Solvej99

Forskudsopgørelse

51 indlæg i dette emne

Me too! Gider ikke at det kommer til at se ud som om, at vi ikke har betalt :rolleyes

Hvilken kommune bor du i?

Nej, nemlig!

Vi bor i Gladsaxe kommune :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var også min tanke :super

Hvis jeg så bliver gravid inden, kan jeg vel bare gå ind og ændre i den undervejs ik'? :)

 

 

Det kan du sagtens :) Man kan altid ændre det og den viser også hvilken betydning ændringen har inden man trykker endelig godkendt, så man kan også sidde og lege lidt med det. Men som sagt hellere sætte indkomsten for høj og renteudgifterne for lavt når man laver opgørelsen. Jeg plejer at have en fingreregel om at sætte indkomsten min en månedsløn højere end forventet. Så er der også til at dække evt lønstigning (selvom jeg aldrig har fået det :rolleyes) eller bonus. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået et girokort, men jeg er da ret sikker på det bliver trukket via betalingsservice :unsure

 

Mht. ejendomsskatten, så er det rigtigt den betales separat, men det gør grundskylden ikke - den betales over skatten. Så hvis man har købt hus (og/eller solgt), skal man opgive det på sin selvangivelse med overtagelsesdato, indflytningsdato og adresse og så finder den selv ud af det. Det er så kun det år man har købt huset, at man skal gøre det og derefter foregår det hele automatisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået girokortet :unsure og ja, med betaling d. 20/1 ville det da være rart med et.

Susanne: jeg tænker at det er fordi vi er nye husejere. Det første år kommer der jo et girokort, så man kan tilmelde det til betalingsservice. Eller det håber jeg at der gør.

Jeg er i øvrigt fra Tårnby Kommune, så gad vide om det bare er generelt at de ikke har sendt ud. Tror jeg giver dem den første uge i januar og hvis jeg endnu ikke har modtaget noget, ringer jeg i næste uge <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået et girokort, men jeg er da ret sikker på det bliver trukket via betalingsservice :unsure

Mht. ejendomsskatten, så er det rigtigt den betales separat, men det gør grundskylden ikke - den betales over skatten. Så hvis man har købt hus (og/eller solgt), skal man opgive det på sin selvangivelse med overtagelsesdato, indflytningsdato og adresse og så finder den selv ud af det. Det er så kun det år man har købt huset, at man skal gøre det og derefter foregår det hele automatisk.

Der står i vores opgørelse vi fik i dec, at der kommer to girokort i år - ét i december og et i juni..

Den vi fik sidste dec havde bare to girokort på, med betaling i januar og juli.. Vi kan ikke se det som fremtidig betaling i banken, så jeg tror ikke vores er automatisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået et girokort, men jeg er da ret sikker på det bliver trukket via betalingsservice :unsure

Mht. ejendomsskatten, så er det rigtigt den betales separat, men det gør grundskylden ikke - den betales over skatten. Så hvis man har købt hus (og/eller solgt), skal man opgive det på sin selvangivelse med overtagelsesdato, indflytningsdato og adresse og så finder den selv ud af det. Det er så kun det år man har købt huset, at man skal gøre det og derefter foregår det hele automatisk.

Man er bare lige nødt til at melde det til betalingsservice via et girokort første gang ;)

Okay tak for info. Det skal jeg da lige have sørget for :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

E-boks :)

Er det en opkrævning?! Troede det blev trukket automatisk som alt andet.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en opkrævning?! Troede det blev trukket automatisk som alt andet.. :unsure

Så vidt jeg har forstået, så kommer den som et girokort første gang, og så kan man tilmelde den til betalingsservice :)

Er det første gang I skal betale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores opkrævning kom med to girokort i e-boks til A. Jeg fik kun en kopi af en opgørelse i min e-boks, hvor der stod at betalingsoplysninger var på originalen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores opkrævning kom med to girokort i e-boks til A. Jeg fik kun en kopi af en opgørelse i min e-boks, hvor der stod at betalingsoplysninger var på originalen.

Hmm... Måske jeg skal have tjekket kærestens så :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores opkrævning kom med to girokort i e-boks til A. Jeg fik kun en kopi af en opgørelse i min e-boks, hvor der stod at betalingsoplysninger var på originalen.

Der står det samme på min! Og J kan ikke finde sit nemID :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står det samme på min! Og J kan ikke finde sit nemID :prik

Så må han skynde sig at bestille et nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må han skynde sig at bestille et nyt :)

Eller sætte sin kone til at lede for ham! :lol Når ens søgning går på at tænde lyset i et rum for at konstatere at man ikke liiiige kan se det, og slukke lyset igen, er det vist bedst at nogle andre leder for én :P

Vi fandt det og han tjekker nu sin e-boks! Og jeg fik også tjekket forskudsopgørelsen - vores renteudgifter var allerede skrevet ind, så går ud fra de er blevet indberettet af bank/realkreditinstitut :unsure

Edit: og ganske rigtigt var det første girokort i J's e-boks. Så nu er den betalt og der fulgte en seriøs reprimande med herfra! Når det kommer til vores fælles finanser, vil jeg sgu lige have at han opper sig... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået, så kommer den som et girokort første gang, og så kan man tilmelde den til betalingsservice :)

Er det første gang I skal betale?

Ja, vi overtog huset 1/12, så ved ikke engang præcis hvor meget vi skal betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået et girokort, men jeg er da ret sikker på det bliver trukket via betalingsservice :unsure

Mht. ejendomsskatten, så er det rigtigt den betales separat, men det gør grundskylden ikke - den betales over skatten. Så hvis man har købt hus (og/eller solgt), skal man opgive det på sin selvangivelse med overtagelsesdato, indflytningsdato og adresse og så finder den selv ud af det. Det er så kun det år man har købt huset, at man skal gøre det og derefter foregår det hele automatisk.

Nå ja det er rigtigt. Det havde jeg faktisk lige glemt :blush men det er også et par år siden vi købte hus ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ikke fået noget girokort til ejendomsskattebilletten og nu har jeg lige set, at den skulle betales i dag :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået nogen, men har også først overtaget huset fra 1/1. Vi må vist hellere have fat i kommunen i morgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke fået nogen, men har også først overtaget huset fra 1/1. Vi må vist hellere have fat i kommunen i morgen :(

Skulle alle få den nu? For vi har heller ikke fået noget.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er så pinligt. Jeg fandt den i min e-boks :blush

Så nu er 1. rate betalt. Av!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj:) 

 

I skal endelig ikke sætte jeres løn for højt, det er lidt en tommelfingerregel fra "gamle dage". Men i dag får man "beskæftigelsesfradrag" hvis man er i arbejde, og det beregnes ud fra ens indtægt. Det vil sige, at jo højere løn man forskudsregistrerer, jo højere fradrag får man. Så det gælder egentlig om at ramme sin løn så præcist som muligt, med mindre man tjener over (vist nok) 327.000 kr. årligt. Og det er EFTER indskud til pensionsordninger.

Hvis man er på dagpenge får man IKKE fradrag, så jeg ville forskudsregistrere med dagpengene, og så ændre forskudsregistreringen, når du får et job.

Derfra skal man kigge efter topskattegrænsen (459.200 kr), og tjener man derover, kan man sagtens forskudsregistrere for højt og få penge tilbage ved årsopgørelsen (som kommer i marts året efter). 

 

Sorry hvis jeg bare gør jer mere forvirrede:) 

 

- De renteudgifter i skal registrere kan I finde i lånedokumenterne; husk at registrere for hele året. Registrer lidt mindre, og del dem 50/50 imellem jer. Husk at næste år, har i nok lidt færre renteudgifter, så det skal rettes hvert år. 
- Befordring skal registreres, hvis I har over 12 km hver vej til arbejde. Gælder ikke for studerende.
-Det er ikke ejendomsskat der skal registreres i forskudsopgørelsen, men ejendomsVÆRDIskat. Det står der formentlig allerede, men når man køber eller sælger hus, skal man gå ind på sin forskudsopgørelse og notere, at man har overtaget/solgt XX adresse pr. en dato, og så betaler man ejendomsværdiskat derfra. Ret vigtigt at tjekke det, for hvis du bor i Tårnby, er det sikkert også et væsentligt beløb. I skal ikke selv indtaste et beløb, men jeg kan fortælle at I betaler 1% af boligens værdi pr. 2002 (eller 2001 +5%) og det deles imellem jer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj:)

I skal endelig ikke sætte jeres løn for højt, det er lidt en tommelfingerregel fra "gamle dage". Men i dag får man "beskæftigelsesfradrag" hvis man er i arbejde, og det beregnes ud fra ens indtægt. Det vil sige, at jo højere løn man forskudsregistrerer, jo højere fradrag får man. Så det gælder egentlig om at ramme sin løn så præcist som muligt, med mindre man tjener over (vist nok) 327.000 kr. årligt. Og det er EFTER indskud til pensionsordninger.

Hvis man er på dagpenge får man IKKE fradrag, så jeg ville forskudsregistrere med dagpengene, og så ændre forskudsregistreringen, når du får et job.

Derfra skal man kigge efter topskattegrænsen (459.200 kr), og tjener man derover, kan man sagtens forskudsregistrere for højt og få penge tilbage ved årsopgørelsen (som kommer i marts året efter).

Sorry hvis jeg bare gør jer mere forvirrede:)

- De renteudgifter i skal registrere kan I finde i lånedokumenterne; husk at registrere for hele året. Registrer lidt mindre, og del dem 50/50 imellem jer. Husk at næste år, har i nok lidt færre renteudgifter, så det skal rettes hvert år.

- Befordring skal registreres, hvis I har over 12 km hver vej til arbejde. Gælder ikke for studerende.

-Det er ikke ejendomsskat der skal registreres i forskudsopgørelsen, men ejendomsVÆRDIskat. Det står der formentlig allerede, men når man køber eller sælger hus, skal man gå ind på sin forskudsopgørelse og notere, at man har overtaget/solgt XX adresse pr. en dato, og så betaler man ejendomsværdiskat derfra. Ret vigtigt at tjekke det, for hvis du bor i Tårnby, er det sikkert også et væsentligt beløb. I skal ikke selv indtaste et beløb, men jeg kan fortælle at I betaler 1% af boligens værdi pr. 2002 (eller 2001 +5%) og det deles imellem jer.

:super

Jeg kan dog ikke finde det sted, hvor jeg skal notere, at vi har købt hus? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Jeg kan dog ikke finde det sted, hvor jeg skal notere, at vi har købt hus? :help

 

Når du går ind på skat under "ret forskudsopgørelse" skal du scrolle lidt ned, så er der et afsnit som hedder "ejendomme". Det er tæt på bunden. Dér kan du se om jeres adresse står under "eksisterende ejendomme" ellers skal du trykke "køb dansk ejendom"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du går ind på skat under "ret forskudsopgørelse" skal du scrolle lidt ned, så er der et afsnit som hedder "ejendomme". Det er tæt på bunden. Dér kan du se om jeres adresse står under "eksisterende ejendomme" ellers skal du trykke "køb dansk ejendom"

Og hvis den står der, så er det fordi Skat automatisk har registreret det? Og skal jeg så ikke gøre noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du går ind på skat under "ret forskudsopgørelse" skal du scrolle lidt ned, så er der et afsnit som hedder "ejendomme". Det er tæt på bunden. Dér kan du se om jeres adresse står under "eksisterende ejendomme" ellers skal du trykke "køb dansk ejendom"

Tak :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis den står der - og det vil jeg tro den gør - så er alt godt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER