Pippi

Blødning i graviditeten?

24 indlæg i dette emne

Er der nogen der har haft blødninger i graviditeten og alt er alligevel forløbet normalt?

Min første graviditet endte i en SA 7+4. Min anden graviditet endte i et raskfødt barn og ingen blødninger under graviditeten. Nu har jeg tredje graviditet og er ifølge lægen 7+4 (dog tror jeg, at jeg kun er omkring 6+4) og oplever nu blødning. Meget lidt blødning, men frisk blod. Lægen har undersøgt mig og siger at livmoderhalsen er lukket.

Jeg tør ikke håbe, men vil måske alligevel godt have lidt positive fortællinger, hvis nogen har det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med min første havde jeg flere grimme styrtblødninger, som viste sig at komme fra en lavtliggende moderkage, og det blev til en sund og rask dreng. Anden gang forløb helt blødningsfrit, og her med vores 3. Dreng blødte jeg frisk blod i et par uger on off, omkring uge 16, og jeg er nu i 27. Uge og alt ser ud til at være helt perfekt :)

De fandt aldrig årsagen til blødningen denne gang....

Så der er bestemt god grund til at holde fast i håbet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Troldemor. Det hjælper :-) blev du scannet? Jeg skal scannes mandag, selv om lægen ikke tror, at det vil give mig mere svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg blev scannet både 1. Og 3. Gang.... Men ingen af gangene kunne de komme med et svar desværre.... Med den første kunne de så se til den normale scanning senere at moderkagen lå lavt, og at det nok var den som havde blødt....

Men det kunne jo selvfølgelig se hjerteblink begge gange, og berolige mig med at den lille voksede som den skulle, så synes nu det var rigtig rart med de scanninger selv om de ikke kunne sige så meget om årsagen...

Hepper på godt nyt til sin scanning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte i begge mine graviditeter. I den første var det kun gammelt blod i 1-2 dage - det blev bortforklaret med sarte slimhinder. I anden graviditet havde jeg styrtblødninger 5-7 gange, hvor jeg troede jeg var ved at miste, men resultatet ligger og sover i mine arme. Jeg blev scannet et par gange, men de ku ikke sige hvorfor blødningerne var der.

Jeg kender nervøsiteten, for havde en sa et halvt år før jeg blev gravid med den første.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte flere uger i træk, efter lang tid fandt de ud af det muligvis var pga moderkagen lå hen over åbningen - den rykkede sig omkring uge 20 og blødningerne stoppede. Jeg fik ugentlige scanninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget blødte I? Jeg bløder mere nu og det minder om menstruation, mn stadig ingen smerter. Jeg orker bare ikke alle de blodprøver hos lægen og al den ventetid på at kroppen skal blive normal igen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt bløde både frisk og gammelt men det varede ikke så længe af gangen og aldrig helt som mens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja og ja. Har haft en normal graviditet uden blødning, en MA i 12. uge og nu er jeg gravid igen,  14 uger henne.

Havde en styrtblødning ca uge 5, har haft gammelblodig blødning siden da pga et hæmatom i livmoderen.

Havde for nogle uger siden igen en frisk blødning, som nu endelig er gået i sig selv igen.

Denne gang var det måske fordi moderkagen ligger foran livmoderhalsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også blødt den del. Først før forventet mens som en svagere mens. Bagefter styrt blødning et døgn og derefter aftage nogle dage i uhe seks der mente de var en tvilling der røg. Og derefter lidt klatteri som de på scanning kunne se var et hematon eller blodlomme om man vil. Jeg er snart uge 15 og har ikke blødt længe. Er blevet scannet offentligt og privat cirka seks gange. Det skal nok gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte i ti dage, da jeg var i uge 6-7-8 stykker. Det var formentlig sarte slimhinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte kraftigt - faktisk som ved menses. Enkle gange var det en hel dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag har jeg også menstruationslignende smerter, så jeg har mistet håbet. Er bare frustreret over at opleve det IGEN. Jeg ved, at andre har oplevet det flere gange end mig, men derfor synes jeg stadig at det er mægtig uretfærdigt. Tør næsten ikke prøve igen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vent nu lige og se tiden an. Jeg forstår sagtens, du er bekymret, men når man går rundt og er død nervøs, går man jo også og spænder, og det får man da om noget ondt i maven af. Prøv bare at se hvor mange af de andre, der også har haft blødninger, hvor der intet var galt. Op med humøret, og så sus en tur til lægen i morgen :).

 

Her i Odsherred krydser vi fingre for dig :biglove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kraftige smerter, mens blødningerne stod på. Så det behøver ikke at være slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første graviditet blødte jeg to gange, a 14 dage begge gange. Havde en del smerter i forbindelse med det. Det var frisk blod begge gange. Ved mig var det en blod lomme udenfor moderkagen, som tømte sig selv stille og roligt.. I dag har jeg en søn på 2,5 år, så resten forløb fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres opløftende kommentarer. Jeg venter tilbage med en opdatering efter scanningen imorgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanningen idag viste en tom livmoder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanningen idag viste en tom livmoder.

Åh nej! Det er jeg virkelig ked af at høre. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanningen idag viste en tom livmoder.

Puha det er jeg ked af at høre! Det gør bare ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for jeres trøst  :) Det gør rigtigt ondt. Det gør både mere og mindre ondt, når det er 2.gang det sker. Det er svært at forklare... Det der gør mest ondt er nok bare alle de andres dejlige ubesværede graviditeter. Jeg synes, at det er møg uretfærdigt at JEG skal opleve 2 SA, selv om jeg godt ved at mange oplever flere end mig. Jeg priser mig lykkelig for min datter og er desværre forbeholden overfor at prøve at få endnu et barn ligenu. Kan næsten ikke bære sådan en skuffelse igen og kan næsten ikke bære frygten for at miste, som nu vil være dobbelt så stor som sidst  :( Øv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram  :kram  :kram  :kram Øv. Lort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER