lpd

Flytte til udlandet med baby/barn?

10 indlæg i dette emne

Hej alle.

 

Vi leger en del med tanken om, at flytte til Spanien og være der i 5-6 måneder i forb med mit studie. Det vil dog først være om et par år, og da vi lige har igangsat projekt baby, vil jeg høre hvad i tænker om det.

 

Er det helt hul i hovedet at flytte med et lille barn? Min kæreste arbejder 2 uger væk og tre uger hjemme, så vi vil jo skulle have en babysitter i en stor del af tiden. 

Hvad tænker I i forhold til vuggestue start/pause osv. Vi ved jo ikke hvornår jeg bliver gravid samt hvornår vi evt ville rykke derned, men kunne være super lige at høre jeres mening om hvorvidt vi bare skal skyde den drøm langt væk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes I skal holde fast i den...

 

Tror det bliver langt mindre svært med et lille barn, end det ville blive med et barn i skolealderen - og hvis du har de samme "friheder" som danske studerende har, så burde det være til at minimere tiden, hvor I skal bruge en babysitter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes I skal holde fast i den...

 

Tror det bliver langt mindre svært med et lille barn, end det ville blive med et barn i skolealderen - og hvis du har de samme "friheder" som danske studerende har, så burde det være til at minimere tiden, hvor I skal bruge en babysitter.

Jeg tænker også at det skal være nu, og ikke med et barn i skolealder eller sen børnehavealder. 

 

Dejligt du ikke tænker det er vanvittigt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var 1½ mdr. da vi flyttede til Sydtyskland. Det er så ikke for nogle mdr., men fordi vi regner med at bo her fremover.

 

Det er gået fint med at flytte med en baby. Det sværreste var og er stadig, at vi ikke har nogle til at passe I hverdagen. Dog kan man jo hyre en babysitter, det har vi valgt ikke at gøre, men det kan jo lade sig gøre.

 

Jeg gik hjemme med min datter til hun var 2 år og derefter kom hun I vuggestue, men det havde været muligt at hun kunne være startet før.

Dog skal I være opmærksomme på, at det ikke er I alle lande det er lige nemt at få en vuggestue plads. Her I Tyskland er man først sikret en plads når barnet skal I børnehave, dog bliver arbejdende/studerende prioriteret. Vi havde ingen problemer med at få vuggestue også selvom jeg går hjemme, men vi bor vist et godt sted, med god plads I vuggestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var 1½ mdr. da vi flyttede til Sydtyskland. Det er så ikke for nogle mdr., men fordi vi regner med at bo her fremover.

Det er gået fint med at flytte med en baby. Det sværreste var og er stadig, at vi ikke har nogle til at passe I hverdagen. Dog kan man jo hyre en babysitter, det har vi valgt ikke at gøre, men det kan jo lade sig gøre.

Jeg gik hjemme med min datter til hun var 2 år og derefter kom hun I vuggestue, men det havde været muligt at hun kunne være startet før.

Dog skal I være opmærksomme på, at det ikke er I alle lande det er lige nemt at få en vuggestue plads. Her I Tyskland er man først sikret en plads når barnet skal I børnehave, dog bliver arbejdende/studerende prioriteret. Vi havde ingen problemer med at få vuggestue også selvom jeg går hjemme, men vi bor vist et godt sted, med god plads I vuggestuen.

Tusind tak for dit besyv. Da vi jo ikke planlægger at bo der permanent ved jeg ikke om vuggestue er dumt at introducere barnet for, hvis det kun er for kort tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer formentligt an på, hvordan jeres barn kommer til at være.

Lige meget hvad I vælger, hvis I flytter, kommer barnet jo til at mærke et skift, hvad enten det er vuggestue eller babysitter. Med mindre I selvfølgelig selv passer, men jeg forstår dig som at I skal studere/arbejde og gerne vil have passet.

 

Børn kan tåle meget og umiddelbart tror jeg sagtens det kan lade sig gøre at være I vuggestue også selvom det er for kort tid I den vuggestue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer formentligt an på, hvordan jeres barn kommer til at være.

Lige meget hvad I vælger, hvis I flytter, kommer barnet jo til at mærke et skift, hvad enten det er vuggestue eller babysitter. Med mindre I selvfølgelig selv passer, men jeg forstår dig som at I skal studere/arbejde og gerne vil have passet.

Børn kan tåle meget og umiddelbart tror jeg sagtens det kan lade sig gøre at være I vuggestue også selvom det er for kort tid I den vuggestue.

Det lyder meget rigtigt det du skriver. Min kærester er afsted to uger ad gangen hvor jeg så vil være alene med barn samtidig med jeg skal læse dernede også, derfor er pasning en nødvendighed enten af den ene eller den anden variant ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det er rigtig vigtigt at sætte sig ind i regler og traditioner (omkring børn) i det land man overvejer, vi overvejer selv at taget et par år i USA når jeg engang er færdig og vores barn (måske børn hvem ved) vil jo allerede være opvokset i udlandet idet vi bor i Sverige pt, selvom det på mange måde ligner Danmark meget...

Rigtig mange danske familier er udsendte til alle mulige steder i verden mens de har børn så selvfølgelig kan det lade sig gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det er rigtig vigtigt at sætte sig ind i regler og traditioner (omkring børn) i det land man overvejer, vi overvejer selv at taget et par år i USA når jeg engang er færdig og vores barn (måske børn hvem ved) vil jo allerede være opvokset i udlandet idet vi bor i Sverige pt, selvom det på mange måde ligner Danmark meget...

Rigtig mange danske familier er udsendte til alle mulige steder i verden mens de har børn så selvfølgelig kan det lade sig gøre

USA er MEGET anderledes på børnefronten.

 

Jeg har boet derovre i 4 år - og i løbet af den tid blev det ihvertfald klar for mig, at det ikke var det land, jeg ønskede mine børn skulle vokse op i.

 

Daginstitutionerne er afsindigt dyre, fordi der ikke er tilskud til dem. Der er ikke noget der hedder dagpleje eller "barns første sygedag". Der er kun ganske lidt ubetalt ferie om året - og stort set ingen barselsorlov.

Men det ved du sikkert allerede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

USA er MEGET anderledes på børnefronten.

 

Jeg har boet derovre i 4 år - og i løbet af den tid blev det ihvertfald klar for mig, at det ikke var det land, jeg ønskede mine børn skulle vokse op i.

 

Daginstitutionerne er afsindigt dyre, fordi der ikke er tilskud til dem. Der er ikke noget der hedder dagpleje eller "barns første sygedag". Der er kun ganske lidt ubetalt ferie om året - og stort set ingen barselsorlov.

Men det ved du sikkert allerede :)

Ja jeg ved godt det ikke er verdens mest børnevenlige land så er det er også med i overvejelserne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER