Den uperfekte

Autostol

12 indlæg i dette emne

hjælp..

Hvad skal man vælge af autostol?

 

Mine forældre har en stol stående fra min nevø. Dener bare 10 år gammel, så jeg ved ikke om den stadig er ok. Derudover er der noget med, at i nogle stole kan baby ligge ned - er det nødvendigt??

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At baby kan ligge ned det første stykke i autostolen, er langt det bedste for babys kropsholdninng. Men synes bestemt man skal gøre op med sig selv hvor meget man kommer til at køre..

Her står valget mellem en maxi cosy peggle

Og en cybex aton 3.. Vi har så valgt at vi skal have isofixbase med til, dejligt nemt! :-)

Det bliver nok cybex.. Selvom jeg helst vil have peggle.. Lige der er det et pengespørgsmål for os. For vi kommer ikke til at køre ret meget indtil baby er omkring et års tid. Og ellers må vi holde nogle pauser undervejs ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en Cybex Aton Q :) ifølge Tænk er den det bedste valg, hvis man skal have en selemonteret (og vi har desværre ikke isofix :( )

Ellers er recaro privia eller rømer vist de bedste til isofix (igen jf. Tænk)

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en rømer babystol til isofix, og jeg ville absolut ikke undvære isofix!! Stolen skal ind og ud af bilen hele tiden, og det er både mere besværligt og mindre sikkert at spænde den fast med selen....

Så har man mulighed for isofox, vil jeg helt klart anbefale det til babystolen :)

Jeg ville så ELSKE at have en liggende autostol, for det værste er bare når man er nødt til at vække baby i autostolen!! Det kunne være skønt hvis han bare kunne sove videre når vi var fremme :)

Men den stol kan de ikke bruge særlig længe, så det bliver dyrt i autostole ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en bagudvendt Römer til vores datter de første mange måneder, og denne gang har vi købt en Cybex Aton til lillebror.
I dag sidder vores datter også i Römer, og jeg kan kun anbefale dette mærke. Cybex købte vi primært på grund af testvinder-resultater samt et godt tilbud ;)

Alle autostole er/har været med isofix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt en maxi cosi da den var på bud i babysam med isofix og den havde fået flotte anmeldelser i FDM test.. Det gjorde vores valg nem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en recaro med sele, har ik isofix i bilen.

Hvis man sjældent kører langt, behøver baby ik ligge helt ned. Vi var i Hamborg (3,5 times kørsel), da min datter var 3 mdr. og hun lå ik fladt ned i autostolen. Hun sov hele turen hjem, så der fik hun ikke engang en pause..

Vi tog generelt ikke vores datter ind og ud af bilen imens hun var i stolen - netop fordi den ik er super god at sidde i. Hvis vi evt sku handle, tog jeg hende i slyngen. Jeg får det personligt helt dårligt af at se dem, der har baby med i autostol ind i en butik. Ifølge min gamle sundhedsplejerske er det netop der det "går galt" med autostole, når forældre slæber baby med alle steder hen i den i stedet for udelukkende at benytte den i bilen (som jo er den eneste hensigt!).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg takker alle for input. Vi køber en autostol fra ny med isofix.

Min familie bor i Jylland så vi kommer til at køre dertil nogle gange. Det tager 2 t og 40 min. Vi må bare tage en pause undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt maxi cosy med isofix :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Materialet i gamle stole er ikke topfit, saa jeg ville koebe en ny. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi købt en cybex

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lækkert :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER