Carcassonne

Transport til sygehus

22 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Hvordan kommer i forskellige til sygehuset når i går i fødsel?:)

 

 

 

Vi ender med at måtte bestille en taxa da vi ikke har nogen bil eller kender nogen i nærområdet... Frygter bare at de så sender en hjem igen, og så kan det jo blive en dyr fornøjelse med frem og tilbage flere gange:S. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

 

Hvordan kommer i forskellige til sygehuset når i går i fødsel? :)

 

 

 

Vi ender med at måtte bestille en taxa da vi ikke har nogen bil eller kender nogen i nærområdet... Frygter bare at de så sender en hjem igen, og så kan det jo blive en dyr fornøjelse med frem og tilbage flere gange:S. 

VI har bil, så vi kører. Min far og papmor bor 5 min. væk herfra og min fars job er 10 min væk, så han/de skal herhen og være hos den store imens. Eller hente hende i vuggestue, alt efter hvornår på dagen det sker.

 

Vi blev sendt hjem første gang med besked på at komme 1 time senere (vi kom så 4 timer senere, men det er en anden sag, hehe..). Hvis vi ikke havde haft bil og kun haft 20 min kørsel, tror jeg ikke, vi var blevet sendt hjem. Man kan vel altid blive i venteværelset, tænker jeg.. Ikke det sjoveste med veer, men det er da billigt.. 

Jeg tror det er en individuel vurderingssag hver gang og også mht. hvor travlt de har, om man "må" blive eller ej - altså om man kan få et rum at være i. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

 

Hvordan kommer i forskellige til sygehuset når i går i fødsel? :)

 

 

 

Vi ender med at måtte bestille en taxa da vi ikke har nogen bil eller kender nogen i nærområdet... Frygter bare at de så sender en hjem igen, og så kan det jo blive en dyr fornøjelse med frem og tilbage flere gange:S. 

Hvad gør I så mht. transport af bebs, når I skal hjem? Har en veninde, der gjorde det samme, men de kunne jo ikke få babyen med hjem i taxa, da de sjældent har autostole og slet ikke til nyfødte.. Bare en tanke ;)

Vi tager bilen - der er 40 km til sygehuset, så det giver nærmest sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager også bilen.. Vi har 30 min kørsel til sygehuset. Så håber heller ikke vi bliver sendt hjem igen.

Hvis manden er i den anden ende af landet kan jeg ringe efter min far, som har job 15 min fra hvor vi bor. Ellers er det også taxa.

Vi har junior hjem i autostol. Vi havde snakket om lift faktisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I så mht. transport af bebs, når I skal hjem? Har en veninde, der gjorde det samme, men de kunne jo ikke få babyen med hjem i taxa, da de sjældent har autostole og slet ikke til nyfødte.. Bare en tanke ;)

Vi tager bilen - der er 40 km til sygehuset, så det giver nærmest sig selv.

 

Min far har halvejs tilbudt at hente os bagefter og køre os hjem :) Han bor "kun" 1½ times kørsel væk, men vil jo gerne på besøg og se sit barnebarn :). 

 

Egentlig er der "kun" 6 km hjem, men intet direkte offentlig transport og går ikke lige 6 km med veer :) (kan slet ikke gå 6 km længere) 

 

Men derudover har jeg da hørt at man kan bestille en taxa med autostol, så er der jo nok bare noget ekstra ventetid :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har bil, så vi kører. Min far og papmor bor 5 min. væk herfra og min fars job er 10 min væk, så han/de skal herhen og være hos den store imens. Eller hente hende i vuggestue, alt efter hvornår på dagen det sker.

 

Vi blev sendt hjem første gang med besked på at komme 1 time senere (vi kom så 4 timer senere, men det er en anden sag, hehe..). Hvis vi ikke havde haft bil og kun haft 20 min kørsel, tror jeg ikke, vi var blevet sendt hjem. Man kan vel altid blive i venteværelset, tænker jeg.. Ikke det sjoveste med veer, men det er da billigt.. 

Jeg tror det er en individuel vurderingssag hver gang og også mht. hvor travlt de har, om man "må" blive eller ej - altså om man kan få et rum at være i. 

 

Håber du har ret :) Hvis de bad os komme tilbage 1 time senere ville vi slet ikke kunne nå frem og tilbage :) jo self hvis vi havde en bil, så tager det 15-20 minutter hver vej.... Men med det offentlige skal sættes 1 time af hver vej :S. (Er ikke super positiv over transporttiden nu hvor jeg har været til en masse vækstscanninger osv. :S) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du har ret :) Hvis de bad os komme tilbage 1 time senere ville vi slet ikke kunne nå frem og tilbage :) jo self hvis vi havde en bil, så tager det 15-20 minutter hver vej.... Men med det offentlige skal sættes 1 time af hver vej :S. (Er ikke super positiv over transporttiden nu hvor jeg har været til en masse vækstscanninger osv. :S)

Det ville vi heller ikke kunne nå. Men tænker hvis det går helt galt så sætter jeg

Mig ud i bilen og venter.. :D ubekvemt men nødvendigt.

Undskyld jeg spørger måske lidt dumt.. Men som førstegangs er det de skøreste ting man kan blive i tvivl om. Men når nu man går i fødsel og ringer til JDM, og man bliver bedt om at køre til sygehuset, kører man så direkte ind på afdelingen eller kører man til akutmodtagelsen? Og hvad med parkering? Hvis det er midt på dagen tvivler jeg på vi kan finde en p plads på ouh. Sidst jeg skulle til scanning kørte vi i en halv time, kun for at finde p plads. Altså ellers må han selvfølgelig bare sætte mig af ved indgangen og så må han finde en plads imens jeg kommer op på fødegangen, så må han jo finde os bagefter.. Men ja :-) hehe.. Det er faktisk det eneste jeg er nervøs over..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du har ret :) Hvis de bad os komme tilbage 1 time senere ville vi slet ikke kunne nå frem og tilbage :) jo self hvis vi havde en bil, så tager det 15-20 minutter hver vej.... Men med det offentlige skal sættes 1 time af hver vej :S. (Er ikke super positiv over transporttiden nu hvor jeg har været til en masse vækstscanninger osv. :S)

Det ville vi heller ikke kunne nå. Men tænker hvis det går helt galt så sætter jeg

Mig ud i bilen og venter.. :D ubekvemt men nødvendigt.

Undskyld jeg spørger måske lidt dumt.. Men som førstegangs er det de skøreste ting man kan blive i tvivl om. Men når nu man går i fødsel og ringer til JDM, og man bliver bedt om at køre til sygehuset, kører man så direkte ind på afdelingen eller kører man til akutmodtagelsen? Og hvad med parkering? Hvis det er midt på dagen tvivler jeg på vi kan finde en p plads på ouh. Sidst jeg skulle til scanning kørte vi i en halv time, kun for at finde p plads. Altså ellers må han selvfølgelig bare sætte mig af ved indgangen og så må han finde en plads imens jeg kommer op på fødegangen, så må han jo finde os bagefter.. Men ja :-) hehe.. Det er faktisk det eneste jeg er nervøs over..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville vi heller ikke kunne nå. Men tænker hvis det går helt galt så sætter jeg

Mig ud i bilen og venter.. :D ubekvemt men nødvendigt.

Undskyld jeg spørger måske lidt dumt.. Men som førstegangs er det de skøreste ting man kan blive i tvivl om. Men når nu man går i fødsel og ringer til JDM, og man bliver bedt om at køre til sygehuset, kører man så direkte ind på afdelingen eller kører man til akutmodtagelsen? Og hvad med parkering? Hvis det er midt på dagen tvivler jeg på vi kan finde en p plads på ouh. Sidst jeg skulle til scanning kørte vi i en halv time, kun for at finde p plads. Altså ellers må han selvfølgelig bare sætte mig af ved indgangen og så må han finde en plads imens jeg kommer op på fødegangen, så må han jo finde os bagefter.. Men ja :-) hehe.. Det er faktisk det eneste jeg er nervøs over..

Jeg hører til Skejby og der er det "bare" fødegangen man kører til. Ved ikke lige hvad du præcis mener med afdelingen og akutmodtagelsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal på fødegangen :)

Jeg får til scanning hver 4. Uge på ouh, og har aldrig oplevet problemer med at finde en p-plads??

Vi parkerer altid i p-huset. Da jeg fødte sidst, måtte min datters far ud og flytte bilen over til langtidsp-pladsen :)

På ouh, kan du vist lave en aftale om at blive indskrevet på patienthotellet, hvis man bor langt væk. Man skal dog selv betale, men det er jo stadigvæk billigere end at drøne frem og til age i taxi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har egen bil og bor 10 minutter fra sygehuset, så det er ikke et problem her :)

og ja, du skal bare direkte til fødegangen. Hvis man skulle over akutmodtagelsen, ville man jo aldrig nå fødegangen, før fødslen var overstået :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så heldige at bo 10 min fra sygehuset og har bil, så ingen problemer her :-)

 

Jeg har fået en masse information fra sygehuset første gang, jeg var til JM. Jeg tror, der står hvad man skal gøre, når fødslen starter. Jeg læste lidt i en lille bog jeg fik fra min JM, og der står, at når der er 5 min mellem hver ve start, skal man tage på sygehusets fødeafdeling. Men tænker, man altid kan ringe på det akut nr. man har fået. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal på fødegangen :)

Jeg får til scanning hver 4. Uge på ouh, og har aldrig oplevet problemer med at finde en p-plads??

Vi parkerer altid i p-huset. Da jeg fødte sidst, måtte min datters far ud og flytte bilen over til langtidsp-pladsen :)

På ouh, kan du vist lave en aftale om at blive indskrevet på patienthotellet, hvis man bor langt væk. Man skal dog selv betale, men det er jo stadigvæk billigere end at drøne frem og til age i taxi..

 

 

Okay, mange tak. :)

Så har vi nok bare været uheldige. Men til de scanninger jeg har været til har vi kørt som pisket rundt derude for at finde p-plads. Sidst var p-huset endda også optaget, har aldrig set så mange biler inde i p-huset forsøge at finde p-plads, det var ren kaos. Alle langtids-p-pladser var også optaget. Så vi var ved at komme for sent til scanning, det var lige på minuttet. Sådan er det faktisk hver gang vi skal på ouh  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager bilen :-). Ligegyldigt om det bliver Rigshospitalet eller Holbæk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager bilen :-). Ligegyldigt om det bliver Rigshospitalet eller Holbæk.

 

Ved I ikke, hvor du skal føde henne endnu, BSB?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det kommer an på, hvor hurtigt det går og hvor vi er henne, når showet begynder :). Både Riget og Holbæk har min journal osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager også bilen, men vi har næsten en time til sygehuset, så offentlig transport eller taxa er bare 'no go'. Da jeg fødte vores datter, ventede vi alt for længe med at tage afsted, fordi jeg var så bange for at blive sendt hjem igen pga afstanden  :(  Så denne gang skal vi have lavet en aftale om, at vi må blive, så vi ikke først skal køre en time hjem og derefter en time tilbage igen, for der kan jo ske rigtig meget på et par timer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor lang ventetid der ca. er på at få en taxa? Bor i Rødovre, hvis det har indflydelse :P

 

Jeg har ikke kørt i taxa i Danmark i ca. 10 år, og sidst bestilte og betalte DSB pga. forsinkelser og et fly vi sku nå :S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Rødovre plejer der ikke at være mere end højst 10 minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :-) tak :-) havde Ingen anelse om det ku ta 1 time :-s så tyder jo godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :-) tak :-) havde Ingen anelse om det ku ta 1 time :-s så tyder jo godt :-)

Når det er en fødsel, mon de så ik prioriterer den fremfor nogle der "bare" skal med taxa? Eller foran fulde folk, hvis det bliver en lørdag nat.? Det tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er en fødsel, mon de så ik prioriterer den fremfor nogle der "bare" skal med taxa? Eller foran fulde folk, hvis det bliver en lørdag nat.? Det tror jeg :)

 

Måske :) har jeg ikke lige nogen anelse om :) For dem handler det jo også stadig om at tjene penge, så nok også om hvem der er nærmest og skal længest :).  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER