Guest Sebastians-mor

Sebastians vej til verden

5 indlæg i dette emne

Jeg troede at jeg ville få en nem graviditet og jeg skulle lave alt hvad jeg plejede, frem til 14 graviditetsuge gik det fint. Så begyndte jeg at få mange smerter og forsøgte at gå på arbejde.

I uge 16 havde jeg svært ved at hænge sammen mere og jeg blev sygemeldt med bækkenløsning og plukveer :(

Da jeg var gravid i 38 uge, blev jeg indlagt med galoperende puls. Jeg havde nogle markøer på svangerskabsforgiftning men ikke alle, men blev lagt til observation. Mens jeg lå i hospitalssengen fik jeg hvad personalet kaldte anfald og fik hvilepuls på 150. Heldigvis havde Sebastian det godt i maven, men de var ved at gøre mig klar til akut kejsersnit et par omgange.

Sebastian kunne vidst heller ikke lide at være i min mave, det sidste stykke tid ville han slet ikke ligge i min venstre side.

Jeg pressede på for at blive sat i gang og det blev jeg da jeg var i uge 39

Mandag - kom jeg på hospitalet og fik lagt en stikpille, derefter hjem i sofaen igen og der skete ingenting

Tirsdag - mødte jeg på hospitalet igen og fik lagt stikpiller morgen og aften.

Onsdag - jeg mødte om morgenen og de ville umiddelbart lade dette være min hviledag, men det var jeg slet slet ikke interesseret i, nu skulle jeg bare have Sebastian ud!

De overvejede om de skulle tage vandet om morgnen, men gav mig i stedet endnu en stikpille og lavede hindeløsning. Jeg fik at vide at jeg skulle komme tilbage om aftenen.

Jeg ville bare ikke hjem, der skulle ske et eller andet. Jeg overvejede slet ikke at jeg havde behov for at slappe af, så min mand og jeg tog til down town hillerød og købte julegaver og havde en fantastisk dejlig dag. Det nev mere og mere og jeg forventede egenlig at vandet ville gå.

Onsdag aften kom vi tilbage til hospitalet og jubiiii de tog vandet :D

Det gik herefter stille og roligt, hen af natten var jeg 4 cm åben og alt skred planmæssigt frem. Jeg fik på et tidspunkt ve drop, fik akupunktur for smerterne og lattergas var min bedse ven :wee

Da jeg var en 7-8 cm. åben begyndte jeg at få presseveer, det var jo lige lovlig tidligt. Det vidste sig, at Sebastian lå forkert i bækkenet. Jeg skulle forsøge at få ham til at vende rigtigt. Han vendte sig lidt, men kun så han stod skævt i den anden side af bækkenet.

Der kom mange ind på min stue, læger, jordemødre m.m. og der blev holdt konference. Det blev besluttet at vi skulle afvente 1 time, men det kunne ende i kejsersnit.

Jeg var efterhånden blevet fuldt udvidet og Afd. jordmoderen besluttede at jeg skulle forsøge at presse alt hvad jeg kunne og så ville de forsøge at tage ham med sugekop.

Desværre havde de lige lagt et eller andet i min lænd, så jeg kunne mærke veerne men ikke presseveerne. Men presses det skulle der, og jeg forsøgte at give alt hvad jeg kunne.

Jeg pressede og pressede, men Sebastian svupede op igen og de kunne ikke tage ham med sugekop.

Efterhånden var både Sebastian og jeg rigtig trætte og det blev besluttet at han skulle tages med akut kejsersnit.

Sebastian kom til verdenen den 13.12.2007 kl. 16.22 vejede 3570 gr og var 55 cm. :loveshower Han lå skævt i bækkenet og var stjernekigger, jeg fik at vide det var en umulig opgave jeg var på.

Sebastian kom på fødsestuen igen med sin far, mens de lappede mig sammen og jeg kom på opvågning. På opvågningen fik lov at se Sebastian 5 min. Vi var først samlet 3 timer efter fødslen som alt i alt tog ca 20 timer. Det var dejligt endelig at være sammen. :jul2:

Her er lidt billeder af Sebastian

Nyfødt

2ypnabr.jpg

6 uger gammel

fasj28.jpg

Sebastian sommerferie i år, ca 2,5 år

4i2qb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For filan altså - han er bare den smukkeste dreng, det har jeg sagt mange gange før :loveshower:

Mila mangler stadig en kæreste så du siger bare til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For filan altså - han er bare den smukkeste dreng, det har jeg sagt mange gange før :loveshower:

Mila mangler stadig en kæreste så du siger bare til ;)

Tak Tina, jeg ved godt du er væk i ham :) Det er jeg nu også :)

Sebastian har en dejlig kæreste her på sjælland, men han er jo pigeglad, så jeg er sikker på han ikke har noget imod en pige i det jydske også ;) En i hver havn eller nowet :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med TinaPingvin: Hold op en køn knægt! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med TinaPingvin: Hold op en køn knægt! :kuller

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER