Elisamus

Klaudia's barnedåb

18 indlæg i dette emne

Hej bk

Nu har jeg spammet den anden barnedåbs gruppe så rigeligt, så nu er det vist på tide at jeg får min egen barnedåbs tråd.

- Dato, kirke og sted for fest

- Invitationerne

- faddere

- Mad

- Kjole

- Bordpynt

- Stearinlys

- Blomster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dato, kirke, feststed:

Dato: 28 juni 2015 (præsten kan ikke garantere denne dato men vil prøve sit bedste. Det er fordi at i det gamle nibe kommune har de 5 kirker endnu ikke planlagt forårets og sommerens gudstjenester.

Kirke: forhåbenligt Farstrup kirke som er den kirke vi tilhører

Feststed: i starten ville jeg gerne holde det i et forsamlingshus i byen, men for at spare lidt penge så overvejer vi at låne/leje et partytelt med gulv, borde og stole gennem en af mandens kammeraters forældre der lejer party telt ud. En anden ide vi os går med er at rømme stuen for de store møbler (vores stue er 50 kvm) og så holde det indenfor.

Invitationerne:

Dem har jeg faktisk allerede lavet det meste på. Så det eneste jeg mangler er at få et par billederaf guldklumpen på forsiden og så ønskesedlen og selv invitationen inde i selve kortet. Men hvor er det dejligt at de allerede er færdige. Det tog mig 3 aftener her mellem jul og nytår og grunden til at jeg allerede har lavet dem er at jeg først går på barsel 1/3 og har termin 27/3....

Men i skal ikke snydes for min prøve version af invitationen.

post-8710-0-10665900-1420368100_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ser fine ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, meningen med de 2 lilla firkanter er at der skal billeder af hende i. Men kg er glad for de er lavet nu for hold da op der var meget skære arbejde....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mega meget arbejde i sådan nogle. Tror nok vi "nøjes" med en købt udgave. Jeg lavede selv invitationer til brylluppet og det var virkelig tidskrævende (og der skulle kun laves 17), så det magter jeg simpelthen ikke igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mega meget arbejde i sådan nogle. Tror nok vi "nøjes" med en købt udgave. Jeg lavede selv invitationer til brylluppet og det var virkelig tidskrævende (og der skulle kun laves 17), så det magter jeg simpelthen ikke igen :D

Jeg har lavet 18 og vil til en hver tid gøre det igen. Prisen pr stk er kun 10 kr og med dem der skal sendes (der i blandt 3 til udlandet) så løber de med Porto op i en stk, pris på 15 kr... Jeg er meget overrasket hvor billigt det kunne gøres. Jeg brugte som sagt 3 aftener på det og hyggede mig med det. Og nu er det så dejligt at konvelutterne er skrevet, og kortene er lavet og teksten er skrevet ind på computeren så, når vi har et go fra præsten så kan det rettes til og printes ud og klistres ind....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom der en mail fra præsten, vi skal have barnedåb den 28 juni 2015 kl 11.00

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har os fundet ud af hvor vi skal have maden fra: Skivum krat. Har kun hørt godt om stedet og med mulighed for at selv stykke en buffe sammen til yderst fornuftige penge, så er planen at vi selv laver er par forrets ting selv som bliver en del af buffen samt at desserten bliver dåbs kagen som jeg os selv laver i 3 etager. Derudover servere vi lidt chokolade til kaffen og masser af frisk frugt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået booket maden, min mor har købt drikkevarer i Tyskland da hun kørte hjem fra ferien hos mine bedste forældre i Polen, bestilt varer hjem til dåbskagen, fået skrevet ønskeseddel og teksten til dåbs invitationerne så nu skal de bare printes og samles.

Ej jeg så skuffet over mine bedsteforældre som bor i Polen, de gider ikke komme til klaudias barnedåb fordi de er for "dårlige" til at komme herop, os selvom de kunne flyve til Billund sammen med mine ene fætter. Og så dårlige er de heller ikke, selvom de er 79 og 84 år. De klarer selv deres store køkkenhave, rengøring og min morfar hugger stadig selv brænde. Ork jeg er bare så skuffet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået booket maden, min mor har købt drikkevarer i Tyskland da hun kørte hjem fra ferien hos mine bedste forældre i Polen, bestilt varer hjem til dåbskagen, fået skrevet ønskeseddel og teksten til dåbs invitationerne så nu skal de bare printes og samles.

Ej jeg så skuffet over mine bedsteforældre som bor i Polen, de gider ikke komme til klaudias barnedåb fordi de er for "dårlige" til at komme herop, os selvom de kunne flyve til Billund sammen med mine ene fætter. Og så dårlige er de heller ikke, selvom de er 79 og 84 år. De klarer selv deres store køkkenhave, rengøring og min morfar hugger stadig selv brænde. Ork jeg er bare så skuffet.

Har de prøvet at flyve? Jeg undrede mig enormt over, at mine svigerforældre ikke bed på, da jeg foreslog fælles charterferie sydpå, indtil min svigermor lidt diskret fortalte mig, at min svigerfar ikke har prøvet at flyve og ikke tør...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har de prøvet at flyve? Jeg undrede mig enormt over, at mine svigerforældre ikke bed på, da jeg foreslog fælles charterferie sydpå, indtil min svigermor lidt diskret fortalte mig, at min svigerfar ikke har prøvet at flyve og ikke tør...

Min morfar var faldskærms udspringer for militæret under 2. Verdenskrig, så det er ikke det der er problemet. det der er Problemmet er at min mormor mener de er for dårlige til at komme, hvilket bare er en dårlig undskyldning. Det store problem er hvem skal passe hønsene ( de har aldrig rejst sammen fordi den ene af dem var nød til at blive og passe hønsene) og nej naboerne er ikke gode nok til det åbenbart og nej det er ikke race høns som kan ligge guld æg men bare ganske alm høns.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min morfar var faldskærms udspringer for militæret under 2. Verdenskrig, så det er ikke det der er problemet. det der er Problemmet er at min mormor mener de er for dårlige til at komme, hvilket bare er en dårlig undskyldning. Det store problem er hvem skal passe hønsene ( de har aldrig rejst sammen fordi den ene af dem var nød til at blive og passe hønsene) og nej naboerne er ikke gode nok til det åbenbart og nej det er ikke race høns som kan ligge guld æg men bare ganske alm høns.

Ah.. Ok, ret sløjt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god og fortryllende dåb til Klaudia og bryllup til jer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i får en fantastisk dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke - håber i nyder dagen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dagen idag! :glad Håber den bliver helt fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen, vi havde en fantastik dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER