faf

cd46 - tålmodighed er en dyd....

38 indlæg i dette emne

så har jeg endelig været til den lægesamtale. min lægen er super sød og virkede dejligt forstående.

forklarede hende min bekymring omkring mine lange cyklusser.

og med det samme, spurgte hun til om jeg ville have en henvisning til en gynækolog til udredning for evt. pco eller se om der er andet der driller. så d. 2/3 skal jeg til gyn. er lidt spændt på det.

men det har lagt en dæmper på alle tankerne, og det er også grunden til at jeg har valgt ikke at teste i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt, med en fornuftig og samarbejdsvillig læge! Dem er der desværre alt for få af <_<

Spændende hvad gyn siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en henvisning. Forhåbentlig giver det jer mere afklaring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, med en fornuftig og samarbejdsvillig læge! Dem er der desværre alt for få af <_<

Spændende hvad gyn siger :)

ja er også selv vildt overrasket over at jeg allerede har fået en henvisning nu. især når man tænker på at jeg altså først smed pillerne i oktober. men hun virkede så forstående, og kunne godt forstå min frustration over ikke at vide hvornår mens kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

cd46 - Der er en del negativitet i dette indlæg, håber i der læser med kan bære over med mig.

... tålmodighed er ikke lige det Jeg har mest af, desværre. valgte at teste alligevel her til morgen, uden klare symptomer. jeg er ved at være godt træt af lange cyklusser, og bliver vildt misundelig når jeg hører om cykluser på 28-31 dage. gid det var mig, gid jeg vidste om der er noget galt eller ej.

ved godt vi ikke har prøvet længe, men altså med den cyklus længde, er der jo heller ikk den store sandsynlig for at der faktisk sker en ægløsning.

jeg kan slet ikke vente til det bliver den 2/3 så jeg kan komme til gyn. og er da også glad over at min læge faktisk er forstående, og ventetiden til gyn. ikke var længere.. men frygter svaret, min egen læge sendte jo henvisningen grundet mistanke om pco. men altså nu har jeg set en del pco piger i mine klinik moduler. og føler bare ikk at jeg har samme symptomer. eneste symptom er jo lang cyklus, og måske lidt ekstra dun i ansigter (men Det mener jeg bare jeg altid har haft) , og uren hud, tja altså det er jo ikk acne, dog let fedtet hud og ekstremt mange hudorme.

jeg er sug lidt fortvivlet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som du selv siger, så er det jo ikke længe du har været af pillerne, så det kan sagtens blot være din krop, der skal finde sig selv igen. Forhåbentlig er der ikke tale om mere end det. Selvom det er røv i sig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligner heller ikke en gennemsnitlig Pco-pige. Jeg er høj og slank og har lidt høje tindinger, men det er der jo så mange der har. Derfor har jeg nu alligevel pco og hvis jeg ikke spiste hormoner, ikke motionerede og min kost var klassisk dansk, så er min ægløsning stort set ikke eksisterende.

Du kan sagtens have pco, selvom du ikke synes du ligner dem du ser flest af.

Selvfølgelig er det ikke fedt, at få en diagnose, men hvis det er det du får, så er der jo hjælp at hente og masser af Pco-piger får børn :kiss

Hvis du kan overskue det, så prøv at skrue ned for de hurtige kulhydrater og læg en gåtur ind ind imellem, så kan det være der når at ske noget inden 2/3 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligner heller ikke en gennemsnitlig Pco-pige. Jeg er høj og slank og har lidt høje tindinger, men det er der jo så mange der har. Derfor har jeg nu alligevel pco og hvis jeg ikke spiste hormoner, ikke motionerede og min kost var klassisk dansk, så er min ægløsning stort set ikke eksisterende.

Du kan sagtens have pco, selvom du ikke synes du ligner dem du ser flest af.

Selvfølgelig er det ikke fedt, at få en diagnose, men hvis det er det du får, så er der jo hjælp at hente og masser af Pco-piger får børn :kiss

Hvis du kan overskue det, så prøv at skrue ned for de hurtige kulhydrater og læg en gåtur ind ind imellem, så kan det være der når at ske noget inden 2/3 :kram2

Jeg vil virkelig prøve at tage mig sammen, i hvert fald med hensyn til at skære lid ned på kalorie indtaget. selv om det bliver svært, er dybt afhængig af sukker.

men dejligt at høre at fremtiden ser lys nok ud.

hm må Jeg spørger hvilken slags hormoner det er du tager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil virkelig prøve at tage mig sammen, i hvert fald med hensyn til at skære lid ned på kalorie indtaget. selv om det bliver svært, er dybt afhængig af sukker.

men dejligt at høre at fremtiden ser lys nok ud.

hm må Jeg spørger hvilken slags hormoner det er du tager?

Det må du da :)

Jeg spiser Pergotime fra cd3-7, to stk. om dagen. Da vi lavede min datter, spiste jeg også Metformin (3*500/dagen), men det behøver jeg ikke nu, fordi min kostomlægning overflødiggør det :)

Sukker er usundt for alle, men det er særligt usundt for piger med pco.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukker er usundt for alle, men det er særligt usundt for piger med pco.

godt være det er et dumt spørgsmål, men gælder det også det naturlige sukker, som fra frugter? eller er det kun det tilsatte sukker, hvide sukker, der er bandlyst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt være det er et dumt spørgsmål, men gælder det også det naturlige sukker, som fra frugter? eller er det kun det tilsatte sukker, hvide sukker, der er bandlyst?

Det er ikke kun sukker - det er kulhydrater (hvoraf sukker er de værste), men ja det gælder også naturligt sukker som i frugt og lette mælkeprodukter. Bær, kan gå i små mængder, men ellers spiser jeg ikke frugt.

Skær ned på ris, brød, pasta, kartofler, frugt, slik, chips og sodavand i det omfang du magter det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke kun sukker - det er kulhydrater (hvoraf sukker er de værste), men ja det gælder også naturligt sukker som i frugt og lette mælkeprodukter. Bær, kan gå i små mængder, men ellers spiser jeg ikke frugt.

Skær ned på ris, brød, pasta, kartofler, frugt, slik, chips og sodavand i det omfang du magter det :kiss

Hold da op, det bliver godt nok svært for mig. ikke fordi jeg spiser vanvittigt meget frugt, men elsker det. og ved at lige så snart jeg dropper alle mine usunde vaner, så ryger jeg på frugten. 

- men en lille ændring, kan jo forhåbentlig give et bedre resultat, end ingen ændring  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det bliver godt nok svært for mig. ikke fordi jeg spiser vanvittigt meget frugt, men elsker det. og ved at lige så snart jeg dropper alle mine usunde vaner, så ryger jeg på frugten.

- men en lille ændring, kan jo forhåbentlig give et bedre resultat, end ingen ændring :unsure

Jeg ved godt det er svært! Men hvert et skridt tæller og du skal jo også kunne leve i det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER