde frosting???

:lol det havde jeg ikke lige set - Damn you autocorrect ;) der skulle stå cream-cheese frosting :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol det havde jeg ikke lige set - Damn you autocorrect ;) der skulle stå cream-cheese frosting :D

:D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ingen kagekyndige, der kan hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ok, så er jeg med :D

Altså jeg kan give dig den opskrift jeg selv bruger... Den plejer ikke at blive tyndt, og kan sprøjtes i toppe :)

Den gode cream cheese frosting:

1 pk smør

3 pk flormelis

3 pk Philadelphia

(Giver MEGET, så lav evt en mindre portion)

+smag (evt vanille og jordbær aroma, men kan være hvad som helst)

Det skal bare piskes sammen det hele, og pisk gerne 15 min, det bliver den kun bedre af :)

Skal på køl en times tid el. Lign, til konsistensen er passende, fordi smøret smelter meget ved piskningen. Så skulle den være klar til at blive sprøjtet på kagerne :) (serveres straks, eller opbevares på køl)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du putter lidt mere flormelis i så vil din frosting blive stivere (igen, ved ikke hvilke opskrift du bruger), hvis du f.eks. tilsætter ekstra væske i form af frugtfarve eller lign så skal der lidt mere flormelis i...

Du kan godt sprøjte frosting på dagen før, men hvis din frosting kan trække lidt ned i kagen, især hvis den er lidt tynd.... Det skal under alle omstændigheder på køl og det kan gøre selve kagen lidt kedelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ok, så er jeg med :D

Altså jeg kan give dig den opskrift jeg selv bruger... Den plejer ikke at blive tyndt, og kan sprøjtes i toppe :)

Den gode cream cheese frosting:

1 pk smør

3 pk flormelis

3 pk Philadelphia

(Giver MEGET, så lav evt en mindre portion)

+smag (evt vanille og jordbær aroma, men kan være hvad som helst)

Det skal bare piskes sammen det hele, og pisk gerne 15 min, det bliver den kun bedre af :)

Skal på køl en times tid el. Lign, til konsistensen er passende, fordi smøret smelter meget ved piskningen. Så skulle den være klar til at blive sprøjtet på kagerne :) (serveres straks, eller opbevares på køl)

Jeg regner med at jeg skal lave omkring 40 muffins. Kan jeg sprøjte det på dagen inden de skal spises? Tror du ikke at jeg kan farve fen lyserød med pastafarve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fornuftigt, bare du sørger for de er på køl efter de er sprøjtet, og tror sagtens du kan farve det.... Evt skal der lidt mere flormelis i så, men vær lidt forsigtig, det er ikke meget ved hvis det bliver for tørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange muffins vil du tro at der er frosting til i den opskrift du har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene der er til ca 50 alm cupcakes i den portion.... Men har faktisk ikke prøvet det af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER