BabyWitting

Vitaminer

14 indlæg i dette emne

Nu har jeg været ude at købe zink og Longovital gravid. Har læst at Zink skulle være godt at tage når man ønsker graviditet, så nu prøver vi.

 

Hvad er jeres erfaringer med div. kosttilskud og hjalp det på fertiliteten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog en almindelig multivitamintablet og så tog jeg et tilskud af folsyre sidste gang vi prøvede - og det gør jeg igen denne gang. Jeg tror faktisk ikke det gør den store forskel på fertiliteten, så længe man ellers bare spiser varieret.

 

Derimod synes jeg at du skal være forsigtig med at kombinere kosttilskud. Hvis der står, at du får 100% af anbefalet daglig mængde i Longovital tabletterne og du så tager ekstra tilskud ved siden af PLUS du får noget gennem kosten, så når du hurtigt op på flere gange anbefalet dosis. Det tror jeg ikke er sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret. Som jeg har kunnet læse mig frem til sker der ikke noget ved at tage 2 Longovital gravid samt 1 zink om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager babymenow (vitamin+folsyre), fiskeolie, magnesium, zink, c-vitamin og bidro

Ved første gang vi prøvede tog jeg også babyklister (og ikke bidro)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af lægen blev jeg anbefalet gravitamin af lægen, og diætisten sagde 2x omega3 samt d-vitamin. Matas sagde jeg fik nok d vitamin i første, så spurgte lægen. Han sagde jeg gerne måtte tage 25mg D3 ekstra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager som standard long vital classic, zink, kalk med d-vitamin og fiskeolie. Supplerer med folinsyre nu vi forsøger at lave baby.

Har absolut ingen idé om det hjælper på fertiliteten. ;) Men det er heller ikke derfor jeg tager det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager Gravitamin, kalk, fiskeolie og zink + gele royal og så de Chakra-dråber :)

Om det hjælper på fertiliteten? Hmm pas -dog har jeg for første gang været sikker på en æl i flere måneder efter jeg opstartede dråberne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvornår skal man starte med at tage vitaminerne ?? Jeg tager fast multivitamin, kalk med d-vit og ekstra d-vit (da jeg altid mangler det.) Men jeg er blevet anbefalet at starte med "gravid" vitamin pille et par måneder FØR man begynder på at forsøge at lave baby. Har andre nogen erfaring med hvornår man skal starte ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvornår skal man starte med at tage vitaminerne ?? Jeg tager fast multivitamin, kalk med d-vit og ekstra d-vit (da jeg altid mangler det.) Men jeg er blevet anbefalet at starte med "gravid" vitamin pille et par måneder FØR man begynder på at forsøge at lave baby. Har andre nogen erfaring med hvornår man skal starte ??

Man råder til at tage gravitamin allerede 3 måneder før du bliver gravid :-) Det er vidst noget med at man så bygger depoterne op -samt at man allerede får folinsyre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man råder til at tage gravitamin allerede 3 måneder før du bliver gravid :-) Det er vidst noget med at man så bygger depoterne op -samt at man allerede får folinsyre :-)

Der findes ingen officielle anbefalinger på at tage gravitamin eller andre former for multivitaminer. Sundhedsstyrelsen anbefaler at man tager folinsyre allerede fra man tænker på at blive gravid og indtil uge 12.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes ingen officielle anbefalinger på at tage gravitamin eller andre former for multivitaminer. Sundhedsstyrelsen anbefaler at man tager folinsyre allerede fra man tænker på at blive gravid og indtil uge 12.

Jeg mente også mere at det er det som står på glasset - at producenten anbefaler at man tager Gravitamin allerede 3 måneder inden man bliver gravid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente også mere at det er det som står på glasset - at producenten anbefaler at man tager Gravitamin allerede 3 måneder inden man bliver gravid :-)

Okay, ja det ville jeg aldrig gå ud fra. De skal jo tjene penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, ja det ville jeg aldrig gå ud fra. De skal jo tjene penge :)

Jeg tror bare ikke at det skader :-)

Og jeg går altid efter: Better safe than sorry :-) - om det så har nogen betydning overhovedet finder man aldrig ud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare ikke at det skader :-)

Og jeg går altid efter: Better safe than sorry :-) - om det så har nogen betydning overhovedet finder man aldrig ud af

Det kan du have ret i. Jeg tror heller ikke at vitaminer til gravide skader, men som udgangspunkt er jeg ikke overbevist om, at gravide har brug for dem. Ikke hvis man ellers spiser en sund og fornuftig kost.

Men derfra og så til at skrive: man råder til at... der er langt, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER