SuperKlar

Smertefri fødsel - hvornår?

7 indlæg i dette emne

Nå nu er jeg nået forbi 15+0, og jeg begynder så småt at overveje hvornår jeg skal melde mig til smertefri fødsel?

Helt fra start har jeg vidst at jeg ville bruge pengene på det, for har hørt virkelig meget godt om det, men har hele tiden tænkt at det var der jo masser af tid til at tænke på... Men altså, lige pludseligt synes jeg da at tiden er gået mega hurtigt...

Tænker det stadig er tidligt, men hvornår er det IKKE for tidligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved ikke hvor længe sådan et forløb varer. Jeg går til fødselsforberedelse gennem aftenskolen og er startet for 4 uger siden (er 30+0 i dag) :) det er et forløb på 7 uger, så er færdig lige først i februar, og har termin 20. marts. Det passer super fint synes jeg.

Jeg ville passe på med at gøre det for tidligt, tror jeg.. for mig er det i hvert fald rart at det foregår relativt sent, så jeg har det i nogenlunde frisk erindring, når fødslen kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Superklar - 

 

Tillykke med baby i maven! Det lyder som om du glæder dig til at tage hul på det hele? :)

 

Jeg har rigtig gode erfaringer med smertefri fødsel - både da jeg selv fødte vores lille Simon og de mange gange jeg har stået på sidelinjen som jordemoder. Det giver sådan et godt fokus under veerne - om end man ikke bliver smertefri. Der er uden tvivl gode chancer for at du også får gavn af teknikken. 

 

Smertefri fødsel anbefaler man starter på intensivkurset/hjemmetræning senest en måned før termin. Og booker det senest to måneder før termin.

 

For dit vedkommende vil det være ca. slut april eller begyndelsen af maj. Jeg syntes at to måneder før termin var et fint tidspunkt at begynde med øvelserne hjemme. Der er ingen grund til at begynde at øve teknikkerne før, der er rigeligt tid til at få det lært. Men det kan være en god ide at være lidt på forkant med hvornår kurset kører i nærheden af dig. Så tag endelig hul på planlægningen nu. Hvis du vil have en smagsprøve på kurset har de jo gratis foredrag du kan tage med til. 

 

 

Du kender sikkert hjemmesiden? (http://www.smertefrifoedsel.dk).

 

 

Jeg nupper også en ny omgang "smertefri" fødsel, når jeg skal føde igen til april. 

 

God fornøjelse med det

 

Kh

Laura

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte det forholdsvis tidligt, der var ca 1,5 måned til termin da jeg var færdig med det (varer 4 uger). Så var heg sikker på at nå det hvis jeg fødte før tid og god tid til at øve teknikerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede i begyndelsen af oktober og havde termin i slut december :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin 13/3 og har været i gang de sidste par uger - jeg købte bogen og håber, at grundig hjemmetræning gør underværker ifht første fødsel :)
Min veninde lovpriser det til skyerne, så jeg giver det en chance :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik aldrig takket for alle de gode svar :oops

Men tusind tak alle sammen :kiss Jeg tænker at jeg melder mig på det hold der kørere i Horsens til april/maj, både fordi det passer med det Laura foreslår, men også fordi det faktisk også passer fint med at det er i April at den offentlige fødselsforberedelse ligger, så tænker det jo nok er et ret passende tidspunkt når de har lagt det der ;) Nu skal jeg så bare lige finde økonomien til det, men tror jeg har fundet pengene som kan undværes til det :yay Men jeg tror måske det er fint at være lidt i god tid, for virker som om det er noget der bliver hurtig fuldt booket, så må vist bare tilmelde mig i en fart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER